וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמו יפו: כך יראה נמל העיר העתיקה בקרוב

18.5.2015 / 7:56

בנמל יפו קיימים מחסנים שנבנו בשנות ה-30 על ידי הבריטים המוגדרים כמבנים לשימור. בימים אלו יוצא לדרך פרויקט שיפוצם עם שמירה על הרוח האותנטית. הצצה לתכניות הראשונות

הדמיה של שיפוץ מחסנים 2 ו-3 נמל יפו ע"י משרד קיסלוב קיי אדריכלים. : קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן, מערכת וואלה! NEWS
נבנו על ידי הבריטים. מבט על חוץ המחסנים בנמל יפו/מערכת וואלה! NEWS, : קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן

שלושה מחסנים ענקיים ניצבים בנמל יפו. הם נבנו בשנות ה-30 על ידי הבריטים, ומוגדרים מבנים לשימור. את מחסן 1 שיפצה העירייה באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי עם אדריכל השימור רמי גיל, כך שהקונסטרוקציה, הפתחים, הרפפות והמעברים הציבוריים שוחזרו ואופי המחסן נשמר.

נשארו מחסנים 2 ו-3. הוחלט על ידי עיריית תל אביב-יפו, הרשות לפיתוח כלכלי ונמל יפו כי על שיפוצם יהיה אחראי המשרד קיסלוב קיי אדריכלים, משרד אדריכלים משפחתי יפואי, זוכה פרס רכטר לאדריכלות ישראלית ומי שהיה אחראי בין השאר על מרקם שוק הפשפשים ביפו, קמפוס החינוך ברמת אפעל, בניין העירייה וכיכר העיר אילת, מרכז שרובר לתרבות ירושלים ועוד.

הדמיה של שיפוץ מחסנים 2 ו-3 נמל יפו ע"י משרד קיסלוב קיי אדריכלים. קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן, מערכת וואלה! NEWS
שמירה על מבנה מקורי ועל אותנטיות. מחסן 2 בלילה/מערכת וואלה! NEWS, קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן

ההצעה שזכתה במכרז לשימור שני המחסנים מבקשת לשקף את רוח הנמל, לשמור על אותנטיות, ולשמר את מערך השוטטות העירוני-יפואי והקשר לתושבים ומתכננת לחזק את הנמל בהיבט תיירותי, תרבותי והפנאי. ההצעה, שהתקבלה בשיתוף בעלי העניין בנמל - הדייגים, בעלי העסקים המקומיים, התושבים, קבוצות וארגונים ציבוריים הפעילים ביפו וכו' - ובהתאם למדיניות העירונית, ביקשה להתחשב בקשר בין פנים הנמל לחוץ, שיטוט במסלולים ובמפלסים השונים ופעילויות שונות כמו אירועים מיוחדים ופסטיבלים. התכנון המוצע מאפשר שינויים בגדלים, מיקומים ושימושים בתוך מחסני הנמל בצורה מהירה, זולה ויעילה – ועל פי צורכי השוכרים, עונות השנה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הדמיה של שיפוץ מחסנים 2 ו-3 נמל יפו ע"י משרד קיסלוב קיי אדריכלים. קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן, מערכת וואלה! NEWS
תרבות ומחסני דיג. מחסן 2/מערכת וואלה! NEWS, קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן

מחסן 2 משמש כיום כבית לתרבות, אמנות ומחול, וכן מתחם אחסון עבור הדייגים העובדים בנמל. על פי ההצעה, המחסן יעבור רענון, ויכיל חללי פעילות שונים גם במפלס העליון, והדייגים יזכו לשטחי מחסנים משופצים.

מחסן 3 שנמצא בחלקו הדרומי של הנמל, ועד כה לא היה בשימוש הציבור, יזכה לשיפוץ מקיף, וישמש כמתחם קונטיינרים בהתאם לצרכים שונים: מסחר, תרבות, לילה, פנאי וכו'. השיפוץ ישמר את צורת המבנה המקורית, כשחזית המבנה תהיה שקופה ובעלת הצללה חיצונית נפתחת, מה שיאפשר הצצה תמידית פנימה והחוצה, וזליגה של המרחב החיצוני והמשוטטים בו אל תוך פנים המתחם הצבעוני. פנים המחסן ייבנה כשדרת מכולות צבעוניות תלת ממדית ופתוחה לציבור בחלל ההאנגר הגבוה.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
הדמיה של שיפוץ מחסנים 2 ו-3 נמל יפו ע"י משרד קיסלוב קיי אדריכלים. קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן, מערכת וואלה! NEWS
פנים צבעוני ומבט על החוץ. מחסן 3/מערכת וואלה! NEWS, קיסלוב קיי אדריכלים ע"י אלעד גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully