וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורד השחקים הגבוה של בן לאדן

22.12.2014 / 13:34

מגדל חדש בקזבלנקה יתרומם בקרוב באוויר. מדובר בגורד שחקים פומפוזי שייצג את הקוראן ואת השפות השונות שמדוברות באפריקה. על היזמות אחראי האח העשיר של אוסאמה בן לאדן

המגדל הגבוה ביותר באפריקה, קזבלנקה, מרוקו. הדמיות,
המגדל הגבוה ביותר באפריקה - יתרומם לאוויר בקרוב בקזבלנקה/הדמיות

לאירופאים יש את השארד, לאמריקאים את מרכז הסחר העולמי החדש ובדובאי בורג' חליפה, שמשאיר את כולם מאחור. כעת, מגיע תורם של האפריקאים: העבודות על המגדל הגבוה ביבשת יחלו בשנה הבאה במרוקו, שם יבנה גורד שחקים בגובה של 540 מ' ובן 114 קומות. המגדל החדש בקזבלנקה צפוי להפוך לסמלה החדש של העיר. המגדלים הגבוהים בקזבלנקה כיום הם שני מגדלי "מרכז התאומים של קזבלנקה" המנשאים לגובה של 115 מ'. בעיר זו גם יש גם את צריח המסגד הגבוה בעולם המתנשא לגובה של 210 מטרים, המהווה חלק ממסגד חסן השני ונחשב מוקד עניין מרכזי עבור תיירים בעיר.

המגדל החדש יסתכל מלמעלה על השיאן הקודם של היבשת, מרכז קרלטון ביוהנסבורג שהחזיק בתואר המכובד מאז הושלמה בנייתו בתחילת שנות ה-70. למעשה, גובהו של הבניין בקזבלנקה יהיה יכפיל בגובהו את הבניין הדרום אפריקאי, שגובהו עומד על 223 מ'. העבודות על הבניין יחלו בחודש יוני הקרוב ובנייתו תושלם במהלך שנת 2018. עלותו המוערכת של הפרויקט כמיליארד דולרים.

"זה יהיה הבניין הגבוה באפריקה", סיפר מנהל הפרויקט אמדה סנטלו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "מרוקו נבחרה כי היא השער לאפריקה ולאירופה, היא מדינה מודרנית ויציבה פוליטית", הוסיף סנטלו. חזית המבנה תכוסה בהדפסים שייצגו את אלף השפות ביבשת ו-114 קומותיו של גורד השחקים יתאמו למספר פרקי הקוראן. המבנה יכלול מלון יוקרה ובו 200 סוויטות מפוארות, מרכז עסקים ומרכז קניות. כמו כן הוא יכיל גלריית אומנות, ספא, מסעדות ובוטיקים יוקרתיים, אולם כנסים ומשרדים. מבואתו המפוארת תתנשא לגובה של 100 מ'.

מאחורי הפרויקט עומדת חברת "Middle East Development LLC" בבעלותו של איש העסקים הסעודי שיח טאראק בן לאדן (אחיו של אוסמה בן לאדן). גורד השחקים החדש קיבל את השם הזמני מגדל אל נור" (מגדל האור), אך לאחר שיושלם הוא ייקרא על שם המלך מוחמד השישי. אדריכלי המבנה, חברת "ואלוד אנד פיסטר" הצרפתית, תיארו באתר הפרויקט כי עיצובו של מגדל אל נור "אלגנטי ומעניק תחושה של שמלת כלולות. מצדו הוא מזכיר עט נובע, שהוא הכלי בו משתמש שייח' טאראק כדי לעצב את העתיד. גובהו 540 מ', מזכיר את 54 המדינות באפריקה. כך שכל תושבי אפריקה ירגישו חלק מהמגדל החדש".

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
המגדל הגבוה ביותר באפריקה, קזבלנקה, מרוקו. הדמיות,
540 מ' על משקל 54 מדינות באפריקה/הדמיות
המגדל הגבוה ביותר באפריקה, קזבלנקה, מרוקו. הדמיות,
עט נובע או שמלת כלולות?/הדמיות
המגדל הגבוה ביותר באפריקה, קזבלנקה, מרוקו. הדמיות,
המבנה יעוטר בהדפסים כמספר פרקי הקוראן/הדמיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully