וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האור שבפנים: כך תבחרו תאורה נכונה לבית שלכם

2.8.2015 / 14:40

לא צריך להיות פיזיקאי כדי ללמוד להעצים את הסלון שלכם. מחפשים האור הנכון? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו

תאורה לבית. ShutterStock
קודם תתכננו איפה אתם רוצים לתלות את המנורה/ShutterStock

ספק גדול אם תומס אדיסון, ממציא הנורה החשמלית הראשונה ב-1879, צפה מראש את הדילמות שעומדות בפני כל מי שניגש לרהט או לשפץ דירה. אחרי הכל, הוא רק ביקש להאיר את החללים הסגורים לפרק זמן ארוך יותר מכמה שעות ולחסוך לעולם את השימוש בנפט ובגז.

136 שנים מאוחר יותר, אנו מוצאים עצמנו עומדים מול גופי נברשות ענק ושוברים את הראש בשאלות הרות גורל, כמו מה סוג התאורה המתאים לפינת האוכל החדשה שזה עתה רכשנו? או מהי השפעת האור בסלון על מערכת העצבים שלנו?

תאורה לבית. ShutterStock
בהצלחה בחיפוש האור שלכם/ShutterStock

תתפלאו לדעת שכמו לכל תחום עיצובי, גם תחום התאורה נעזר בשורת יועצים, שישמחו להמליץ לכם כיצד להאיר את חייכם. תרתי משמע. אבל לפני שאתם מתחילים לחפש את האור, כדאי שתבינו לפני כן מהם הצרכים המדויקים שלכם. הנה כמה טיפים ושאלות מנחות שחשוב לזכור:

ראשית, הגדירו את החלל שברצונכם להאיר. זה אומר בעיקר לתחום ולסמן את שטחו בבית או בעסק שלכם. לתאורה יש השפעה עצומה על התחושה הפנימית שלנו ועל תחושת ההתמצאות שלנו במרחב. לפיכך, חלל קטן יחסית המואר בצורה נכונה ישדר תחושה נעימה יותר מאשר חלל גדול עם תאורה מינימלית. הגדרת החלל היא צעד ראשון שנועד לקבוע למעשה לאיזו מטרה ישמש החלל? מהי צורת המבנה ומידותיו? מהן שעות הפעילות? ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תאורה לבית. ShutterStock
התאימו את הפונקציה של התאורה לחלל והתחשבו בתמסורת הצבע/ShutterStock

עוד דבר לתת עליו את הדעת - הכירו את החלל. שטחי הפנים של הדירה שלכם שונים בתכלית ולכן כדאי לזכור שכל גוף תאורה יגיב בצורה שונה למרחב בו הוא ממוקם. התאורה שנבחר לחדרים שונה מזו שנציב בסלון, במטבח או במסדרון. נסו להימנע מטיעונים כמו "אהבתי את המנורה" והתרכזו בייעוד האמיתי שלה. תנו את הדעת גם לאור הטבעי החודר לחלל ורמת השפעתו על העצמים סביבו ובעיקר עליכם.

אל תשכחו תכננו את העתיד. אם מדובר בעסק או במשרד בו עובדים כמה אנשים במקביל הרי שנדרשת התייחסות גבוהה יותר לרמת התאורה הנחוצה. קיימים הבדלים מהותיים בין תאורת משרד, חלל פתוח, לובי, חדר ישיבות, מסדרון, קו המעליות ואולם ייצור. שאלות נוספות שצריכות להישאל הן: האם מדובר בחלל שנמצא מעל לפני הקרקע או במרתף? האם שולחן העובד נמצא ליד חלון או במתחם פנימי? ועוד.

תאורה לבית. ShutterStock
היבט חשוב גם מבחינה דקורטיבית/ShutterStock

זכרו, לעולם בעקבות השמש. השמש היא מקור האור החזק והעוצמתי ביותר על פני כדור הארץ. והכי חשוב, היא בחינם. לפיכך, חשוב לוודא שיש כניסה של אור יום טבעי ולהקפיד שחלל שאינו מקבל אור טבעי יואר באופן מלאכותי במידה שווה. אור השמש נבדק בצורה מקיפה ברמת הצבע, הסוג, הטמפרטורה, הכיוון, העוצמה והתפוקה. מושגים שסביר להניח שאינכם מכירים אבל הם בעלי השפעה על יכולת הריכוז, הערנות ומצב הרוח שלנו.

והנה כמה טכניקות שכדאי להכיר: על מנת להעצים חלל מומלץ להציב מספר אביזרים מינימלי בקרבתו או תמונה צבעונית במיוחד. אם ברצונכם להתחמם מאור השמש מומלץ לתכנן חלונות בגודל בינוני ולזכור ש-15 ס"מ משטחו אובדים בזמן ההתקנה. טיפ נוסף עוסק בגוון צבע הקיר והשפעתו על כמות האור בחדר. ככל שהצבע בהיר יותר כך עולה רמת ההחזרה של האור. רוצים חדר מואר במיוחד? הימנעו משטיחים שכן האור פוגע ברצפה ומציף את החלל כלפי מעלה.

תאורת רצפה. ShutterStock
שיטה נוספת להעצים חלל/ShutterStock

"מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך" – אומר הפתגם הידוע שמציע לבני האדם להתמקד בדברים הטובים שמציעים החיים ולהבדיל בין טוב ורע. בבואכם לבחור תאורה מתאימה, אל תבנו שאיש המכירות ימליץ לכם על הפורמט הזה. הוא כמובן ישכנע אתכם לרכוש את השנדליר המפואר ביותר שקיים בחנות. זה כמובן, קצת יבלבל אתכם אבל כאן הגיע לעצור ולזכור שגם כשלא מוצאים את האור בקצה המנהרה, צריך לזכור שהוא קיים.

ענת פרידמן - מבט אחר, עיצוב פנים ותיווך

וואלה! News בשיתוף ענת פרידמן
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully