וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלת עור: כל השיטות לניקיון ספות עור

3.2.2014 / 8:56

אם אתם רוצים שספת העור שלכם תאריך ימים ותשמור על יפייה והדרה מספר שנים, הנה כמה דברים שאתם מוכרחים לשנן ולאמץ

ספת עור. ShutterStock
רוצים לשמור עליה יפה? תתחזקו אותה כמו שצריך/ShutterStock

אחרי אינסוף חיפושים, סוף סוף מצאתם את ספת העור שתמיד חלמתם עליה- נוחה, מעוצבת ומשדרת מראה יוקרתי. חלקכם עשויים אולי לחשוב שספות עור דורשות פחות תחזוקה מספות בד למשל, אך האמת היא שאם לא תשמרו על ניקיון הספה שלכם, היופי שלה לא יישאר לאורך זמן. פשוט מאוד. ישנן מספר טכניקות לניקוי ספות עור, אם תקפידו על תחזוקה נכונה, ספת העור שלכם תעניק לכם אור לבית לעוד שנים רבות.

ניקיון של ספת עור עם מטלית. ShutterStock
מטלית לחה, לא רטובה מדי וכמובן לא יבשה - כדי שתעבוד כמו שצריך/ShutterStock

מרכך עור

אחת לכמה חודשים, מומלץ לנקות את הספה בעזרת מוצרים ייעודים לרהיטי עור אותם ניתן לרכוש בחנויות למוצרי ניקיון. רצוי להימנע משימוש בחומרי ניקוי רגילים וחזקים המכילים חומצות וכימיקלים, משום שאלו עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לספת העור. כדאי למרוח את מרכך העור על הספה בתנועות מעגליות, כדי שכל שטח הספה יספוג את החומר. לאחר מכן, יש להשאיר את החומר למשך כרבע שעה ולאחר מכן, לשפשף עם מטלית רכה ויבשה עד לקבלת מראה מבריק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניקיון ספת עור עם מטלית ומים. ShutterStock
לאחר הניקוי הלח יגיע ניקוי יבש ומייבש/ShutterStock

סבון ומים

נגבו באמצעות מטלית לחה הספוגה במים וסבון את הספה. חשוב שהמטלית תהיה לחה בלבד ולא רטובה במיוחד, משום שמים רבים מדיי עלולים לפגום בעור. לאחר ניקוי האבק והלכלוך, ייבשו את הספה בעזרת מטלית יבשה.

שואב אבק. ShutterStock
לא רק לרצפה. אמצו את השואב גם לספות/ShutterStock

שאיבת אבק

כדי להיפטר מאבק ומפירורים שונים שהצטברו בין כריות הספה ובצדדיה, יש לבצע שאיבת אבק בעזרת שואב. חשוב מאוד להקפיד לעשות את תהליך השאיבה בעדינות, תוך שימוש במברשות רכות שברוב המקרים מגיעות במארז השואב.

בחורה עם לפטופ על ספה. ShutterStock
התחזוק תופס גם על ספת עור בצבע לא קונוונציונלי/ShutterStock

להבהיר ספה

אם ספת העור שלכם הייתה בעברה בהירה וכיום קיבלה גוון כהה יותר כתוצאה מלכלוך, ניתן להבהיר אותה ולהחזיר את הברק שאבד לה על ידי שימוש בסודה לשתייה. יש לערבב רבע כוס מלח עם שלושה רבעים של כוס מי ברז, להוסיף שתי כפות סודה לשתייה וכפית אחת של קמח. לאחר מכן יש לטבול מטלית בתערובת האמורה ולנגב אתה בעדינות את הספה. לאחר מכן, יש לייבש אותה עם מטלית יבשה ולהסיר כל שארית של חומר.

גבר קורא עיתון. ShutterStock
כתמים של דיו יוסרו מיד עם אלכוהול וחומץ/ShutterStock

ניקוי כתמי דיו

חשוב להימנע מהנחת עיתונים על הספה משום שהדיו של העיתון עלול להותיר כתמים קשים עליה. אם הכתמים כבר ישנם על הספה הדרך הטובה ביותר להפטר מאלו היא על ידי מקלון צמר גפן עם מעט אלכוהול וחומץ. את המקלון יש להעביר בעדינות על הכתם ולאחר מכן לייבשו בעזרת מייבש שיער. יש לבדוק תחילה את התגובה של העור לחומר, כדי שלא ייגרם נזק לספה. לכן, עדיף לנסות לנקות כתם נסתר מן העין, ומשאין תופעת לוואי, אפשר לנקות את כתמי הדיו הבולטים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אופס! נשפך על הספה? מיד לנקות/ShutterStock

ניקוי כתמים נוזליים

למקרה שנשפך תה או קפה על הספה שלכם, נקו את הכתם מהר ככל האפשר בעזרת מטלית יבשה. במידה ולא הספקתם והכתם שקע בעור ומראה סימני התנחלות, יש לנקות אותו בעזרת חומר ייעודי המתאים לרהיטי עור בלבד. בלי תערובות ביתיות ובלי אלתורים מיותרים.

אילוסטרציה. ShutterStock
שמן פשתן יחולל פלאים בניקיון יסודי/ShutterStock

ניקוי יסודי

שיטה נוספת שתחזיר לספת העור את המראה המבריק היא לערבב כפית אחת של חומץ לבן מזוקק עם שתי כפיות שמן פשתן. את החומר יש למרוח על הספה עם מטלית לחה בתנועות סיבוביות ורחבות ולהמתין כעשר דקות. לאחר מכן, יש לייבש עם מטלית יבשה ומומלץ לחזור פעמיים על אותה הפעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully