וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארמון היקר בלונדון והוא לא הבקינגהאם

10.12.2014 / 12:36

מסתבר שהבית היקר ביותר בלונדון הוא לא ארמון המלכה אלא ביתה של משפחה עשירה מקטאר. אם המשפחה ש'יחה מוזה, מקימה בימים אלו אחוזת מגורים מטריפה בשווי 200 מיליון פאונד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארמון של המשפחה הקטארית בלונדון כמו לקוח מהאגדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת קשה להאמין, אך המשפחה המלכותית השולטת בלונדון היא בכלל קטארית: שיח'ה מוזה, האישה החזקה בקטאר ואמו של האמיר הנוכחי תמים בן חמד אאל ת'אני עומדת לעשות היסטוריה בממלכה הבריטית ולהקים בה את אחוזת המגורים היקרה ביותר בבריטניה ששוויה עומד על 200 מיליון פאונד. בבעלות המשפחה יותר נכסים בלונדון מאשר למשפחת המלוכה הבריטית, בהם גורד השחקים הגבוה באירופה, השארד, בית הכלבו היוקרתי הרודס והכפר האולימפי. כשבניית האחוזה תושלם, שוויה יעלה על כמה מהנכסים הבולטים ביותר שנקנו בשנים האחרונות בלונדון, בהם "בית דאדלי" בפארק ליין שיודח למקום השני - גם הוא נקנה ושופץ על ידי המשפחה הקטארית. בית המגורים היקר ביותר עד היום בבריטניה היה פנטהאוז שנמכר במאי האחרון בסכום של 140 מיליון פאונד.

שיח'ה מוזה בת ה-55 רכשה בשנה שעברה שלושה בתים, הקרויים "קונוול טאראס" 1, 2 ו-3, בריג'נט פארק בשווי 120 מיליון פאונד, אותם יסבו ל"מגה-ארמון" רחב ידיים. קורנוול טארס 1 תוכנן ונבנה בשנת 1820 על ידי בן טיפוחיו של האדריכל ג'ון נאש, שעיצב את ארמון בקינגהאם. הוא נקרא על שם המלך ג'ורג' הרביעי, שכונה בין היתר הדוכס מקורנוול. הבית ניזוק קשות בבליץ על לונדון במלחמת העולם השנייה ולאחר שיפוצו היה מעונו של הנציב העליון של ניו זילנד משנת 1955 ועד שנות השבעים, שקיים בו מסיבות מפוארות בהן אירח סלבריטאים ושגרירים. בשנת 1975 נתפס הבית על ידי פולשים היפים שהפכו אותו ל"מקדש לאנשי הקשת בענן" ו"האור האלוהי" עד שבשנת 2007 שופץ מחדש ונמכר.

בתצורתו הנוכחית, לקורנוול טארס 1 יש שבעה חדרי שינה, 11חדרי קבלת אורחים, תשעה חדרי רחצה, מכון כושר פרטי ומוסך שיכול להכיל בתוכו שתי לימוזינות. לשני הנכסים הנוספים יש שישה חדרי שינה. כעת נחשפו התכניות למבנה הגרנדיוזי שיורכב משלושת המבנים. נציגים של משפחת המלוכה הקטארית סיפרו כי לאחר איחוד הבתים האחוזה החדשה "תהיה מחולקת לאזורים ברורים כך שתיווצר תחושה של היררכיה". האחוזה תכלול 13 חדרי שינה, מערכת "בית חכם", וויסות נפרד של הטמפרטורות בכל חדר ואפילו מושבים מחוממים במטבח לימים הקשים של החורף האנגלי. בקיץ יוכלו בני המשפחה לטייל בגנים האיטלקיים המוארים בתאורה שלא הייתה מביישת אולם נשפים.

על פי התכנית, קומת הקרקע של הבית הניאו-קלאסי תשמש כאזור לקבלת אורחים ולובי. היא תוביל בצד אחד לחדר אוכל גדול ומהצד השני למטבח הראשי של המשפחה, לסלון ולחדר ארוחת הבוקר. כמו כן, בקומת הקרקע תהיה ברכת שחיה מחוממת וחדרי כושר שיופרדו בקיר זכוכית בכדי ליצור "תחושה של אור ומרחב". שם גם יוצבו חדרי טיפולי המסג', אזור בידור נוסף ומכון יופי. חלק אחר בקומת הקרקע יוקצה למגורי הסגל, מטבח לקייטרינג וחדר ביטחון בו תהיה שליטה על מערכת האבטחה של האחוזה.

בקומה הראשונה יהיו אזורי ישיבה ושלושה חדרי בידור. אזור המגורים יהיה בקומה מעל ויכלול חדר שינה ענק להורים ושני חדרי ארונות מחוברים, חדר אמבטיה ראשי ומזווה. הקומה השלישית תוקצה לילדים עם אזורים נפרדים לבנים ולבנות, חדרי משחקים ומעלית לילדים. משכנן של המטפלות גם הוא בקומה השלישית.

המשפחה שכרה אדריכלים ועורכי דין שיפקחו על שיפוץ הנכס לאחוזה אחת בגודל של 30 אלף מ"ר. האחוזה תהיה ביתו הלונדוני של האמיר הנוכחי של קאטר בן ה-34, אף שהתחנך בלונדון, ושל בני משפחתו. ברי המזל שיזכו להיות אורחי המשפחה ייהנו מאזור נפרד של חדרי שינה ויוכלו לעשן עם המארח שלהם בטרקלין הסיגרים לצד יין טוב ממרתף היינות הפרטי.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
ש'יחה מוזה. AP
ש'יחה מוזה מתיידדת עם הנסיך צ'ארלס/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה המלכה תגיד על זה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר לפספס אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך
ש'יחה מוזה. AP
המשפחה הקטארית מתערבבת עם משפחת המלוכה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully