וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנות ויפות: הדירות האורבניות והמעוצבות בתל אביב

7.3.2018 / 7:00

כדי ליהנות מהאטרקציות והנוחות שמספקת עיר גדולה התפתח סגנון אורבני שמאפשר לעצב את הדירה באופן חסכוני, יעיל ומרהיב ביופיו. הנה כמה דירות אורבניות אשר מציגות חדשנות סגנונית ורעיונית, ומראות איך חיים בנוח גם בלי יציאה לחצר עם דשא

לערים גדולות יש קצב משלהן, אופי משלהן וסטייל שמייחד אותן מאחרות. הן מציעות לנו חופש בחירה בכל תחום בחיים - ממעגלים חברתיים מסוימים שמתאימים לנו ועד לאירועי תרבות בינלאומיים. ההליכה ברחובות היא תחלופה מתמשכת של תופעות רב גוניות והחיים בעיר גדולה מספקים קרבה למוקדי בילוי ופנאי, מגוון אפשרויות תעסוקה ויכולת להשתנות ולהתפתח. העיר היא מוקד מידע, התחדשות וחדשנות ועיר גדולה מהווה מנוע לצמיחה כלכלית וחברתית.

תושבי הערים הגדולות "מתפשרים" על שטח דירות קטן יחסית, אבל כדי ליהנות מהאטרקציות והנוחות שמספקת עיר גדולה התפתח סגנון אורבני שמאפשר לעצב את הדירה באופן חסכוני, יעיל ומרהיב ביופיו. במשך השנים העולם ידע מעצבי על ששכללו את הסגנון האורבני וחשפו שלל עיצובים, אבל המשותף לכולם הוא שפחות זה יותר. גם חלל קטן יחסית יכול להוות מקום גדול ונוח שמספק את כל מה שאנחנו צריכים. דירה קטנה היא אולי בעלת שטח מצומצם יחסית לווילה בפרברים, אבל בעיצוב נכון - חכם ויפה - היא יכולה להיות נוחה, חדשנית ומאובזרת.

תל אביב, העיר ללא הפסקה, היא המקום לקבל השראה עיצובית מדירות אורבניות אשר מציגות חדשנות סגנונית ורעיונית מצד אחד, ומצד שני מראות איך חיים בנוח גם בלי יציאה לחצר עם דשא.

רחוב החשמונאים פינת רוטשילד בתל אביב לדירת 3 חדרים, בגודל 75 מ"ר

נתחיל בדירה הגדולה ביותר ברשימה זו, אשר בה מתגוררת יועצת נדל"ן מסחרי. המטבח קטן בשטחו וכדי להפוך אותו למשטח עבודה יעיל המכיל מספיק שטחי אחסון מוקמו הארונות והמגירות מתחת לשיש. בעלי הדירה ויתרו על ארונות מעל השיש כדי שהמטבח לא יהיה עמוס וצפוף מדי בעין.

מלבד אמנות, השקיעה הדיירת גם בתאורה וציידה את הדירה בגופי תאורה מעניינים. לאור יש חשיבות גדולה בעיצוב - הוא מעניק אווירה וסגנון וכמובן גם פרקטי לחיי היומיום. בדירה שולבו אהילי מתכת גיאומטריים שתלויים גם בסלון וגם במטבח והקשר בין שני החללים הצמודים נעשה באמצעות הצבע הזהה בו נצבעו קירות המטבח והסלון. כדי להוסיף צבע נוסף למטבח הצחור, בחרה הדיירת בתצוגה פתוחה של כלי המטבח, רובם בצבעים עליזים וחמים. מזנון עץ קטן שבו מגירות, יחד עם הדום צהוב ואגרטל ירוק מספקים גם אווירה צבעונית ושמחה בסלון, וגם אפשרויות ישיבה ואחסון.

דירה שכורה בתל אביב, החשמונאים פינת רוטשילד. לירון מולדובן
מטבח מאובזר ויעיל שאינו מעניק תחושת צפיפות/לירון מולדובן
דירה שכורה בתל אביב, החשמונאים פינת רוטשילד. לירון מולדובן
פריטים שימושיים וצבעוניים/לירון מולדובן

רחוב ידידה פרנקל בפלורנטין, לדירת סטודיו עם קומת גלריה, בגודל 50 מ"ר

הדירה הזו היא הוכחה לכך שאפשר להכניס חיים שלמים ל-50 מ"ר מבלי להתפשר על דבר. השימוש בווילון למשל, יוצר הפרדה עדינה בין פינת העבודה לחלל המגורים והזוג שחי בדירה עיצב אותה בהשראת האופן ספייס, למרות שאינה כזו. המטבח הצמוד לקיר אחד והטלוויזיה התלויה על הקיר המקביל הפכו את החלל לסלון-מטבח פונקציונלי, שמאפשר לארח בנוחות.

דירה מעוצבת בפלורנטין. לירון מולדובן
סלון קטן ופונקציונלי/לירון מולדובן

קומת הגלריה המשמשת כחדר השינה של הזוג, מעוצבת בקווים רכים וחמימים. במרכז החדר ניצבת מיטה מלאה בפרטי טקסטיל בגוונים בהירים ובמקום "לסגור" את החלל בארון קיר גדול, הקיר של הגלריה הפך לארון פתוח לצבעוני שמעניק לחלל צביון "אוורירי" יותר.

אחד היתרונות במגורים בעיר היא שאפשר למצוא "מציאות", שגם מעניקות אווירה לבית וגם משמשות אותנו ביומיום. מראה שנמצאה ברחוב, לדוגמה, משמשת את הדיירים וגם מגדילה את תחושב המרחב.

דירה מעוצבת בפלורנטין. לירון מולדובן
ארון פתוח שמאוורר את החלל/לירון מולדובן

רחוב עזריה מן האדומים בתל אביב, לדירת 2 חדרים, בגודל 50 מ"ר

צלמת הסטילס שגרה בדירה זו שבמתחם בזל, משתמשת בכל פינה או בליטה בדירה. פינת העבודה הקטנה שלה, לדוגמה, מוקמה בגומחה בצד הסלון, מול החלון ובכך יוצרת רווח כפול: גם מיקום יעיל וגם הפרדה בין הסלון למרפסת.

משקיפה אל נוף פסטורלי. פינת העבודה של שרון. מגד גוזני, מגד גוזני
פינת העבודה מנצלת נכון את השטח ויוצרת הפרדה בין חלל הסלון למטבח/מגד גוזני, מגד גוזני

קירות הם שטח שאנחנו לא תמיד מנצלים נכון, ובדירה זו הקירות גם משמשים לאחסון - צלחות וספלים לדוגמה - וגם מאפשרים לדיירת להזריק צבע ואופי לדירה על ידי שימוש ברהיטים שונים. הכניסה אל הדירה המוארת ולאחר כמה צעדים פנימה מתגלה חלל צבעוני, אקלקטי ועמוס פריטים מעניינים, ממש כמו העיר שנשקפת מחלונות הבית.

אוסף כלי הגשה מקבל מקום של כבוד על המדפים. מגד גוזני, מגד גוזני
גם אחסון וגם צבע ואופי/מגד גוזני, מגד גוזני

רחוב חנינא בן דוסא ביפו, לדירת סטודיו עם קומת גלריה, בגודל 40 מ"ר

עיר היא שם נרדף לחספוס, והדירה הזאת ביפו בה מתגורר בעל משרד תיווך, מראה איך אלמנטים עיצוביים מעניקים אופי מיוחד לדירה. רהיטי וינטג' לצד קיר לבנים וגופי תאורה מתכתיים מתכתבים עם העיר שבחוץ. גרם מדרגות מוביל אל הגלריה שבה חדר השינה שעוצב בקווים נקיים. מדובר בחלל די קטן, אז כדי לשמור על תחושה אוורירית בחר הדייר בלבן כצבע הדומיננטי והתקין בגג חלון סקיילייט שנותן תאורה טבעית.

דירה שכורה ביפו. לירון מולדובן
קיר לבנים ורהיטי וינטג' שמתכתבים עם העיר שבחוץ/לירון מולדובן

שינוי נוסף שערך הדייר בתקרה היה הסרת שכבת גבס, שחשפה קורות עץ ומתכת. את הקו התעשייתי שהכתיבה התקרה החדשה ממשיכים גופי התאורה שהורכבו מצינורות מתכת ישנים, כמו גם גלגלת שתלויה עם חבל על קורת המתכת ומשמשת לנשיאת חפצים כבדים מקומת הקרקע לגלריה.

דירה שכורה ביפו. לירון מולדובן
חדר שינה לבן שמעניק תחושה אוורירית ושימוש בתאורה טבעית/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully