וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקטנה: רעיונות גדולים לדירה רגילה

פלזמה שתלויה על ציר, שבירת קירות חכמה, מינימליזם צבעוני ומראה אחת גדולה. מי אמר שחייבים למשכן כליה כדי לשפץ דירה ממוצעת?

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
מראה אדומה בקוטר 2 מטר "שוברת" את הדומיננטיות של הרצפה האפורה ומגדילה את החלל/בנין ודיור, שי אפשטיין

“בית צריך לדבר בעד עצמו, גם כשהוא ערום מכל דקורציה", אומרת מעצבת הפנים הילה הולנדר. "כל קיר צריך להיות בעל תוכן ובין הקירות צריך שיהיה דיאלוג כלשהו, גם אם הוא מרומז". הולנדר הגיעה לעיצוב פנים מעולם הגרפיקה. היא לא מעודדת שימוש במשטחים לבנים וריקים, גם כשמדובר בקירות. אין זה מפתיע שהמאפיין הדומיננטי בדירת לקוחותיה - זוג צעיר ותינוק - הממוקמת במרכז, הוא משחק מעניין של קירות בצורות שונות. יש שהמשחק נעשה על ידה לשם האסתטיקה ויש שהוא משרת פונקציה לאחסון, החוסכת מקום חיוני בדירה העירונית.

במתכונת הישנה, הדירה הייתה בעלת שני חדרים גדולים, ולאחר השיפוץ היא כוללת שני חדרי שינה, סלון וחדר עבודה. "הרעיון העיקרי היה ליצור דירה נוחה ופרקטית בתקציב, הנמוך יחסית, שנקבע על ידי הלקוחות", מציינת הולנדר. "אין זה תנאי הכרחי שעיצוב יהיה עסק יקר. הרעיון הוא היצירתיות בשילוב הצורך של הדיירים".

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
האזור הציבורי הוא חלל מלבני בו מסודרים הסלון, המטבח ופינת האוכל בקו אופקי/בנין ודיור, שי אפשטיין

תכנון הדירה וארגונה נעשה בצורה ברורה שאיננה מתחכמת וכך גם קשת הצבעים. חלל גדול ומלבני מקבל את פני הבאים לדירה, והוא כולל את האזורים הציבוריים: סלון, מטבח ופינת אוכל המסודרים בקו אופקי אחד אחרי השני.

חלק מקירות הסלון צבועים בגווני אפור שונים, וכך גם הריצוף והמטבח. כדי לרכך את המראה האפרורי כוסו חלונות הדירה בווילונות לבנים, שקופים למחצה, המעניקים לדירה רכות נעימה ומסננים את קרני השמש. המראה הגדולה (בקוטר 2 מטר) הנשענת על הקיר, שמסגרתה צבועה באדום עז, שוברת את הדומיננטיות האפורה של הקירות והרצפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
מסך פלזמה אחד מסתובב על ציר בחלון שנחצב בין הסלון לחדר השינה/בנין ודיור, שי אפשטיין
דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
דירה בעיצוב הילה הולנדר/בנין ודיור, שי אפשטיין

מסך הפלזמה שבסלון ממוקם בחלון שנחצב בתוך קיר, המשותף לחדר השינה של ההורים. בדרך זו אפשר לסובב אותו לכיוון הסלון או לחדר ההורים לפי הצורך - פתרון זול יותר מרכישת שתי פלזמות ותלייתן משני צידי הקיר.

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
אי קטן יוצא מתוך המטבח ונראה כמו קביה שיצאה מתוך הקיר שמולה/בנין ודיור, שי אפשטיין

המטבח, שממשיך את המגמה האפורה של הסלון, מעוצב כנישה בקיר שבה מזווה, כיריים ומקרר. מול קיר המטבח ממוקם אי קטן הכולל כיור, ארונות אחסון ובר ישיבה. "האי הוא מעין קובייה שיצאה מתוך הקיר שמולה", אומרת הולנדר. "הוא נעשה במידות זהות למטבח, כדי לשמור על אחידות ולקבל רצף ויזואלי שאיננו חורג מהשאר". לדברי הולנדר, בין המטבח לסלון אין חציצה מוגדרת משום שהשימוש במטבח הוא, לעתים קרובות, חלק מטקסי האירוח, והוא צריך להיות חלק מהסלון ולא פונקציה נפרדת.

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
קיר זכוכית שקוף בחדר העבודה מעניק תחושת מרחב/בנין ודיור, שי אפשטיין
דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
והכיתוב שעליו, "Niet working", מעלה חיוך/בנין ודיור, שי אפשטיין

בכל אחד משלושת חדרי השינה יש מאפיין עיצובי דומיננטי שמבדיל אותו מהשאר. מחדר העבודה אפשר לצפות על המתרחש במטבח ובסלון הודות לקיר זכוכית שקוף. קיר זה מעניק לחדר הקטן (2x3 מטר) תחושה של חלל גדול יותר ונעים לשהייה. בזכותו נוצרת תחושה של ישיבה בחלל הציבורי עם הפרדה. על קיר הזכוכית כיתוב גרפי: Niet working. "אין באמת מילה כזו Niet", אומרת הולנדר. "זה משחק אותיות משעשע שנהגה באינטונציה רוסית - השפה השנייה שמדוברת בבית".

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
הקירות מהווים מצע לעיצוב. חדרו של הילד הקטן/בנין ודיור, שי אפשטיין

גם בחדר של הילד הקטן הקירות משמשים כמצע לעיצוב. רצועות עץ צבועות באפור מחפות כשליש מגובה שני קירות סמוכים ומעניקות חמימות לחלל. שני הקירות האחרים משמשים לאחסון באמצעות ארון קיר ונישות.

דירה בעיצוב הילה הולנדר. בנין ודיור
רצועות הגבס על הקיר תורמות לחדר אלמנט עיצובי שלא תובע מקום בחלל/בנין ודיור

חדר ההורים מתהדר בגוון בהיר במיוחד, היוצר תחושת ניקיון ושקט עיצובי ומבדל אותו משאר החללים בבית. הקיר החזיתי בחדר זה עשוי בטכניקה מעניינת של רצועות גבס בצורה רוחבית, ללא קונסטרוקציה (ללא תיבת תהודה), כלומר הן אינן חלולות. רצועות הגבס מעניקות לחדר ממד דקורטיבי בלי להוסיף לו פריטים כמו גוף תאורה פיסולי או מיטה מגונדרת, שעלולים להקטין אותו.

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
נייר הטואלט מאוחסן בתוך נישה שנחצבה בקיר/בנין ודיור, שי אפשטיין

חדר הרחצה הסמוך מתכתב עם שפתו הוויזואלית של חדר השינה. ארון השירות שמתחת לשני הכיורים מזכיר את צורת הרצועות בחדר ההורים. פתרון אחסון יצירתי בחדר זה הוא המקום המיוחד שהוקצה לגלילי נייר הטואלט, בתוך נישה מלבנית שנחצבה בקיר.

למרות השימוש בצבעים לא קונבנציונליים והמשחקים הצורניים בחללים הציבוריים, הולנדר שמרה על צביון שעשוי להיות רלוונטי גם עוד כמה שנים, ולא יאלץ את הזוג הצעיר לשפץ שוב.

פורטל BVD לעיצוב - מבית המגזין בניין ודיור

דירה בעיצוב הילה הולנדר. שי אפשטיין, בנין ודיור
שטח הדירה: 90 מ"ר/בנין ודיור, שי אפשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully