וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר גם בשיא הקיץ

בזמן שכל העולם מפנה לנו עורף, באים הצרפתים ומשיקים חנות חדשה של מותג התה הידוע LE PALAIS DES THES

חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

שתיית תה היא כבר מזמן לא טקס השמור לתושבי הממלכה הבריטית או לחולים גריאטריים. האנגלים אמנם אימצו לעצמם את מנהג שעת התה, אך ב-20 השנים האחרונות הצרפתים השתלטו על התחום והם מגלים עניין רב במשקה הצמחים. מדובר בתעשייה שמגלגלת עשרות מיליארדי דולר בשנה, וכמו שאתם ודאי מתארים לעצמכם, כשמדובר בתה צרפתי, הכוונה לתה גורמה ולא לכזה עם שני עלי נענע דהויים. אחד האחראיים לעליית הפופולאריות של תה גורמה צרפתי, הוא היזם פרנסואה קסבייה דלמאס. דלמאס חקר לעומק את רזי עולם התה באתרי גידול נידחים ואקזוטיים ולימים הקים בפריז את המותג - LE PALAIS DES THES (בתרגום חופשי: הארמון של התה), המרכז בתוכו מאות טעמי תה משובחים מרחבי העולם. החנות הראשונה שפתח נחלה הצלחה גדולה, ואחריה נפתחו 24 חנויות נוספות בפריז, בריסל, טוקיו אוסלו ולאחרונה לשמחתנו - גם בישראל.

חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

כיום דלמאס נחשב לגורו ומומחה לתה על כל היבטיו, לרבות אזורי גידול, תנאי אקלים אופטימאליים לגידולו וכו'. הוא עורך סיורים וחיפושים אחר גני תה חדשים, טועם, מריח ונושם זנים ייחודים, במגמה להגיש ללקוח מוצר סופי שמצדיק את ההגדרה "תה גורמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

את הזיכיון להקמה והפעלה של הרשת בארץ, קיבל היזם ואיש העסקים הבלגי - ישראלי צ'ארלס פגין, יחד עם אשתו האמנית רשל פגין ובתם שרה. קשה להתעלם מהעובדה שתה גורמה לא ממש תואם את ההוויה הישראלית, זו שמכורה לתה עם נענע ובמקרים היצירתיים יותר - תוספת של מקל קינמון. בנוסף, ההחלטה לפתוח חנות תה בתחילת הקיץ הישראלי המהביל נראית מעט תמוהה, אך פיגין דווקא אופטימי באשר להצלחת המותג בארץ: "בישראל אכן מדובר בתחום בתולי יחסית, בהשוואה לשווקים בארצות הברית ובאירופה" הוא מציין, "אך יחד עם זאת, העולם הקולינארי הישראלי מתוחכם והחך הישראלי נחשב לאנין ופתוח להצעות חדשות, כמו בבירות הגדולות בעולם. יש בשלות, ללמוד להכיר וליהנות, גם מעולם התה הבינלאומי, כפי שזה נעשה בתחום היין, שמן הזית והקפה".

חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

חנויות הרשת LE PALAIS DES THES אינן סטנדרטיות. מטרתו העיקרית של היזם דלמאס הייתה ללמד ולחנך לצריכה חווייתית וחושית בסגנון אחר, כשהתה הוא הטריגר הראשון ששואב את הצרכן להיכרות עם תרבויות מרוחקות ובלתי מוכרות. לפיכך, מעבר לעיצוב הזהה בכל החנויות, הן משמשות כמרכזי מידע של תמציות תה מרחבי העולם.

חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

החנות החדשה של הרשת הצרפתית, שנפתחה בשבוע שעבר ברחוב דיזנגוף בתל אביב, משתרעת על 90 מ"ר. היא מעוצבת למשעי (כמו שרק הצרפתים יודעים), ומחולקת בצורה נעימה לעין לפי סקלה צבעונית מגוונת. יש בה לא פחות מ–230 תערובות שונות של תה, ומרגע שנכנסים לחנות מוצפים בניחוחות הצמחים המשכרים והנעימים. לצדם, ישנה תצוגה ססגונית של כלים הכוללת קנקנים, כוסות, צלוחיות ושאר פריטים מעוצבים שקשורים להכנת התה. ביניהם מונחים ספרים בנושא תה כמובן, המעניקים ללקוחות ערך מוסף של ידע ונדידה למחוזות שונים בעולם, אתרי גידול ותרבויות מרוחקות. כך שגם אם אתם תה לא ממש עושה לכם את זה או שחם לכם מדי לכוס תה מהביל, תמיד תוכלו למצוא בחנות החדשה מתנה מרשימה במבטא צרפתי. תשומת הלב שניתנה לפרטים הקטנים, לעיצוב ולאריזה, לא פסחה לשמחתנו הגדולה על החנות בישראל. כל תה ארוז בשקית בד, עשויה בעבודת יד, שלא רק נראית טוב אלא מאריכה את חייו של התה, משביחה את טעמו ואיכותו ומבטיחה ריח ניחוח בעת השימוש.

חנות התה LE PALAIS DES THES. ברני ארדוב
חנות התה LE PALAIS DES THES/ברני ארדוב

על כל אריזה תוכלו למצוא מידע ברור שקשור בצריכה ובשימוש נכון של התה, ולכל סוג תה מצורפת המלצה למשך זמן שהיית השקית בתוך כוס, לפני הלגימה הראשונה. סביר להניח שהישראלים ימצאו את העניין כטרחני, אבל כשמביאים מותג צרפתי זה חלק מהעניין. ואנחנו בעד. אך בהתאם למיתוג האקסקלוסיבי – כך גם המחיר – ופה אנחנו קצת פחות בעד:

את התיונים ניתן לרכוש תה בתפזורת או ארוזים בשקיות בד והחידוש הוא שניתן לרכוש גם שקיות בד ולהרכיב בעצמך חליטה אישית. בין האפשרויות: תה ירוק מסין Long Jing ב-90 שקלים ל-100 גרם), Gun Powder (אבק שריפה) 23 שקלים ל-100 גרם, Pu er תה בעל סגולות להורדת שמירה על משקל תקין והתאוששות מהנגאובר (60 שקלים ל-100 גרם). מסרי לאנקה - תה שחור Saint James O.P. (34 שקלים ל-100 גרם) תה יפני ירוק Sencha Ariake (83 שקלים ל-100 גרם), תה הודי המפורסם מאזור דארג'ילינג, בין ירוק לשחור Dong Ding Wulong (128 שקלים ל-100 גרם) והרבה אחרים.

טווח מחירי כלים: 14-1,180 שקלים.

להשיג ב: דיזנגוף 131 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully