וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בראש שלו: גרייסון פרי מעצב בית עבור דמות בדיונית

22.5.2015 / 11:13

גרייסון פרי, הידוע בסגנונו הפרובוקטיבי הלך רחוק עם דמיונו הקודח. הפעם, לא מדובר באיפור נשי ושמלות רועשות, אלא בעיצוב בית סוריאליסטי שנעשה בהשראת המוזה, ורק אם יש לכם הרבה כסף - אתם מוזמנים לבלות פה לילה או שניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקדש עבור האישה שכלל לא הייתה קיימת/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייה של ג'ולי קופ התנהלו על מי מנוחות עד למותה הטראגי בשנה שעברה. היא נולדה באסקס שבאנגליה למשפחת פועלים, נישאה לדייב, ילדה שני ילדים והספיקה להתגרש לפני מותה בגיל 61 עת שליח אוכל התנגש בה בתאונה קטלנית בקולצ'סטר. תקציר חיים זה הונצח במקדש שהוקם לזכרה באסקס והוא צפוי להפוך למוקד עלייה לרגל של תיירים רבים.

אבל לפני שאתם מוציאים ממחטות, כדאי שתדעו שגברת קופ היא פרי דמיונו של האמן הטרנסווסטיט, זוכה פרס טרנר גרייסון פרי. הוא בנה למוזה במהלך חמש השנים האחרונות בית נופש מרהיב. הבית, שעיצובו נשאב מסיפורי אגדות, הוקם בשיתוף פעולה עם האדריכל צ'ארלס הולנד, כחלק מתכנית "Living Architecture" – ארגון שמטרתו לקדם אדריכלות מודרנית על ידי הקמת בתים מרהיבים ברחבי בריטניה. אלו זמינים בעיקר להשכרה עבור תקופות קצרות תמורת מאות פאונד ללילה.

הבית נבנה על חורבות בית ישן בכפר קטן בשם וורבנס. "ברגע שראיתי אותו, ידעתי שהוא מושלם", סיפר השבוע פרי בראיון ל"רדיו טיימס". "הוא הנכס האחרון בכפר וניצב בדרך לנהר. הרסנו אותו והתחלנו מחדש". הבית שניצב שם כיום מזכיר כנסייה כפרית במרכזו של אחו ירוק. "רצינו להשתלב במקום ולא לשנות אותו", הסביר הולנד.

פרי והולנד הקימו בית שזכה לכינוי "בית הג'ינג'רברד" (או "הבית באסקס"). בחלקו החיצוני הוא מחופה באריחים ירוקים ולבנים ומסתיים בגג מחודד. עיצוב החלק החיצוני של הבית הושלם כבר בחודש אוגוסט בשנה שעברה ולאחרונה, חשפו השניים את עיצוב הפנים. "רציתי שזה יהיה קטן מאוד אבל עשיר מאוד", אמר פרי בפתיחה החגיגית בסוף השבוע האחרון. הוא אף העיד כי הבית עלול היה להיראות "כמו חלק מהסט של משחקי הכס", לולא התערבותו של הולנד.

עיצובו, כאמור, סובב סביב הדמות הבדיונית ג'ולי קופ שתוארה על ידי פרי כ"אשת אסקס הממוצעת". באמצעות אלמנטים שמזכירים מקדשים וכנסיות, סיפורה של ג'ולי מגולל ברחבי הבית והיא מתוארת בו כמעט כקדושה. אזכורים ל"גיבורה" באים לידי ביטוי גם בפסלי הקרמיקה ושני שטיחי קיר גדולים המתארים את חייה, מלידתה עד לגירושיה ובסופו של דבר מותה.

מעבר לדלתות הכניסה הכפולות שנצבעו בצבע אדום עז, מוביל המסדרון למטבח בעל רצפת הפרקט. בהמשך הבית חלל ציבורי שמזכיר כנסייה עם תקרה גבוהה ושורת חלונות קשתיים שהוצבו במקום הקירות. את הנברשת מחליף אופנוע התלוי מהתקרה, תזכורת לתחנה האחרונה של גברת קופ כשהמצבה בגן הקדמי מסמלת את מקום קבורתה.

המסדרון שמוביל לחדרי השינה בחלקו האחורי של הבית מעוטר בפסיפס של גולגולות. חדרי הארונות נמצאים בחלקם האחורי של החדרים לצד מרפסת פנימית הצופות עד הסלון. גם שם, כמובן, ניצב פסל של ג'ולי. בחדר הרחצה אמבטיה שקועה בתוך הרצפה מכוסה באריחים ירוקים וחלון הצופה על הכניסה לבית. באותו אזור יש דלת אחורית שנראית כמו דלת סתרים, אך בפועל היא מובילה לחלקת דשא ולמסלול המגיע עד לקצה השדה ולשפך הנהר.

"הבית באסקס" מהווה לפרויקט השישי של "Living Architecture". במסגרת הארגון, עוצבו מבנים מרתקים בהם "האסם המאוזן" שכמעט מרחף בסופלוק ו"בית הרעפים בקנט". למי שנשאר עם טעם לעוד אדריכלות מוטרפת, שני פרויקטים נוספים שצפויים להיפתח לקהל בשנה הקרובה ובשנה הבאה בווילס ובדבון, כשהשני מעוצב על ידי אחד האדריכלים הידועים והמעוטרים בעולם, פטר צומטור השוויצרי. הבית המבודד ניצב על ראש גבעה עתיד להיות מהפרויקטים האדריכליים המרתקים של השנה הבאה.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית האחרון בכפר שניצב בדרך לנמל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של צבעים וצורות כמו חיזיון סוריאליסטי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרייסון פרי והאדריכל צ'ארלס הולנד בחלל המגורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש נועז בצבעים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצפת חלל הכניסה חופה באבני פסיפס ועליהם תאריך הולדתה ומותה של ג'ולי הופ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש פה גם אח לחימום בימים הקרים באזור מזרח אנגליה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחדר השינה ציור דיוקנה העצום של קופ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח ופינת אוכל לטובת תיירים שיפקדו את המקום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכל פינה בבית יש התייחסות לחייה ופועלה של הגברת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר הרחצה מחופה במאות אבני פסיפס ירוקות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו ציור שנלקח מספר ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית צפוי להוות אתר תיירותי ייחודי עבור אנשים אמידים. וגם קצת מופרעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully