וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן גרו בכיף: הקארמות ששולטות בדירות של זוגות

"מהדירה הזאת יוצאים לחתונה", או "בני הזוג שגרו כאן נסעו לירח דבש", הם משפטים שעשויים לעודד רבים לשכור דירה. ומה קורה שהזוג נפרד בדירה? כאן העניין עשוי להסתבך כמו בסרטו החדש של יותם וקס

יח"צ - חד פעמי

(קטע מתוך הסרט "הדירה" של יותם וקס)

יש אנשים שמקפידים לירוק כשהם רואים חתול שחור החולף על פניהם ברחוב ולחזור הביתה במקרה שהמפגש קורה בשעות החשכה. אחרים, נמנעים מלהניח את התיק על הרצפה כי אומרים שזה לא טוב לפרנסה ויש כאלה שמתחזקים אמונה טפלה אחרת יציבה במיוחד. הם לא ישכרו בשום פנים ואופן דירה שהזוג היוצא ממנה נפרד ופירק את החבילה. תקראו לזה קארמה, מאגיה או אפילו שטות מוחלטת, כך או אחרת התופעה קיימת ומוכרת מאוד בשוק הדירות השכורות.

"חיפשנו דירה בתל אביב במשך חודשיים. אחת מעשרות הדירות שבדקנו כאילו שידרה לנו משהו לא נעים. לא ידענו להסביר מזה בדיוק. לא הצלחנו לשים על זה את האצבע. עיצובית, היא הייתה כל מה שרצינו, אבל הסתכלנו אחד על השנייה והחלטנו בכל זאת שלא לקחת אותה" מספרים בני הזוג כרמית ואיתי בשנות השלושים לחייהם. "רק בדיעבד הבנו שדיירי הדירה הנוכחיים נפרדו, ומאותו הרגע החלטנו שאנחנו לא הולכים על דירה שחוותה פרידה. למה? כי יש בה אנרגיה לא טובה שהוכיחה את עצמה כמשפיעה עלינו".

זוג אורז דירה. ShutterStock
כי לחיות בשניים זה נחמד כפליים?/ShutterStock

הקארמה של "דירות מריבה" איננה מקרה בודד של כרמית ואיתי. זוגות רבים מעדיפים שלא להתגורר במקום שבו הלב נשבר. יתרה מכך, בני הזוג אריאלה ורפאל מעידים כי ברגע שהבינו שהדיירים התקפלו וארזו את עצמם לירח דבש ארוך הם חטפו את הדירה מיד. "זו אנרגיה מנצחת שאף אחד לא היה מסרב לה" אומרת אריאלה.

אנרגיית הפרידה בדירה שכורה עומדת גם במרכז סרטו הקצר של יותם וקס, קולנוען צעיר שמציג את הצד השני של הסיפור. הקורבן אם תרצו. וקס, מגלם צעיר שחווה פרידה מזוגתו ומנסה לאתר דיירים שיכנסו במקומו לדירה השכורה שפעם שימשה כקן אוהבים. הזוגות שמגיעים בזה אחר זה להתרשם מהדירה בסרט, חוטפים רגליים קרות ברגע שהם שומעים שהדיירים הקודמים נפרדו. יותם, שמיואש מהמצב, מחליט לעשות מעשה ולשקר. לכל השואל לסיבת העזיבה של הדירה הוא עונה שהוא וזוגתו מרחיבים את המשפחה, ומכאן, אתם כבר יכולים לנחש שהתגובה הרבה יותר חיובית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אומרים שהיה פה שמח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאין הגיע הנושא הספציפי לסרט?
"הרעיון התחיל כשחברה שנפרדה מהבן זוג שלה סיפרה לי שכל פעם שהיא מראה את הדירה שהם נאלצו לעזוב, היא צריכה לספר לזרים גמורים על הפרידה ושהסיטואציה מביכה אותה. אנשים לא תמיד יודעים מה להגיד, ולא תמיד בא לך לחלוק נושאים אישיים עם אנשים שאתה לא מכיר. חשבתי שזאת סיטואציה מעניינת ושיש בה משהו עצוב, אך יחד עם זאת גם אבסורדי ומצחיק".

ידעת קודם לכן על הנושא הזה, או שהיה חדש לך?
כן. אני באופן אישי נוטה ליפול לאמונות טפלות בכל עניין. אני מנסה להילחם בזה אבל איכשהו המח שלי עובד ככה כנראה. אגב, הסיפור לגבי זוגות שנפרדים בדירה מוצג בסרט כסוג של אמונה טפלה, אבל בסך הכל יכול להיות בשיקול כזה גם היגיון מסויים. בסופו של דבר נראה לי שסוג הדירה, הגודל שלה, הרעש שיש בה, כמות האור שנכנס אליה, הם מכלול של דברים שיכולים להשפיע על בני אדם וגם על זוגיות מבחינה אנרגטית".

אז אתה באופן אישי מאמין בקארמה הזאת?
לא ממש. כפי שאמרתי אני חושב שדירה יכולה להשפיע על הזוגיות, אבל לא הייתי יורד לרזולוציה של בדיקת ההיסטוריה של כל הדיירים הקודמים כדי להבין אם הדירה מקוללת או לא. אבל אם הדיירים הקודמים עוזבים, כי נולד להם תינוק זה תמיד נחמד לדעת. שמתי לב שבמקרים של דיירים שנאלצים לעזוב בגלל תינוק וזקוקים לדירה גדולה יותר בעל הדירה מציין את זה תמיד בגאווה. לפעמים, זה נשמע שהוא מרגיש שגם לו יש חלק בסיפור. אבל בסופו של דבר אני מניח שזאת פשוט הדרך לומר שהדירה בסדר ושהדיירים הקודמים היו מרוצים ממנה.

זוג מקבל מפתח ממתווך. ShutterStock
גם מתווכים משתמשים בקארמה לזירוז סגירת עסקה/ShutterStock

המילים המתוקות של תינוק ואהבה לא נשארות רק אצל בעלי הדירות. מתווכי דירות רבים דואגים לציין במעמד חשיפת דירה חדשה ש"מכאן יוצאים לחתונה" גם אם ההכרזה לא תמיד נכונה. למה? כי זה מוכר, זה נעים ויותר מכל מנגן לנו על מיתרי הלב. גם אם אנחנו לא מתכוונים להתחתן בשנה הקרובה. אהבה משחררת אנרגיות טובות עובדתית. תגידו שזה דביק, או ילדותי אבל עם אוקסיטוצין ודופמין אין טעם להתווכח וכך, גם לא עם מאמצי האמונה ה"טפלה" על דירה זוגית.

"אני יכולה להגיד לך חד משמעית שיש עניין של אנרגיות בדירה" כלשונה של טל, מתווכת מחברת התיווך הומלי. "אנשים לא צריכים לבחור לגור בדירה רק בגלל שהזוג התחתן בה, אבל אנרגיות הן דבר שקיים בסביבת מגורים. אני יכולה להעיד על עצמי שראיתי לא מזמן שתי דירות, אחת פחות משופצת ובכל זאת בחרתי בה, כי היו בה אנרגיות יותר טובות".

הסרט של יותם וקס, "הדירה". יותם וקס,
ביאושו החליט לשקר. פריים מתוך הסרט "הדירה" של יותם וקס/יותם וקס

הסרט של יותם וקס לצורך העניין לא נעשה לחיזוק שוק הדירות השכורות. "למדתי קולנוע ב"סם שפיגל" ועשיתי מעט תרגילים וסרטים קצרים לפני הסרט הזה. אני מתכנן לעשות סרט ארוך ועד אז אייצר סרטים קצרים כדי לתרגל וגם כדי לנסות ולקבל תקציב למימונם" אומר וקס. "בסופו של דבר קרן "גשר" תמכה בסרט, למרות שצילמתי אותו באופן עצמאי מבלי לדעת שאקבל מימון. כל הסרטים הקודמים שעשיתי נעשו באופן עצמאי לגמרי. עשיית סרטים זה תחביב יקר וקשה להוציא כל רעיון לפועל, מזלי שיש לי חברים שאני אוהב ובלעדיהם לא היה יוצא כלום ובטח שלא הייתי נהנה מזה".

"הדירה" מאת יותם וקס יוקרן מהשבוע בכל הסינמטקים ברחבי הארץ למשך השנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully