וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדעת למי להיוולד: דירה במחיר מציאה בגבעתיים

4.3.2015 / 7:59

דירת 80 מ"ר עם מטבח מרווח, חדר שינה גדול ומרפסת נעימה, עשויה לעלות ביוקר לשוכרים תל אביבים. אבל זו נמצאת בגבעתיים והדייר חוגג כל יום את השכירות החודשית

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
סלון בעיצוב אקלקטי, יצירתי ומקורי, משקף את אישיות הדייר/נמרוד סונדרס

לאן הגענו
רחוב ההסתדרות בגבעתיים, לדירת 3 חדרים בגודל 80 מ"ר. הבניין, בן 50, מוקף במשטחי דשא וצמחייה שופעת מחד, ובחנויות ובתי קפה מאידך.

כאן גרים
אור קפלן (28), העוסק במגוון תחומים, כמו צילום, הפקה ועיצוב. עיסוקו העיקרי בימים אלה הוא מיתוג עסקים דרך צילום. בין לקוחותיו ממעצבי אופנה ועד חברות סטרט-אפ. "אני משלב בעבודה כישורים שונים שרכשתי, אבל הכוח האמיתי שלי הוא לספר את סיפור העסק דרך תמונות וידאו". העבודה של קפלן מזמנת לו טיולים רבים בארץ ובעולם, כמו גם מפגשים עם אנשים שונים על בסיס יום-יומי. "הדבר שאני הכי אוהב בעולם זה להכיר אנשים חדשים", מספר הדייר בהתרגשות. בזמנו הפנוי, הוא נהנה מיוגה, ריצה וטיולים ברחבי הארץ.

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
לוח גיר צבעוני מקדם את פני הנכנסים לדירה/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
צלם, יוצר, מלא השראה ואוהב אדם. אור קפלן/נמרוד סונדרס

הום סטיילינג
לאחר מספר שנות מגורים בתל אביב, ביקש אור ליצור לעצמו בית משלו ועל מנת להגשים את החלום, המתין שנתיים תמימות עד שדירתה של סבתו תתפנה. לקראת המעבר, הוא החל בתהליך שיפוץ שכלל צנרת חדשה, הרחבת חדר הרחצה והחלפת אלמנטים שונים במטבח. בשלב הבא של עיצוב הדירה, נעזר אור במעצבת שהיא גם חברה קרובה. "רציתי ליצור פה חלל נעים ומזמין". המשרד שלי בתוך הבית ופתוח בפני קולגות, לקוחות וחברים כל הזמן. אנחנו עובדים פה יחד ולכן חשוב לי שירגישו בבית".

עוד באותו נושא

קול ברמה: דירה שכורה ברמת אביב עם כל הפסיליטיז

לכתבה המלאה
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
פורטרט מודבק על קופסת אור וצילום ממוסגר בשלד של חלון, מעטרים את קירות הסלון/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
ארגזי נשק צבאיים בגלגול הקודם, ספרייה מקורית בגלגול הנוכחי/נמרוד סונדרס

כישוריו השונים של הדייר ניכרים בכל פינה בבית. כך למשל בסלון, מעל ארונית שמצא וצבע, תלה אור תמונה שצילם בניו יורק והדפיס על נייר צילום מיוחד המעניק לה מראה של ציור. את התמונה מסגר בחלון שבור ששייף והוסיף לו זכוכיות. תמונת פורטרט נוספת, קיבלה מקום של כבוד במרכז הסלון לאחר שהודבקה על קופסת אור מאסיבית. את שולחן הקפה יצר הדייר בעצמו, על שני ארגזים צבאיים הוא הניח משטח מלא בקלקרים לבנים, מכוסים בזכוכית שהותאמה במיוחד. "דווקא כשאתה מגיע ממגבלות תקציב", מסביר אור "אתה הופך להיות הרבה יותר יצירתי ויכול להביא בעיצוב את עצמך ואת הסיפור האישי שלך".

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
גינה אורבנית לדייר חובב טבע שחי בעיר/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
חדר העבודה שהדייר עיצב עבור מפגשי עבודה נוחים/נמרוד סונדרס

ארגזים צבאיים נוספים ששימשו לאפסון נשק בגלגול הקודם, עברו הסבה והפכו לספרייה לא קונבנציונלית. הם חוברו לקיר באמצעות ברגים מיוחדים ובעזרת חוטי מתכת נפתחים בקלות ומשמשים לאחסון חפצים שונים. רדיו וטלוויזיה ישנים, כמו גם קסטות מימי האייטיז העליזים עם תכנים שהדייר "גדל עליהם" כלשונו, מקשטים את הספרייה. בסמוך, בולט לעין מדף ספרים היוצר אשליה שהספרים תלויים באוויר, בעזרת פלאח אלומיניום שאליו מחובר הספר התחתון. ומכיוון שמדובר בדייר חובב טבע החי בעיר, את הגינה הוא הכניס אל תוך הסלון בדמותו של "קיר צומח". רשת לולים, שעליה תלויים עציצים, מספקת לו את תחושת הטבע הנחוצה לו.

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
מטבח מואר ומזמין, מעודד את אור לשפר את כישוריו הקולינריים/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
בניגוד לשאר החללים הצבעוניים והתוססים בדירה, חדר השינה סולידי/נמרוד סונדרס

את פני הנכנסים לדירה מקדם קיר שלם שנצבע והפך ללוח גיר ססגוני. לצדו, בר שבנה הדייר בעצמו והצמיד לו כיסאות משוק הפשפשים ששיפץ. את גופי התאורה מעל הבר יצר משלדים של אהילים, מנורות פחם וחוטי חשמל ורודים, כאשר המחשבה שמאחורי הייתה ליצור מנורות הנראות כמו שורטטו בעיפרון. השראה לעבודותיו, מקבל הדייר בחדר העבודה שעיצב לעצמו. פלטה גדולה מעץ אלון משמשת שולחן עבודה לו ולקולגות. "אני אוהב כשהבית מלא באנשים שעובדים, זה נותן השראה ואנרגיה יצירתית", אור מספר בהתלהבות. ובכדי לזכור מאין הגיע ולאן הוא הולך, את הקיר הכחול שבחדר הוא קישט בתצלומים ישנים מהארכיון המשפחתי המפואר.

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
מגוון ירקות ומוצרים אורגניים בולטים במקרר של דייר המקפיד על תזונה נכונה/נמרוד סונדרס

שכ"ד
3,500 שקלים בחודש. ארנונה- 750 שקלים לחודשיים. 350 שקלים לחודשיים.


דו"ח מקרר
מאז שעבר לדירה הנוכחית, אור מבשל יותר משנהג בעבר, "המטבח פה מזמין וזה עושה לי חשק", הוא מסביר ומוסיף כי מקפיד על תזונה בריאה. במקרר ניתן למצוא בעיקר פירות, ירקות ודגנים. כשמתחשק לו להתפנק, הוא נהנה מאוכל מבושל ומלא באהבה, שאביו מביא איתו כשמגיע לביקור.

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
חדר האמבטיה הורחב, שופץ ועוצב בקפידה/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
לבבות מקרמיקה שנרכשו במהלך טיול בצפון, מקשטים מתלה מעץ ממוחזר/נמרוד סונדרס

כביסה
אחת לשבוע הדייר מפעיל את מכונת הכביסה כאשר על מייבש הוא רק חולם בשלב זה. "אין לי סבלנות לחכות שיתייבש. בגלל שיש פה בחוץ משטחי דשא, כל השכנות מוציאות את הכביסה לייבוש, אבל אני לא עקרת בית", הוא מסביר בחיוך.

מצב רוח
בדירה קיים מזגן אחד הממוקם בסלון. "אני לא איש של מזגן, אלא של אוויר נקי. יש בדירה זרימה טובה של אוויר אז מספיק מאוורר בקיץ ורדיאטור בחורף".

דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
פריטים דקורטיביים מחמיאים לשידה שנמצאה ברחוב ושופצה על ידי הדייר/נמרוד סונדרס

פאנלים
הדייר מעיד על עצמו כי אינו "פריק של ניקיון", אבל אחת לשבוע הוא מנקה את הדירה בצורה יסודית הכוללת שאיבת אבק ושטיפת הרצפה. "זה בית שכל הזמן מתארחים בו. אני לא יכול להרשות לעצמי להיות חוראני".

עתידות
אור מתכוון להשתקע בדירה לטווח הרחוק. "זה ממש בית שיצרתי לעצמי וזה נותן לי תחושת ביטחון", הוא מספר. בשלב זה הוא מרוצה מאוד ממבנה הדירה אך כשמסתכל קדימה, טוען כי בשמחה יסב את חדר העבודה לחדר ילדים בעוד מספר שנים. "אני רק קצת צריך בן זוג קודם" הוא מתוודה. ועד שיופיע המיועד בר המזל, הוא נהנה מן הדירה והשקעתו המרובה בה.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
פרט מתוך הלוח הצבעוני שניצב בכניסה לדירה/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
רדיו ססגוני שקיבל במתנה מחבר, מוסיף אופי לדירה/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
ארגז ששימש בעבר לאפסון ציוד צבאי, מאחסן כיום ספרים ודיסקים/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
מדף ספרים "מרחף". נוצר באמצעות חיבור הספר התחתון לפלאח אלומיניום/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בגבעתיים. נמרוד סונדרס
ארגזים צבאיים ומשטח מלא קלקרים, יוצרים שולחן קפה לא שגרתי/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully