וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישן וטוב

רינה רוזנברג

17.3.2009 / 14:42

טכנאי מקררים התבקשו לסמן את המותגים האהובים עליהם בשוק, לפי עיצוב ומחיר. התוצאות עשויות להפתיע אתכם

העובדה שהמקרר שסבתא שלכם קנתה בתחילת שנות ה-80 עדיין עושה את העבודה ואילו זה שאתם קניתם לפני פחות מעשור כבר הספיק להתקלקל כמה פעמים ואתם שוקלים להחליפו בחדש, אינה בגדר הפתעה גמורה - "המקררים של היום הם לא המקררים של פעם. פעם אפשר היה להחזיק מקרר 20 שנה. וכיום הם מתקלקלים יותר. מצד שני, על המקררים של פעם שילמו בערך פי שניים ממה שמשלמים כיום", אומר צחי ולנציה, משירות צח ולנציה, ומסביר כי הסיבה לאורך החיים הקצר של מקררים בני ימינו נעוצה באיכויות החומר, "שלא מחזיק זמן רב מעמד וללא שווה תיקון אם מדובר בסכום כסף רציני ולכן פשוט קונים חדש".

כשהמקרר מתקלקל, כל המובן מאליו כבר לא כל כך מובן. מעבר להפסד הכספי של זריקת כל מוצרי המזון הדורשים קירור לפח, צריך במשך כמה ימים לשתות את הקפה של הבוקר עם חלב עמיד, לשכוח מגלידה ולהסתפק באוכל מקופסאות שימורים. כדי לא להגיע לתחתית ניסנו לברר איך אפשר לבחור מקרר אמין - "אין כיום מקרר בשוק שנחשב כקנייה בטוחה ב-100%. יש תקלות בכל המקררים וכל המלצה לא תהיה חד-משמעית". אומר עופר פלג, טכנאי מקררים מחברת אמינות פלוס.

ולנציה ופלג הם שניים מבין הטכנאים שדורגו באתר מידרג www.midrag.co.il כטכנאים האמינים ביותר על ידי למעלה מ-32 אלף לקוחות האתר שדירגו כ-1,000 בעלי מקצוע בתחומים שונים. כגון טכנאים, אינסטלטורים ומובילים.

למרות שבאופן כללי המקררים כיום לא טובים כמו בעבר, בכל זאת יש מותגים ומוצרים שנחשבים אמינים יותר מאחרים. כדי לגלות מהם המותגים האמינים בשוק המקררים פנה אתר מידרג ל-30 טכנאים שנבחרו על ידי לקוחות האתר כאמינים ביותר בתחומם.

הטכנאים נשאלו על איזה מותג הם ממליצים עבור צרכנים שאין להם מגבלה תקציבית, כלומר אלה שרוצים את המקרר הטוב ביותר שקיים כרגע בשוק ולא מעניין אותם כמה זה יעלה. מדובר על שילוב של איכות ועיצוב. בנוסף, נשאלו הטכנאים על איזה מותג ימליצו עבור משפחה ישראלית ממוצעת שרוצה מקרר אמין אך לא יקר מדי - הכוונה לצרכן שרוצה מכשיר שלא יתקלקל בתדירות גבוהה אבל התקציב שלו מוגבל.

עם זאת, מסייג נוחם אוחנה, מנהל אתר מידרג, חשוב לציין כי המקררים שמגיעים תחת ידי הטכנאים הם כאלה שהתקלקלו. מקרים מעין אלה קורים לרוב רק לאחר כמה שנות שימוש. לכן, ייתכן שבתקופה האחרונה הצטרפו לשוק מותגים חדשים או דגמים חדשים מוצלחים של מותגים קיימים שעדיין לא עמדו במבחן הזמן.

בנוסף, תתכן הטייה בדירוג זה לטובת המותגים הנפוצים יותר. יתכן שקיימים מקררים טובים שלא צוינו על ידי הטכנאים מכיוון שמעט לקוחות רכשו אותם ובהתאם לכך לטכנאים לא יצא לבדוק אותם ולחוות עליהם דעה.

עניין של יכולת ועיצוב

לפי תוצאות הסקר, מרבית הטכנאים שנשאלו ממליצים על המותג סאב זירו כאמין ומומלץ עם ההוצאה הכספית לא משחקת תפקיד בבחירה. כששאלנו כמה מהם מדוע בחרו דווקא בו, הסיבה לא היתה יכולותיו הטכניות או הפונקציות המיוחדות שהוא מכיל אלא העיצוב שלו, שאי אפשר יהיה למצוא במקררים אחרים.

"זה מותג לאליטה. אני לא חושב שמקררי סאב זירו יחזיקו יותר זמן ממקררים זולים או שהם אמינים יותר מאמנה ואמקור, אבל מדובר כאן בסטנדרט אחר של עיצוב", אומר ולנציה.

כשנדרשו הטכנאים לבחור מקרר במחירים ממוצעים. המותג שנבחר הוא אמקור - "מה שטוב במקררי אמקור זה שהם פשוטים. הם עושים את העבודה בלי להתפנק ולכן מאריכים חיים. אני רואה מקררים של אמקור שיוצרו לפני 17 שנה שמבחינת ההיבט המכני והחשמלי דומים למקררים שמייצרים כיום ורק החלק הקוסמטי השתנה", אומר אהרון וולף, בעלי א.ו. קירור.

במקום השני במחירים הממוצעים דירגו הטכנאים את מקררי אמנה שנחשבים ליקרים יותר מאמקור. הטכנאים שדירגו אותם מדגישים כי ההמלצה היא על מקררי אמנה המיוצרים בארה"ב ולא בקוריאה, וכי על הצרכן לשים לב לתווית הייצור טרם הקנייה.

"בסופו של דבר כל המקררים נותנים את אותה תוצאה - קור של 4 מעלות במקרר ומינוס 18 מעלות במקפיא", מסכם ולנציה את הדעה הרווחת ולכן ההמלצה היא לחפש את הדגמים הפשוטים יותר שמכילים כמה שפחות אלמנטים אלקטרוניים כי הנטייה שלהם להתקלקל גבוהה יותר ועלויות התיקון - יקרות יותר.

החלפת כרטיס אלקטרוני למשל יכולה להגיע ל-1,000 שקל. אם בסופו של דבר מחליטים לקנות מקרר דיגיטלי רצוי לקנות לו מערכת הגנה לשינויי מתח או קצרים שיגנו על המערכת האלקטרונית.

כך תשמרו על המקרר שלכם

אברהם ארסן, טכנאי מקררים ובעל חברת שירות הצלחה, בעל ניסיון של שנים בתחום, יש כמה הצעות ייעול, שיאפשרו למקרר לחגוג יום הולדת דו-ספרתי:

אל תעמיסו על המדפים משקל עודף - במיוחד אם מדובר במדפי פלסטיק שמוגבלים יותר מבחינת משקל מאשר מדפי זכוכית.


דאגו שרגלי המקרר מאוזנות כדי למנוע בריחת קור.

דאגו לנקות את הרדיאטור כל ארבעה-חמישה חודשים על ידי שואב אבק.

בדקו עליות וירידות מתח בבית שיכולות לפגוע במנוע.

ככל שהמנוע יעבוד פחות - כך המקרר יאריך שנים. לכן המעיטו בפתיחה וסגירה של דלת המקרר שגורמת לבריחת קור.

הורידו את עוצמת הקירור כך המנוע יעבוד פחות. בדרך זאת תחסכו באנרגיה ובהוצאות החשמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה כדאי לשאול את המוכר לפני שקונים מקרר

חמש נקודות משמעותיות שכדאי לשקול לפני רכישת המקרר:

איפה המקרר מיוצר? מקררים סיניים פחות מומלצים על ידי טכנאי הדירוג.

מי נותן שירות בעת הצורך?

כמה שנות אחריות יש על מערכת הקירור? החוק קובע מינימום של שלוש שנות אחריות. יש יבואנים שמציעים עשר שנים.

כמה שנות אחריות יש על החלקים האחרים של המקרר? החוק קובע מינימום של 12 חודשים מהיום שהמקרר נמסר לצרכן.

מה כוללת האחריות ומה לא? למשל, האם צריך לשלם על ביקור הטכנאי ואם כן, כמה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully