וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף שחושף את הסוד לצליית תפוחי אדמה - והטעויות שאתם עושים במטבח

30.7.2018 / 0:09

קאלום האן, שף אוסטרלי שזכה במקום השני בתחרות מאסטר שף, מתקן כמה טעויות אופייניות שאנחנו עושים בצלייה של תפוחי אדמה בתנור וגם חושף: כך תעשו את זה נכון ותקבלו תוצאה מושלמת

rumble

בסרטון: טריק לקילוף תפוחי אדמה

תפוחי אדמה בתנור יכולים להיות מעדן של ממש, אך מאידך גם קל מאוד לשרוף ולהרוס אותם. קאלום האן, השף שסיים במקום השני בתחרות המאסטר שף של אוסטרליה, טוען שהסוד נמצא בהתנהגות אלימה כלפיהם - ויש לו גם טריק פשוט כיצד לעשות זאת.

עוד בנושא
הוכח מדעית: זו הדרך הכי טובה לחתוך תפוחי אדמה
עד היום טעיתם: השיטה הנכונה להכנת תפוחי אדמה צלויים
מסתבר שכל הזמן הזה טעיתם בהכנת פירה

תפוחי אדמה צלויים. Olexiy Bayev, ShutterStock
רגע לפני שזה מוכן, להוציא מהתנור/ShutterStock, Olexiy Bayev

קאלום הסביר שיש להרתיח את תפוחי האדמה במשך 10 דקות במים מומלחים לפני שמכניסים אותם לתנור ואז להתפרע עליהם. "תשרו אותם במסננת ותנערו אותם באגרסיביות", הוסיף קאלום, "בדרך הזו אתם מאפשרים לחום לחדור יותר טוב לתפוחי האדמה ולהפוך אותם ליותר קריספיים. צפו את תפוחי האדמה בשמן זית ושימו בתנור בחום של 200 מעלות".

לדבריו, בשלנים ביתיים נוטים לעשות טעויות בסיסיות - אולם ניתן לתקן אותן בקלות. הטעות הראשונה היא - בישול יתר של הארוחה. בראיון ל"דיילי מייל אוסטרליה", קאלום הסביר "האוכל ממשיך להתבשל אפילו אחרי שאתה מוציא אותו ממקור החום שלו - בין אם זה סטייק ובין אם זה ריזוטו או ביצה מטוגנת. תוציא את זה לפני שזה מוכן, לא בדיוק כשזה מוכן".

הטעות השנייה היא חיתוך הירקות ושאר המרכיבים על משטח לא יציב.

גיף קרש חיתוך. Giphy
גיף קרש חיתוך/Giphy

לדבריו, אם אתם לא רוצים לחתוך את עצמכם - השקיעו בקרש חיתוך כבד וגדול והתשמשו במשטח שמוןנע החלקה כדי למנוע תזוזה בזמן החיתוך.

עוד סוגיה שקאלום חושב שהגיע הזמן לטפל בה היא תיבול מועט מדי של המזון. הוא לא מתכוון רק למלח אלא לכל הטעמים - אל תתקמצנו על עשבי תיבול, תבלינים ומרכיבים אירומטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully