וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: 30 מ"ר בתל אביב תמורת 5,000 שקלים

8.12.2015 / 10:07

המחיר יקר באופן קיצוני, הלוקיישן נתון למחלוקת, אבל העיצוב של הדירה הזאת כובש ועושה חשק לעבור לגור בה מיד. שכורה ביהודה הלוי בתל אביב

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
שילוב של טקסטורות וצבעים מכניס עניין וחמימות לסביבת המגורים/דרור עינב

לאן הגענו?
יהודה הלוי פינת הרצל בתל אביב, לדירת 2 חדרים בגודל 30 מ"ר.

כאן גרים
עינב מאי (30), אדריכלית ומעצבת פנים, המתמחה גם בחללים מסחריים. "יש בתחום הזה חופש עיצובי כמעט מוחלט, בניגוד לחללים פרטיים. אפשר להתפרע וזה כיף". מאז שמאי זוכרת את עצמה היא אוהבת לשפץ, לעבוד עם הידיים ולחולל שינויים. "להפוך מקום שנראה לא טוב למקום שנראה מעולה ולראות את הלקוח מרוצה, נותן לי המון סיפוק". הלו"ז שלה צפוף ולא מותיר כמעט זמן פנוי, אבל הדיירת החרוצה נהנית מהעבודה הקשה. "הפכתי את התחביב למקצוע והחיים סובבים סביב זה". בעתיד, היא מתכננת לנהל סטודיו קטן ואינטימי שיעסוק בפרויקטים מעניינים ומגוונים בתחום המסחרי.

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
הפכה את התחביב למקצוע ומשקיעה בו את כל כולה. עינב מאי/דרור עינב

יגעת ומצאת
עד גיל 28 התגוררה עינב עם אביה. "הוא שותף מצוין", היא מספרת בחיוך "אבל באיזשהו שלב רציתי לצאת מהבית ולעבור למרכז העיר". מכיוון שהיה לה זמן בלתי מוגבל ותקציב, בחרה את ביתה בקפידה מתוך כוונה להשתקע ולהשקיע בו. בסופו של דבר את הדירה המיועדת מצאה דרך חברים וברגע שראתה אותה הבינה שכאן היא רוצה לגור.

הום סטיילינג
האתגר הגדול ביותר שניצב בפני מאי עם כניסתה לדירה, היה לחלק חלל של 20 מטר למספר פינות הכרחיות עבורה, וביניהן סלון, פינת עבודה, ספרייה ופינת אוכל. התוצאה הסופית מוכיחה שניצול נכון וחלוקה יעילה של ספייס קטן יכולים להפוך אותו לרב תכליתי. כך למשל, את ההפרדה בין הסלון לפינת העבודה יצרה באמצעות ספה שתוחמת את שני החללים, אותה תכננה בהתאם למידות החדר. שתי כורסאות, שטיח בשחור לבן וכריות צבעוניות מוסיפים חמימות והופכים את המרחב לנעים וביתי. את מקומה של שידת הטלוויזיה המסורתית מחליף אדן מתוך מסילת רכבת, המשמש כפריט דקורטיבי מקורי וגם חוסך במקום. ציור צבעוני של ג'ון לנון ופסל של בן גוריון בעמידת ראש, שניהם מעשה ידי אביה האמן, משלימים את המראה ומכניסים הרבה אופי לחלל.

היכן נאחסן את התיקים בדירה קטנה?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
הדיירת יצרה מרחב רב תכליתי וביתי באמצעות חלוקה נכונה של החלל לפינות שונות/דרור עינב

על תקן הספרייה הביתית, משמשות קוביות מעץ OSB שהונחו אחת על השנייה בזוויות שונות. השימוש בעץ בולט גם בפינת העבודה, שם יצרה מאי קיר שלם שבנוי מלטות עץ. את הקונסטרוקציה המרשימה הרכיבה בעצמה משלל לטות אותן צבעה בצבעי שחור וחום אגוז על מנת לשוות להן מראה מיושן ולאחר מכן חיברה אל הקיר. שולחן פונקציונאלי וארונית המאחסנת את המחשב, מדפסת ומכונת התפירה, יוצרים פינת עבודה אסתטית ומרווחת. בתוך החלל הצליחה הדיירת להגניב גם בר שכמעט ואינו תופס מקום. בסיס שולחן ושני כיסאות ששיפצה וצבעה מחדש מרכיבים פינת אוכל קומפקטית אך שימושית.

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
קיר עץ שהדיירת הרכיבה בעצמה מקפיץ את פינת העבודה/דרור עינב

המטבח שנמצא גם הוא בתוך החלל המרכזי, עוצב באופן מינימליסטי על מנת למנוע עומס ויזואלי. "בדירה קטנה חשוב שכל דבר יהיה במקום", היא מסבירה, "ולשמור על איזון עדין בין חמים וביתי ומצד שני לא עמוס מדי". את כלי המטבח היא אחסנה בתוך ארונית מעל המקרר ואת מה שמוצג לראווה בחרה בקפידה. בחדר השינה פעלה באופן דומה ועיצבה אותו בסגנון סקנדינבי המתאפיין בקווים נקיים ופונקציונליים, תוך שימוש בעץ וגוונים בהירים. שתי שידות עץ שיצרה בעצמה, מדף עם חפצים דקורטיביים בגוונים בהירים וכלי מיטה באפור לבן עושים את העבודה. בין כל אלה בולטת מגירה ששימשה בעבר כמגירת אותיות בבית דפוס ועברה הסבה לטובת מעמד תכשיטים.

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
חדר שינה בעיצוב סקנדינבי מובהק/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,000 שקלים לחודש. ארנונה- 230 שקלים לחודשיים, חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
לאחרונה התנסתה עינב בעזרתה של מנקה, אך לדברי הדיירת היא מעדיפה לנקות ולסדר בעצמה. את המלאכה היא מקפידה לעשות באופן שוטף ואחת לחודש היא משנסת מתניה לטובת ניקיון יסודי ומעמיק.

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
כך נראה מקרר של דיירת שמעדיפה לאכול בחוץ/דרור עינב

דו"ח מקרר
הדיירת מעידה כי היא לא מרבה לבלות במטבח בימים אלה, "אני מאוד אוהבת לבשל, אבל כשיש למי", היא מסבירה בחיוך. ועד שזה יקרה, היא נהנית מלאכול בחוץ, במסעדות הקרובות לביתה. המקרר שלה ריק בדרך כלל לדבריה, ומכיל בעיקר מים.

עתידות
מכיוון שנכנסה אל הדירה כדי להשתקע, מאי לא מתכננת לעבור בקרוב. "אני מאוד אוהבת את הדירה ואת המיקום שלה. גם מבחינת עבודה זה נורא נוח, כי מדובר באזור של ספקים וחנויות". היא רואה את עצמה נהנית מהדירה לפחות בשנתיים הקרובות, בין אם בגפה או כחלק מזוגיות שתבוא עליה לטובה. בעתיד הרחוק יותר היא מתכוונת להישאר בעיר הגדולה, "נולדתי כאן, גדלתי כאן וככל הנראה גם אשאר כאן".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שלחו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
מינימליזם ואחסון יעיל. מבט אל המטבח ופינת האוכל/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
ספה שתוכננה בהתאם למידות החדר יוצרת הפרדה בין הסלון לפינת העבודה/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
קוביות עץ יוצרות ספרייה ביתית עם טוויסט/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
עמידת הראש המפורסמת של בן גוריון מונצחת בסלון/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
החיבה לתפירה ניכרת גם בחפצים הדקורטיביים/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
השילוב בין עץ וגוונים בהירים בולט בכל חלקי הדירה/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
פינת עבודה פונקציונאלית לדיירת החרוצה/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
מגירת אותיות ישנה של בית דפוס משמשת כמעמד תכשיטים/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
הום סטיילינג מוקפד מורגש היטב בכל פינות הבית/דרור עינב
דירה שכורה בתל אביב. דרור עינב
אזור הכניסה של הדירה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully