וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקות נהרגו, איקאה תשלם הון עתק

22.12.2016 / 20:36

שלושה תינוקות בני עד שנתיים נמחצו למוות על ידי שידות של ענקית הרהיטים, ואף שהאשימה תחילה את המשפחות, החברה תפצה אותן בסכום של 50 מיליון דולר

קראן קולאס שמת מהתהפכות שידת איקאה. פייסבוק, צילום מסך
תיארה את רגעי האימה. ג'קי קולאס ובנה המנוח קראן/צילום מסך, פייסבוק

בימים האחרונים סיפרנו לכם על הקשיים של ענקית הריהוט "איקאה" בהתמודדות עם בני נוער שנשארים בחנות ומבלים בה את הלילה. אלה צרות קטנות ויש שיגידו שגם משעשעות. מאבק אחר של הרשת, רציני בהרבה, הסתיים בצורה שונה לחלוטין, כשהגיעה לסיכום על פיצוי של 50 מיליון דולר לשלוש משפחות שילדיהן נהרגו כתוצאה מהתהפכות שידות מקבוצת MALM.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התבררה כמסוכנת. שידה מקבוצת MALM של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השידות התהפכו בכוח רב על שלושה זאטוטים שגילם לא עלה על שנתיים. אחד מהם היה קראן קולאס בן השנתיים, שהשידה התמוטטה עליו בפברואר 2014. אמו ג'קי שחזרה בדמעות את רגעי הזוועה שבהם מצאה את בנה שוכב מתחת לארונית רבת העוצמה. "פניו היו סגולים והוא היה חסר תזוזה", תיארה בוושינגטון פוסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבוצת רהיטים פופולרית ברשת. מיטה ושתי שידות MALM של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הילדים האחרים שנהרגו היו תיאודור מגי בן ה-22 חודשים ממינסוטה, שנספה בפברואר 2016, וקמדן אליס בת ה-23 חודשים מסנוהומיש, וושינגטון.

הדיונים בין עורכי הדין של הצדדים ארכו יומיים, שבסיומם הושג הסיכום על סכום של 50 מיליון דולר, כשכל משפחה תקבל כשליש מהסכום. הדרך אליו לא הייתה קלה. המשפחות טענו כי החברה ידעה על הסיכום שבדגם ה-MALM. איקאה, מצדה, טענה כי המוצר, שמורכב בשיטת עשה זאת בעצמך, לא חובר אל הקיר באמצעי הבטיחות שצוינו בהוראות ההרכבה.

תיאודור מגי שמת מהתהפכות שידת איקאה. פייסבוק, צילום מסך
בן 22 חודשים בלבד היה. תיאודור מגי/צילום מסך, פייסבוק

ביוני האחרון, לאחר מותה של אליס ובעקבות הליך התביעה המתקדם, ביצעה איקאה איסוף של 29 מיליון שידות מהדגם, שיוצרו בין 2002 ל-2016. היא גם תתרום 100 אלף דולר לקרן "שיין", שמטרתה היא הגברת בטיחות הילדים. הקרן נוסדה על ידי אם שאיבדה את בנה בהתהפכות שידה, ממש כמו אלה של איקאה.

קמדן אליס שמת מהתהפכות שידת איקאה. פייסבוק, צילום מסך
קמדן אליס/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully