וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש תכונות שאם יש לכם אותן - תגיעו רחוק בכל מקום

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

28.5.2019 / 16:49

אתם צעירים אנרגטיים, מולטיטסקינג ומהירי מחשבה והלימודים באקדמיה מקנים לכם יכולת למידה, אבל יש כמה תכונות שחשוב שיהיו לכם כדי להתחיל קריירה. אורית יחזקאל, סמנכ"לית בקבוצת ManpowerGroup, ממליצה על סט היכולות שיבטיח לכם הצלחה בכל תפקיד שתבחרו

סטודנט מול מחשב. ShutterStock
אתם נדרשים להיות הרבה יותר סתגלניים ונדרשים לסט תכונות אישיותיות כדי להצליח/ShutterStock

כדי להצליח בעבודה דרושות מכלול תכונות אשר האיזון ביניהם יוצר לנו את המסלול להצלחה. כמובן שידע מקצועי ותיאורטי שנרכש באקדמיה או ניסיון רב שנים הוא תנאי בסיסי להצלחה בכל תחום שהוא, אבל זהו לא התנאי היחידי. ישנן תכונות רבות שכל מנהל היה שמח לגלות אצלכם ואותן אי אפשר ללמוד בשום אוניברסיטה.

"ישנן מטלות טכניות שאותן ניתן ללמוד ומיומנויות אישיותיות שאי אפשר ללמוד", אומרת אורית יחזקאל, סמנכ"לית בקבוצת ManpowerGroup, "לימודים אקדמאים מקנים את אחת המיומנויות החשובות לכל אחד בשוק העבודה - יכולת למידה. סביר להניח שאם אתם בוגרי תואר אקדמי יש לכם יכולת למידה, וכיום, בגלל כל האוטומציה והמערכות הדיגיטליות זה חשוב, כי אתם נדרשים להיות הרבה יותר סתגלניים ונדרשים לסט תכונות אישיותיות כדי להצליח".

"הצעירים כיום מאוד מולטיטסקינג", אומרת יחזקאל ומאפיינת את היתרונות שלכם, משוחררי צבא, סטודנטים וכאלה שצברו ניסיון קצר בשוק העבודה ומוכנים לפרוץ קדימה. "אתם הצעירים מסוגלים לעשות כמה דברים במקביל וזו יכולת שמסייעת רבות להצטיינות בעבודה, אך מומלץ לחזק את האינטליגנציה הרגשית - את היכולת לבחון את הצורך האמיתי של הסביבה ולהיות קשוב ללקוח ולארגון. מהירות התגובה שלכם והרצון לרוץ קדימה גורם לכם לעיתים לדלג על שלבים וזה לא תמיד לטובת הלקוח או הארגון. לדוגמא, לפני 15-20 שנה איש מכירות למד את הלקוח והצרכים שלו והיום רוב הצעירים מדלגים על השלב הזה . מהירות התגובה והמדידה היומית יוצרת לחץ להשיג תוצאות טובות במהירות".

אילו תכונות הן מפתח להצלחה שלכם? הנה כמה מיומנויות שכל מנהל שמח לראות אצלכם, משום שהן מחזקות את העסק או הארגון ובמקביל מאפשרות לכם לצמוח ולהתקדם בתפקיד.

יכולת הבעה. נדמה לנו כי מדובר במיומנות בסיסית, אבל בשוק עבודה שמתנהל ברובו על ידי מיילים, הודעות ושיחות וידאו, ליכולת המילולית יש חשיבות גבוהה. "יכולת ההבעה צריכה להיות גבוהה לא רק מבחינה ורבלית, כדי להציג מצגת, אלא גם בכתב, משום שהרבה מהתקשורת מתבצעת במיילים וכדי שהעבודה תהיה מדויקת ויעילה עליכם לדעת להביע את עצמכם בצורה ברורה ועניינית ובכך לקצר תהליכים", מדגישה יחזקאל.

שליחת מייל. ShutterStock
הרבה מהתקשורת מתבצעת במיילים וכדי שהעבודה תהיה מדויקת ויעילה עליכם לדעת להביע את עצמכם בצורה ברורה ועניינית/ShutterStock

עבודת צוות. בין אם אתם עובדים בחברת הייטק, פירמת עורכי דין, מפעל מזון או מרכז לוגיסטי, אתם אף פעם לא עובדים לבד, אלא חלק מקבוצת אנשים שכל אחד ממנה תורם ליצירת שלם גדול מסך חלקיו ויחד מקדמים את החברה. "חשוב לדעת לעבוד בתוך צוות, באופן כזה שתיצרו שיתוף פעולה מתוך ביטחון עצמי", אומרת יחזקאל, "מדובר בהתנהלות עדינה כי ההצלחה נעוצה בכך שתדעו לבוא לידי ביטוי ולתרום את קולכם ודעתכם מבלי לכפות אותה ושתקבלו דעות או החלטות שלאו דווקא אתם הובלתם".

יכולת הנעה עצמית. בשונה ממוטיבציה, שהיא הרצון ללמוד ולהצליח, יכולת הנעה עצמית פירושה איך לגרום לעצמכם לבצע את הפעולות שצריכות להתבצע במסגרת התפקיד בצורה יעילה ואיכותית ביותר. "יש אנשים בעלי מוטיבציה, אבל מי שמניע ומנהל אותם הוא המנהל שלהם", מסבירה יחזקאל, "אם יש עובד או עבודת שמבינים את התפקיד ויודעים לנהל את עצמם בתוכו - כלומר יודעים מה עליהם לעשות, איך עליהם לעשות ולתעדף את המשימות - זה מאפשר למנהלים להיות פנויים ולהתמקד בליבת העיסוק מבלי להשקיע זמן ואנרגיה בלהסביר לעובדים איך לפעול".

למשרות נוספות בכל התחומים

sheen-shitof

עוד באותו נושא

כך תתקדמו בעבודה: להפוך למנהלים ב-8 צעדים

בשיתוף ManpowerGroup
עבודת צוות במשרד. ShutterStock
לבוא לידי ביטוי ולתרום את קולכם ודעתכם מבלי לכפות אותה/ShutterStock

מסוגלות תעסוקתית. המונח הזה מקפל בתוכו כמה מיומנויות ותכונות שהן חלק מהאופי - סקרנות ללמוד ולהתפתח, אחראיות אישית ויכולת להבין את מהות התפקיד ולהשתפר בביצוע באופן עצמאי. "מסוגלות תעסוקתית מלמדת את המנהל מהו הפוטנציאל שאתם מסוגלים לממש מבחינה אישית בזכות האישיות שלכם", אומרת יחזקאל, "כשמנהל יראה בכם כאלה שרוצים לקבל אחריות, להתקדם, לבצע משימות בעצמכם ללא צורך שיפעילו אתכם ולעבוד באופן יסודי, הוא יבין שאתם יכולים לתרום לארגון. המנהל יידע שיש על מי לסמוך ואינו צריך לבזבז זמן רב כדי לבדוק את אופן הביצוע שלכם".

סדר, ארגון וניהול זמן. אלה הכלים הבסיסיים שמסייעים לכל עובד לנהל יום עבודה וכשהעבודה מתבצעת ללא תשומת לב לפרטים, ללא תעדוף ואבחנה מה חשוב ומה לא חשוב, הרי שהיעילות נפגעת, אתם לא תעמדו בלוח הזמנים שנקבע והביצועים שלכם יהיו פחות טובים.

"אנחנו מלווים את העובדים החדשים בתקופת העבודה הראשונית ועוקבים אחר סדר יומם וסדר הפעולות שלהם", מפרטת יחזקאל לגבי האופן שבו קבוצת ManpowerGroup מסייעת לעובדים אשר מגיעים דרכה לשוק העבודה, "אנחנו רואים כיצד העובד מתמודד עם משימות, האם יש בו יצירתיות שיכולה לעזור לו לפצח אתגרים ועד כמה הוא נחוש. כך אנחנו מסייעים לו לשים את האצבע על הנקודות שעליו לשפר".

"במציאות כיום הגמישות המחשבתית והסתגלנות הן מאוד חשובות, אנחנו רצים קדימה ומשתנים בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים החברתיים והנתונים הכלכליים", מסכמת יחזקאל, "אם לעובדים לא תהיה יכולת הסתגלות מהירה לסיטואציות משתנות , יהיה להם קשה. עולמות הביטוח והסלולר, לדוגמה, השתנו בשנים האחרונות בגלל רגולציה חדשה, העובדים באותם ארגונים, נאלצו להסתגל ולהתמקצע במסגרת אותם שינויים.

למשרות נוספות בכל התחומים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully