וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבנות האופנה מותחים גבולות

הדס שואף

4.9.2006 / 18:24

יש מי שחשוב להם שגם הספות בסלון יהיו מעודכנות אופנתית. למזלם, הטרנדים של בדי הריפוד תואמים את המתרחש בתצוגות

בתקופה האחרונה שוטטתי ברחוב הרצל לא מעט בחיפוש אחר בדי ריפוד עדכניים ולא פעם עלתה בי השאלה כיצד מעצבים את בד הריפוד הנכון לעונה ועל פי אלו מגמות פועלים מעצבי הטקסטיל לבית ברחבי העולם? בפגישה לא מקרית עם שאול שכטר, בעליה של מעצמת הטקסטיל המקומית שכטר בתי ריפוד הוותיק, נוכחתי לראות ולגלות כי גם מעצבי הטקסטיל פועלים על פי מגמות ידועות מראש. המפתיע והמעניין הוא כי מגמות אלו כמעט חופפות את מגמות אופנת ההלבשה אך בהבדל משמעותי אחד לפחות – אורך נשימה לטווח ארוך.

שכטר בדי ריפוד נוסד לפני כשלושים וחמש שנה והחנות עוסקת בעיקר בייבוא בדים חיצוני ומעט מאוד בתוצרת מקומית. הארצות המובילות בעיצוב לדברי שאול הן איטליה, ספרד, ובלגיה. שם יודעים לשלב היטב עיצוב עדכני וארוך טווח עם איכות בלתי מתפשרת של סיבים כאשר הפרמטר החשוב ביותר בימים אלו נוגע לטכנולוגיה המתקדמת בבד. בכל הנוגע לריפוד, הטכנולוגיה באה לביטוי בחוזק הבד, עמידותו וכן יכולתו להתחדש ולא להישאר מלוכלך.

פטנטים רבים נכנסו כיום לשוק בינהם בדים שאינם סופגים כתמים ובדים הסופחים כתמים פנימה ומעלימים אותם. המרוויח הוא כמובן הלקוח שרוכש היום ריפוד שיכול לשרוד שנים רבות ולהראות כחדש.

מגמות האופנה של בדי הריפוד דומות ביותר לאופנת הבגדים. אולם, לדברי שאול בתחום שלו, העיצוב רגוע יותר ובחירת הצבעים אינה עניין של גחמה חד עונתית אלא מדובר בבחירה עדינה יותר ומתוחכמת כך שהבד יישאר מודרני שנים רבות.

שיניל זה חם

כשבוחנים את המגמות מקרוב מופתעים לגלות שהחפיפה בין התחומים כמעט מושלמת. להלן סקירה מתומצתת של המגמות המובילות לקיץ וסתיו 2006:
אפריקה - הקיץ האחרון התאפיין הן בבדי הריפוד והן באופנת הבגדים בטרנד האפריקאי שהגיע הפעם מכיוון בגדי הספארי וההדפסים האתניים הרבים. הצבעוניות בקבוצה זו היא גווני החום והאדמה בתוספת הכתום והירקרק. בבדי הריפוד ראינו הדפסים עדינים בצבעוניות הנכונה לקבוצה זו של עלים, עיגולים ריבועים ועוד.

רוסיה - מגמה נוספת שחופפת את שני התחומים לקיץ ולחורף הקרוב. בפריטי הלבוש ראינו בקיץ את האופנה הויקטוריאנית שממשיכה כבר מספר עונות ובחורף נראה את ההשפעה הרוסית בקבוצת מדי הקצונה מרובי הכפתורים ובקבוצת הבדים העשירים מרובי הרקמות המוזהבות. בתחום הריפוד נראה בדים המשלבים אפליקציות ודוגמאות ממיטב המסורת הרוסית בעלי הדפסים פולקלורים ובקשת של רקמות במוטיבים של פרחים, עלים וגבעולים.

יפני - בקיץ הוצפנו בטרנד היפני שחוזר אלינו מדי כמה שנים. הפעם הוא הגיע העקבות הסרט 'זיכרונותיה של גיישה' שם ההשקעה בעיצוב ויחסי ציבור מעולים הולידו גל אדיר כמעט צונמי של הטרנד היפני. גם בדי הריפוד לא נשארו אדישים ויצאו בקבוצה יפנית מרשימה עשויה כותנה ופשתן המבוססת על הדפסי ציורים יפניים מסורתיים בצבעי אדום, שחור, ולבן.

שחור לבן - החורף נראה כניסה חדה של השילוב המוכר היטב עוד משנות השמונים - השחור לבן. בבגדים נזכה להדפסי קוביות ונקודות ואילו כאן אנו רואים גלים וספיראלות בשילוב עדכני.

עוד נראה בחורף הקרוב הרבה מאוד קטיפה ובמקביל אנו זוכים לראות את הקטיפה משתלטת גם על הריפוד. שילובי סיבים של פשתן וקטיפה וקטיפות שיניל הם היום הדבר החם בטקסטיל לבית.

קבוצה אחרונה שזוכה כאן לחשיפה היא קבוצת בדי העושר הרב שיכנס לאופנת הבגדים בחורף הקרוב. העושר הברוקי, אנשי חצר המלוכה וזוהר שנות השבעים הם קצה קצהו של העניין. מדובר בקבוצת בדים עתירת עושר העתידה לנחות במחוזותינו במהרה. בדי הריפוד יקבלו גם הם נתח גדול של הטרנד הזוהר הזה ואנחנו כבר יכולים למצוא בחנויות בדים בהשראת הרוקוקו, פרובאנס, והברוק בשילוב חוטי זהב ואריגת הברוקט.

החפיפה בין המגמות העדכניות בשני עולמות אלו יוצרות הרבה קווי ממשק ומעצבי אופנה רבים בעיקר בתחום התיקים והנעליים עושים שימוש רב בבדי הריפוד ליצירת עיצובים עדכניים לעונה.

בין החברות המובילות בבדי הריפוד ניתן למצוא את Collezione Cesaro, Texdecor, Gaston Daniela, Cesaro ALHAMBRA Gastony Daniella
"שכטר – בדי ריפוד, וילונות ודקורציה לבית". הרצל 65, ת"א. 03-6815655.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully