וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 אלף דירות מוזלות: תוכנית ענק לדיור בר השגה בניו יורק

ראש עיריית ניו יורק מתגאה בפרויקט מוצלח של 200 אלף דירות שנבנו לטובת אוכלוסייה חלשה בעיר. הוא אף מבטיח פרויקט מגורים דומה שנרקם בימים אלה בהיקף ענק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט מרסדס בניו יורק הכולל דיור בר השגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2014 ראש עריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, החל בפרויקט דיור עירוני חדש. הוא חייב יזמים מקומיים להקצות חמישית מהדירות בכל פרויקט חדש לטובת דיור בר השגה, והבטיח שמספר הדירות המוזלות בעיר יעלה ל-200 אלף. מדיניות זאת היא למעשה "צוואתו" של ראש עריית ניו יורק הקודם, מייקל בלומברג, שביקש לשלב דירות מוזלות בבניינים יוקרתיים, וכך ליצור צורת דיור ציבורי מסוג אחר וחדש שטרם נראה בעיר עד כה.

בלאזיו קיים את הבטחתו שנתיים לפני הדד ליין ולא עצר כאן - הוא הודיע על הרחבת מיזמי דיור בר השגה בעיר. במסיבת עיתונאים שנערכה בסוף אוקטובר, הכריז על הרחבה בשיעור 50% של תוכנית הדיור הזולה. כפועל יוצא, העיר תשאף לבנות 300 אלף יחידות לשכירים ובעלי הכנסה נמוכה עד שנת 2026, זאת בנוסף ל-200 אלף דירות שהתחייבו לבנות כבר ב-2014.

לקריאה נוספת:
תשכחו מביונסה: הנכס היקר בארצות הברית עומד למכירה
מכירת חיסול: תמו ימי הזוהר בקזינו של דונלד טראמפ
הדירה הכי מדוברת בניו יורק עומדת למכירה

ביל דה בלאזיו - ראש עריית ניו יורק. GettyImages
מקדם תוכניות לדיור בר השגה בעיר. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו/GettyImages

"קיימנו את הבטחתנו לתושבי ניו יורק, ועכשיו הגיע הזמן ללכת רחוק ומהר יותר... אנחנו בונים מנוע שישמור על ביטחון המשפחות, שיהיה הגון ובמחיר סביר במשך עשרות שנים. אנחנו נשמור על העיר הזאת עבור קשישים, ותיקים, משפחות עובדות והמעמד הבינוני", ציין בלאזיו.

"מדי שנה דחפנו את התוכנית הזאת עמוק יותר, כדי להגיע ליותר אנשים בשכונות נוספות. השלמת תוכנית זאת, שנתיים מוקדם, פירושה עשרות אלפי משפחות נוספות שיחזרו הביתה מוקדם יותר כי הם יכולים להרשות לעצמם. אני כל כך גאה בצוותי הסוכנות שלנו וכל השותפים שלנו, אשר בונים מנוע לדיור בר השגה וימשיכו לבנות דיור בר השגה במשך שנים רבות", אמרה סגנית ראש העיר לשיכון ופיתוח כלכלי, אלישיה גלן.

בימים הקרובים ראש העיר צפוי לחשוף סוללה של תוכניות נוספות שנועדו לממש את המטרה החדשה. כדי שהיא תצא לפועל, תידרש תוספת של 150 מיליון דולר בשנה בתוכנית הפיננסית הנוכחית.

עוד באותו נושא

בכמה תושכר השגרירות הדימיונית של ג'ון לנון בניו יורק?

לכתבה המלאה
בניינים בניו יורק. GettyImages
300 אלף יחידות דיור חדשות במסגרת דיור בר השגה בניו יורק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully