וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו לדרך: כך תבריקו את הבית בפחות משעה

25.1.2015 / 8:51

האורחים עוד שנייה נוחתים אצלכם בסלון והבית על גלגלים? כך תתקתקו את סביבת המגורים בכלום זמן

ניקיון. ShutterStock
אין צורך להיכנס לפעולות מאסיביות בשלב זה/ShutterStock

אתם כבר מכירים את עצמכם. עוד בשלב שיחת הטלפון מגיע הלחץ והחשש לאכזב ולהותיר רושם רע. "אין לי כלום במקרר והבית על גלגלים", היא התשובה הרגילה שלכם למצבים שבהם החברים רוצים לקפוץ אליכם בהתראה קצרה. אבל הפעם, בא לכם לחרוג ממנה. נמאס לכם לתרץ ומשום מקום צצה מוטיבציה להתמודד עם זה ישר בפנים. "אין בעיה, תקפצו, אנחנו מחכים" – אתם שומעים את עצמכם עונים לחבר שמקשיב מעבר לקו.

האמת היא שעמוק בפנים אתם מבינים היטב שאיש לא מגיע באמת לבדוק את הרגלי הניקיון שלכם, מצד שני, כבר שבוע שלא ניקיתם את הבית ברצינות. אז מה עושים? לפני שנכנסים ללחץ וקופאים, מחלקים את הבית. לא לשתי מדינות אלא לחדרים, ומנהיגים שיטת הפרד ומשול. כן, זה אפשרי: לנקות את הבית ביסודיות בפחות משעה. כך תעשו את זה ביעילות ובמהירות.

בית מבולגן. ShutterStock
אספו את כל הבלגן שמשוטט על הרצפה/ShutterStock

סרקו את החדרים ועברו ביניהם בשיטתיות – הרבה יותר קל להתמודד מול ניקיון של חדר אחד מאשר כל הבית עצמו. אם אינכם יודעים היכן להתחיל, סמנו את חדר האורחים כנקודה ראשונה והתחילו לסדר אותו. הרימו חפצים מהרצפה, הניחו את כריות הסלון במקומן, אספו בגדים, נעליים ושאר חפצים שהסיגו גבול מחדרים אחרים ונשכחו בחדר האורחים. עכשיו, כשהרצפה נקייה מחפצים, קחו מטלית מיקרופייבר ונקו את האבק מהרהיטים. עם נותר לכם זמן, עברו עליהם עם מטלית לחה, בעיקר על מסך הטלוויזיה והשלט. זה עניין של כמה דקות שבסיומן תוכלו להתחיל לטאטא ולשטוף את הרצפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטבח ורוד. Couperfield, ShutterStock
פנו את השיש במטבח מאשפה/ShutterStock, Couperfield

מטבח נקי, תיאבון גדול – המטבח הוא אולי החדר האסטרטגי ביותר בבית אחרי השירותים. הזנחתו תוביל מיד למסקנות חותכות על צורת החיים שלכם ומשם, גם על צורת האירוח. הקפידו לנקות תחילה את השיש ולפנותו מאשפה ושאריות מזון. הבריקו אותו ואחר כך שטפו או הדיחו את הכלים בכיור, כך שיישאר נקי וריק. הכיריים שלכם דורשים אף הם תשומת לב ומטלית לחה תבריק אותם בצורה מספיק טובה. אחר כך התפנו לשולחן האוכל ופנו אותו מחפצים מזדמנים. זכרו כי בעיקרון, המטבח לא נחשב חדר אירוח והאורחים לא מתעכבים בו לרוב, אלא סורקים אותו בזריזות בשלב הכניסה. זה לא אומר שלא תעבירו סמרטוט לח עם חומר מבריק על המקרר, אבל לפחות איש לא יתלבט לפני שהוא טועם את הבישולים שלכם.

בחורה באמבטיה. ShutterStock
סגרו את הווילון באמבטיה. זה יחסוך לכם את הניקיון שלה/ShutterStock

אל תוותרו על השירותים – מדובר בחדר הכי חשוב בבית. איש לא אוהב לראות, ודאי לא להשתמש, בשירותים לא נקיים. בשלב הראשון קרצפו את האסלה עם חומר ייעודי וגם את הכיור מכתמי משחת שיניים וכתמים אחרים. תלו מגבת ידיים נקייה. את סל הכביסה רוקנו למכונה ופזרו מטהר אוויר בחלל החדר. את האמבטיה נקו במהירות תוך כדי שטיפת מים וסגרו את הווילון. לאיש אין באמת מה להציץ שם. הקפידו לנקות אבק ובעיקר שיער סורר שטייל באוויר בחזקת הרוח.

חדר שינה. ShutterStock
מתחו את המצעים על המיטה בחדר השינה/ShutterStock

אל תירדמו בחדר השינה – סביר להניח שאיש לא יבקר בהם, אלא אם מדובר באורחים שמרגישים ממש נוח לידכם. לכן, רצוי לא לקחת סיכון ולסדר במהירות גם את חדר השינה. מתחו את מצעי המיטה, קפלו את הבגדים הזרוקים על המזרן למקומם בארון והעבירו מטלית על דלתות הארונות ועל המראות כדי להסיר את האבק. נקטו בפעולה זהה גם בחדרי הילדים, אם יש.

אילוסטרציה. ShutterStock
חמודים אבל הסביבה שלהם מצריכה ניקיון ותחזוק קבוע/ShutterStock

חיית מחמד משתפת פעולה – מאמצים כלב או חתול? אלה נחשבים לאויבי הניקיון הגדולים, אבל גם איתם נותר לכם מספיק זמן להתמודד. טאטאו את האזור בו הם לנים והחליפו את כיסויי המיטה שלהם. כמו כן, החליפו את המים והמזון שלהם לצלחות נקיות יותר ואפילו סרקו את הכלב. את חפצי המשחק המשומשים שלהם הניחו במקום נסתר מן העין עד סוף הביקור.

ומה אתכם? אם ביצעתם את כל המשימות באופן מהיר ללא הסחות דעת מיותרות, עכשיו צריך להיות לכם מספיק זמן לעצמכם. נשמו עמוק ועשו מקלחת טובה. רעננו ונקו גם את עצמכם מאבק לפני שהחברים עומדים בדלת. עכשיו, קחו דף ועט ורשמו פתק: "להבא, לא נשאיר בית מלוכלך למשך יותר מדי זמן".

וואלה! NEWS בשיתוף סנו
  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully