וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובה של דירה: 45 מ"ר של שמחה פלורנטינית

22.4.2015 / 14:21

כך נראית דירה שכורה בתל אביב, עם שפע של תאורה טבעית והרבה בובות צבעוניות המתאימות להלך הרוח בשכונת פלורנטין בתל אביב. הדיירת משלמת 3,700 שקלים לחודש. משתלם?

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
שלל אוספים של בובות וצעצועים יוצרים סביבת מגורים צבעונית ומלאת אופי/דרור עינב

לאן הגענו
רחוב וולפסון בפלורנטין, לדירת 2 חדרים בגודל 45 מ"ר.

כאן גרים
עינב יעקבי (35), עוסקת בניהול פרויקטים, שיווק ומכירות בחברת "Stingray" המספקת אפליקציות ושירותי תוכן מוזיקליים לפלטפורמות שידור. "תמיד אהבתי מוזיקה ובגלל שאין לי באמת כישרון מוזיקלי העדפתי להיות מאחורי הקלעים", היא מספרת בחיוך. את דרכה המקצועית החלה באקו"ם, המשיכה בחברות הפקה שונות עד שהתגלגלה ל- ,Stingray שם היא עובדת מזה 8 שנים ומרגישה בבית. אהבה נוספת אותה מטפחת הדיירת היא איסוף והכנת בובות וצעצועים המקשטים את הדירה, החל מצעצועי עץ שהיא מרכיבה בעצמה ועד בבובות מוג'י צבעוניות. את הדירה היא חולקת עם שותפה פרוותית ומתוקה העונה לשם כנרת. כנרת החתולה מגיעה במקור מ-SOS חיות ומתגוררת עם עינב מזה 5 שנים.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
כורסה צהובה מעניקה צבע משמח בסלון/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
מטפחת את האהבות הגדולות בחייה: איסוף, יצירה ומוזיקה. עינב יעקבי/דרור עינב

הום סטיילינג
כמי שהתגוררה בצפון העיר, כמו גם בדרומה, עינב מעדיפה באופן ברור את הצד הדרומי. בדירה הנוכחית היא גרה מזה 4 שנים, שבמהלכן הרחיבה משמעותית את אוסף הצעצועים המרשים אותו היא מטפחת מגיל צעיר. "כבר בתור ילדה אהבתי פיצ'יפקעס, האוסף הראשון שלי היה מביצי קינדר ומשם זה הלך והתפתח". גם היום היא בונה ומכינה צעצועים, בובות ופאזלים 3D. דמויות של דינוזאור, חד קרן וינשוף, הם רק חלק מפאזלים בתלת מימד המקשטים את מדפי הסלון. החיבה לינשופים משתקפת גם בסדרת בובות ינשוף, אותן רכשה עינב באינטרנט לאחר חיפושים ממושכים.

צעצועים נוספים אותם הכינה מערכות "עשה זאת בעצמך", פזורים ברחבי הסלון. סוגים שונים של מכוניות ורובוטריק למשל, מרכיבים אוסף פריטים עשויים מקאפה. צעצועי נייר בהרכבה עצמית גם הם כלולים במשחק ומוסיפים הרבה אופי לדירה. "זאת אחלה דרך להירגע", היא מסבירה על התחביב "וגם להרוס את הציפורניים". את הלוק המעניין ומלא ההומור, משלים אוסף בובות מוג'י אותן רכשה במהלך טיולים בחו"ל ואוסף בבושקות לא קונבנציונאליות אותן קיבלה במתנה מלקוחות איתם היא עובדת.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
לבנים ושני מדפי עץ יוצרים שידת טלוויזיה מקורית ופונקציונאלית/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
רובוטריק עשוי מקאפה לצד בבושקות שנתקבלו במתנה מלקוח בעבודה/דרור עינב

מלבד צעצועים, פאזלים ובובות, חובבת הדיירת פריטי וינטג' והדבר ניכר בסלון. ספה ו- 2 כורסאות משנות ה-50, שהיו שייכים לסבה וסבתה, אומצו על ידיה בחום ורועננו באמצעות ריפוד חדש. גם את שולחן הקפה ומכונת התפירה קיבלה במתנה מסבתה, שהייתה תופרת. ומכיוון שהתפוח אינו נופל רחוק מהעץ לא מפתיע לגלות כי גם עינב למדה תפירה לפני מספר שנים ולרגל הלימודים צוידה במכונה הישנה. עד היום טומנות בחובן המגירות שלל חוטים צבעוניים שאיתם נהגה לתפור הסבתא המוכשרת. כיום הם משמשים לתפירת בובות מגרביים, המצטרפות אל האוספים המרובים.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
כנרת החתולה מדגמנת שותפות הרמונית בחדר השינה/דרור עינב

בעיצוב חדר השינה השקיעה הדיירת פחות זמן ומשאבים, כיוון שאת מרבית זמנה היא מבלה בסלון. כמי שאינה חובבת אבק, בלשון המעטה, היה לה חשוב למצוא פתרונות יעילים לפריטים שצוברים אבק. כך למשל במקום וילון היא השתמשה בטפט עם הדפס עדין של פרחים, כאשר מלאכת הדבקתו על החלון ארכה זמן רב והצריכה עזרה מחברות. מאותה סיבה העדיפה להשאיר את הנעליים בתוך הקופסאות שבהן נקנו. "אני מחבבת את הקונספט הזה שהקופסאות בחוץ", היא מסבירה. חדר שינה נוסף בדירה, המשמש את כנרת החתולה, ממוקם בסלון ומורכב מבית קטן ופרוותי עם פתח בצורת חתול.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
במטבח הזה הדיירת מכינה טחינה ומרק עדשים מופלאים/דרור עינב

מוציאים חוזה
3,700 שקלים לחודש, כולל ארנונה, חשבון מים וועד בית. חשמל- 400 שקלים לחודשיים.

מצב רוח
בדירה שני מזגנים, אחד בסלון והשני בחדר השינה. "בגלל שזו קומה אחרונה ויש הרבה חלונות, קר בחורף וחם בקיץ" מסבירה הדיירת מדוע המזגנים פועלים כמעט בכל ימות השנה.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
הניקיון היסודי אינו פוסח גם על חדר הרחצה/דרור עינב

כביסה
מכיוון שאין בדירה מכונת כביסה, עינב נוהגת לכבס אצל אמה אחת לשבוע. על פי רוב היא מכבסת, משאירה את הבגדים לייבוש ולוקחת אותם בביקור הבא. "בדיוק בגלל זה צריך הרבה מאוד בגדים", היא מספרת בחיוך.

פאנלים
"אני לא יכולה לסבול לכלוך ברמה שלא הולכת לישון אם יש כלים מלוכלכים בכיור". אחת לשבוע היא מנקה את הדירה בצורה יסודית, הכוללת ספונג'ה אינטנסיבית בת 4 שעות. ובכדי לשמור על ניקיונם של אוספי הצעצועים והבובות היא מחזיקה בביתה מקל נוצות משובח, בעל תפקיד מכריע במלאכת הניקוי.

דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
תבשילים ביתיים לצד דיאט קולה, דיירי קבע במקרר/דרור עינב

דו"ח מקרר
כדיירת חובבת בישול, עינב מבשלת לפחות אחת לשבוע. תחומי ההתמחות שלה הם ראגו, לזניות למיניהן והחמצת מלפפונים. " אני גם עושה את הטחינה ומרק עדשים הכי טובים ביקום", היא מספרת בגאווה. בימי שישי היא פוקדת את שוק לוינסקי הסמוך לביתה שם היא רוכשת את חומרי הגלם לטובת הבישולים. במקרר שלה ניתן למצוא תמיד תבשילים שהכינה ודיאט קולה.

עתידות
עינב לא רואה את עצמה עוזבת את הדירה בתקופה הקרובה. "מרגיש לי פה בבית, זה קרוב לעבודה והמדרגות ממש עוזרות לשמור על הכושר", היא מסבירה בקריצה. בעתיד הקרוב היא מתכננת לשפץ ולשדרג מעט את הדירה, בעיקר את אזור המטבח והכניסה העמוסים מדי לטעמה. במקביל, היא עסוקה כמעט תמיד בהרחבת האוספים האהובים עליה. "למרות שכבר אין לי מקום לזה, זה התחיל לפלוש למטבח", היא אומרת "במקום מלח ופלפל יש לי בובות על המדפים".

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
הפינה של כינרת מקבלת מקום של כבוד לצד מכונת התפירה/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
בובת קוף שנתפרה מגרביים, מעשה ידיה של עינב/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
מתלה מפתחות יצירתי עשוי ממדבקות קיר ומסמרים/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
צעצועים שהוכנו, נרכשו או נאספו מילדות, מקשטים את המדפים שמעל הספה/דרור עינב
דירה שכורה בפלורנטין, תל אביב. דרור עינב
רכבת, טירה ומכונית הם רק חלק מאוסף צעצועים שהרכיבה הדיירת בעצמה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully