וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שלימדה אותנו את סוד הקסם של החרס

2.5.2016 / 8:45

לירון קמפבל החלה לעצב כלי חרס ממש במקרה. השיטות קדומות, הלוק קסום וקהל הלקוחות גדל הובילו אותה לפתיחת סטודיו ייחודי באזור הנגב

כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
מחזירים את הלוק הקדום לקמדת הבמה/יח"צ

בישוב קטן השוכן בלב המדבר הקימה לירון קמפבל סטודיו לכלי חרס, CLAY KEDEM. הכל התחיל כשהחלה לעבוד עם בעלה, דור שלישי למשמרי אתרים ארכיאולוגים בארץ. בעת שהתלוותה אליו לאתרים שונים בארץ חוותה התאהבות מיידית לתחום. "מיד התחברתי לעבודת השימור", מספרת קמפבל, " זאת סוג של שליחות המשלבת אמנות ושמירה על מסורת". תחושת השליחות והאהבה לכלי חרס קדומים הביאה אותה לייצר תכשיטים וכלים בהשראת העולם הקדום. ההתנסות הראשונית הייתה במסגרת קורס אובניים אצל הקדר, אבנר זינגר. זינגר החדיר בה את האומץ להתנסות ולפתח סגנון משלה. " אני אוטודידקטית, למדתי בעצמי לעבוד עם חימר, וככה לאט לאט, התפתחתי במרוצת השנים", מספרת קמפבל.

כאנשים שחיים את המדבר ומתגוררים בישוב באר מילכה בנגב, מטפחים בני הזוג את אהבתם המשותפת לצמחי הסקולטנים והקקטוסים. "אני ובן זוגי אספנים של הצמחים המיוחדים האלו והקפנו את ביתנו במגוון סוגים מהם", מספרת קמפבל, " בכל רגע נתון יש לנו מעל למאה זנים שאנחנו מגדלים". כשנולדה ביתה הראשונה, קדם, חיפשה קמפבל עבודה שתמלא אותה, ויחד עם זאת תאפשר לה להיות אמא נוכחת. "העבודה עם חימר הייתה אהבה מהרגע הראשון", מנמקת קמפבל. תוך כדי העבודה עם חימר החלה להכין כלי קרמיקה עבור הסקולנטים וקקטוסים אותם היא מגדלת. " למעשה הצלחתי לחבר בין שתי האהבות שלי- צמחים וכלי חרס".


העבודה עם קרמיקה הולידה באופן טבעי את החיבור לעולם הארכיולוגיה. " חיפשתי תרבויות שמענינות אותי. אני מאוד מתחברת לעולם הקדום, לשבטיות". כלי הקרמיקה שהיא יוצרת מושפעים בעיקר מהתרבות האינדיאנית. כל כלי נוצר באמצעות עבודת קדרות ונצבע בשילובי צבעים המושפעים מתרבות זו. לאחר מכן, הכלים עוברים עבודת גילוף שיוצרת טקסטורות מגולפות. קמפבל מיישמת שיטת גילוף קדומה, סגרפיטו, בכלי הקרמיקה שלה. עבודת הגילוף הייחודית מקורה בקירות טיח מגולפים שיצרו בעבר קירות מצויירים "כל כלי שאני יוצרת הוא מוקפד ומדוייק. יש כאן עבודה על צורות גיאומטריות וצבעוניות שמעניקים המון צבע ואווירה". כמי שמחוברת לארכיאולוגיה המקומית, היא גם יוצרת כלים ותכשיטים בהשראת ארץ ישראל הקדומה. כלי הקרמיקה נוצרים באותן שיטות וטכניקות שנהגו בימי קדם. הרפרודוקציות של התכשיטים והכלים מאפשרות לגעת, להרגיש ולהבין את ההיסטוריה של עם ישראל.

עם הזמן גברה ההתעניינות וכך גם הביקוש לעבודותיה של קמפבל. אנשים שהגיעו לבקר בסטודיו הממוקם ביישוב באר מילכה מיד התאהבו בכלים המיוחדים. "זה קרה באופן טבעי", מספרת קמפבל, "זאת הסיבה שפתחתי חנות אינטרנטית באטסי והתגובות חמות". רוב הרוכשים באטסי הם אנשים שגרים מעבר לים. לשמחתה, הקהל הזר מגיב בהתלהבות לצבעוניות והדיוק של כלי הקרמיקה ."הכלים שלי מיועדים לקהילה שאוהבת צמחים ורוצה לתת לצמח את המקום שלו", מסבירה קמפבל. כח הקנייה האינטרנטי הוא כלי שמעניק לקמפבל ואמנים כמוה את האפשרות להתקיים ממלאכת ידם.
"החלום שלי הוא לעבוד מפה מבלי לצאת משאר היישוב", מתבדחת קמפבל, " הרצון הוא להיות חשופה, מהמקום הקטן שלי, לכמה שיותר אנשים בעולם."


טווח מחירים: 80-400 שקלים
להשיג: סטודיו CLAY KEDEM , באר מילכה או חנות CLAY KEDEM באטסי

כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
איורים שנעשו בשיטות העתיקות/יח"צ
כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
תמהיל הצבעי מגוון/יח"צ
כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
הכל התחיל מהאהבה לצמחים/יח"צ
כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
העבודה עם חימר - אהבה ממבט ראשון/יח"צ
כלי חרס בעיצוב לירון קמפבל. יח"צ,
לירון קמפבל בפעולה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully