וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחמם, לחמם לחמם: כך תעברו את העונה הקרה בצורה מפנקת ונעימה

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

31.1.2017 / 9:43

הסופ"ש האחרון היה סוער וחורפי. בימים כאלו אין כמו להישאר בבית, להתכרבל ולהתפנק בחום הנעים. כדי לוודא שביתכם יעניק לכם סביבה מפנקת בשיאו של החורף הזה, הנה כמה המלצות חמות

ShutterStock

(בווידאו: עשה זאת בעצמך - כך תכינו מתקן לתליית מעילים, כובעים ומטריות במינימום מאמץ)

אנחנו רגילים ללבוש את המעיל מידי בוקר, לקחת מטריה ולדאוג שביתנו יהיה מחומם ברגע שאנחנו חוזרים אליו, אבל בשביל לעבור את החורף באמת בצורה הטובה והמפנקת ביותר- אספנו בשבילכם את הטיפים החמים ביותר.

מיזוג אוויר- אין מי שלא מדליק את מיזוג האוויר בימי החורף הקרים, אך לעיתים גם זה לא מספיק והבית עדיין מרגיש קריר. במקרים כאלו, כדאי לבדוק את הפילטר של המזגן, לנקות במידת הצורך ולוודא שהוא פולט אוויר נקי מאבק. ניקיון הפילטרים יעזור גם במניעת פליטת ריחות לא נעימים. בנוסף, שטיפה של המסננים עשויה לעזור גם כן. מסננים נקיים מקלים על פעולת המזגן ועל הוצאת האוויר החם וגורמים לבית להתחמם מהר יותר ובכך לחיסכון בצריכת החשמל.

מזגן מזגנים. ShutterStock
אם תכנית החימום של המזגן איננה מחממת את הבית - כדאי שתבדקו את מצב הפילטר וניקיון המסננים/ShutterStock

דוד חשמל- אחד הדברים היותר מבאסים בחורף זה להיכנס למקלחת קרה או לסיים מקלחת קרה. בשביל להימנע ממצב זה השתמשו בטיימר חשמלי אשר יוריד ממכם את מטלת הדלקת הדוד ויאפשר לכם מקלחת חמה ונעימה בדיוק בשעות שאתם רגילים וללא המתנה מיותרת. קחו בחשבון שטמפרטורת המים הקרים הנכנסת לדוד נעה סביב 15 מעלות צלסיוס. חימום דוד של 120 ליטרים מים ינוע בסביבות ה-3 שעות!

תאורה נכונה וחסכונית- בימי החורף הסגריריים כשמחשיך מוקדם, ניתן בעזרת כמה טיפים קטנים ונכונים להפיק בסביבת המגורים תחושה חמה ומוארת. תאורה נכונה יוצרת אווירה נעימה ומאחר שאנו צורכים יותר חשמל בחורף, מומלץ להחליף חלק מנורות הבית לנורות חסכוניות (נורות לד) וכך להוזיל משמעותית את הוצאות החשמל בחודשים הקרובים. כדאי לבדוק שכל חדר נהנה מכמות אור מתאימה ונכונה. בנוסף, לוודא שהתאורה בכניסה לבית מאירה היטב את הכניסה ושביל הגישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זוג מתחמם ליד האח. ShutterStock
כדי להינות ממכשיר החימום שלכם, נקו אותו לפני השימוש וכמובן - עשו זאת על יבש, ללא שימוש במים/ShutterStock

מכשירי חימום - עם בוא הגשם הראשון אנחנו מיד מוציאים מהבוידעם את מכשירי החימום השונים (תנורים, מפזרי חום, רדיאטורים). מומלץ מאוד בטרם השימוש לבדוק את מצבם ותקינותם. בשלב הראשון, חברו אותם לחשמל ובדקו את תקינותם. במידה ואינם תקינים ואתם נדרשים לקנות מכשיר חימום חדש, כדאי לבחור במכשיר בטיחותי בעל מפסק אוטומטי. כמו כן, מומלץ לנקות היטב את המכשירים הישנים בבית מאבק ולכלוך, שהצטברו בתקופת האחסון ומעל הכל - יש להימנע בשימוש במים כשמנקים.

פינת ישיבה בסלון. ShutterStock
שמיכות טלוויזיה וכרבוליות יוסיפו סטייל לסלון ולפינה המשפחתית בחורף/ShutterStock

עיצוב מחמם- הפריטים שהבית צריך בחורף

בדיוק כמו שהמלתחה מתחדשת ומשתנה לקראת החורף, גם ביתכם זקוק לכמה שינויים קלים בימים קרים אלה.

הכניסה לבית בימי החורף מקבלת תפנית: מטריות, צעיפים, מעילים, מגפיים- כולם מתווספים וממלאים את פתח הבית. כדי לשמור על סדר ולמנוע ברדק בכניסה מומלץ לצייד את הבית במתקן למטריות, שטיח סף, מתלה למעילים ומתקן לנעליים. כל אלה ימנעו סימני בוץ וטיפות גדולות של מים.
כדאי לבחור במוצרים שמתקשרים זה עם זה מבחינה עיצובית ויוצרים מראה הרמוני ונעים. אין כמו להיכנס לבית ולשמור על סדר קליל ועל ניקיון מפני סממני החורף.

נרות. ShutterStock
נרות יתרמו לחמימות מתבקשת לסביבת המגורים בעונה הקרה. הקפידו על מיקומם הבטיחותי/ShutterStock

שמיכות וכירבוליות: שמיכות פוך וכירבוליות הן שחקניות דומיננטיות בחורף. זכרו לאוורר אותן בשעות היום - במיוחד בימים שבהם השמש זורחת. עיקר השימוש בכירבוליות הוא בסלון או בפינות המשפחה לכן רצוי שיהיו אסתטיות ונעימות ובכך יתרמו לאווירה ולנראות הבית הכללית.

שטיחים: הרצפה שהעדפתם לשמור חשופה וקרה בחודשי הקיץ דורשת שטיח חמים ורך למגע בימים אלה. מומלץ להוסיף שטיח שיהיה נעים יותר לדרוך עליו וגם יוסיף תחושה מלאה ומראה מחודש לסביבת המגורים. כדאי במיוחד לשים דגש בחדר הילדים, שלרוב משחקים ויושבים על הרצפה ועשויים להתקרר במגע ישיר איתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully