מה חדש בתחום המטבחים החכמים - וכמה זה עולה?

מסיר שמערבב אוכל לבד ועד מקרר שיעדכן אותנו בזמן שאנחנו בסופר מה צריך לקנות - האפליקציות, החיבור לאינטרנט וחיישני המגע מגיעים לכל פינה במטבח

טכנולוגיה חכמה פולשת לכל פינה בחיינו - בטלפון הסלולרי, במסך הטלוויזיה או ברכב. אחת הפינות בבית שעדיין לא עברו את השינויים האלה היא המטבח, אך היצרניות לא רוצות להשאיר את מדיחי הכלים ואת התנורים נקיים מחידושים ומחיבור לעולם הטכנולוגי.

רוב המוצרים החכמים הקיימים למטבח עדיין יקרים מאוד. מדובר עדיין בהתחלת המהפכה החכמה בחדר הבישולים בבית, שכנראה תחדור בתוך מספר שנים בודד למטה וכבר לא תהיה תענוג רק של בעלי הפרוטה בכיסם.

אחד החסמים שיהיו לטכנולוגיות, מלבד המחיר, היא הלקוחות עצמן. מדובר בשינויים משמעותיים בצורה ההתנהגות מול מוצרי הבישול, שמשתמשים בהם על בסיס יומי. לא כל אחד רוצה להתחיל ללמוד שיטות הפעלה חדשות, והפחד שהטעם של האוכל ייצא שונה יגרום לאנשים לחכות עד שיהיו מוכנים לאמץ אותם לביתם.

מקררים

המקרר הוא כנראה המוצר הטכנולוגי הכי גדול שנמצא במטבח. מכשיר הקירור הזה מכיל שטח נדל"ן גדול ומבוזבז על הדלתות. בעוד שאנשים רבים מנצלים אותו לתליית תמונות ומגנטים של האינסטלטור והפיצה השכונתית, בחברות האלקטרוניקה רוצים להציע יכולות נוספות.

סמסונג T9000: תזכורות על המקרר

בעוד שמסכי טלוויזיה קטנים הנמצאים על הדלת במקרר הם לא דבר חדש וגם לא מוצלח (רובנו לא עומדים מול המקרר, כאשר אנחנו רוצים לצפות במהדורת החדשות), בסמסונג חשבו על פתרון שנראה הגיוני מאוד: תזכורות. באמצעות מסך מגע בגודל 10 אינץ' המשולב במקרר החכם T9000, דיירי הבית יכולים לשרבט פתקים עם האצבע על המסך. המקרר רץ על גבי מערכת אנדרואיד בגרסה שאמנם לא מאפשרת להתקין כל אפליקציה, אבל כן מאפשרת להציג מספר לוחות שנה המסונכרנים עם האאוטלוק המשרדי או הג'ימייל הביתי, להשתמש באפליקציית EverNote להכנת רשימת קניות לסופר ולקבל אותה מעודכנת בסמארטפון. כמובן שגם אפשר להציג תמונות משירותי רשת שונים כמו פיקסה על המקרר.

* מחיר: 4,000 דולר.

סמסונג סודהסטרים: מים מוגזים בלחיצה

צרכנים רבים מכורים להכנת משקאות מוגזים באמצעות מכשירי סודהסטרים. סמסונג וסודהסטרים הישראלית, משווקות בעולם (טרם בארץ) מקרר, שעל דלתו יש מתקן להכנת משקאות מוגזים, כולל מנגנון למזיגת מים וייצור קרח.

* מחיר: 3,900 דולר.

סימנס: צילום מהמקרר לסופר

עוד בתחום המקררים, חברת סימנס הציגה בתערוכת האלקטרוניקה IFA שנערכה בסוף אוגוסט בברלין את דגם העתיד שלה: סימנס מתכננת לשלב מצלמות אינטרנט אלחוטיות במקררים שלה, כך שבאמצעות אפליקציה בסמארטפון יוכלו משתמשים להתחבר למקרר כאשר הם בסופר, ולבדוק כמה מעדנים וסלטים נשארו להם. האפליקציה תאפשר לגעת בתמונה על מוצרים שנמצאים במקרר ולקבל הצעות ומתכונים, ומה אפשר לבשל איתם.

* מחיר: טרם נקבע.

מהסיר ועד הכיור

פיליפס: נקודת רתיחה קבועה

אפילו הסיר יכול להפוך לחכם. פיליפס, בשיתוף פעולה עם השף העירום ג'יימי אוליבר, מציעים את HomeCooker: סיר המסוגל מלבד טיגון, גם להקציף ולערבב - והכול אוטומטית. מדובר בסיר עם מתקן נפרד, הכולל את מערכת החימום, כך שאין צורך להניחו על הכיריים.

* מחיר: 250 ליש"ט (בחו"ל).

Teka: ברז וכיור אלקטרוני

מתברר שגם את הכיור, שרוב החידושים שלו מסתכמים בהפעלה ללא מגע יד (כמו בשירותים ציבוריים) אפשר עוד לשכלל. חברת Teka מציעה כיור אלקטרוני עם ברז בקונספט חדש. לוח בקרה במגע טאץ' שמשולב בו, מאפשר לווסת את זרם המים בברז והטמפרטורה. לצד לוח הבקרה, מצויד הכיור במסננת פסולת אוטומטית שמעניקה דרך נוחה יותר למילוי או ריקון הכיור. כיורי הסדרה משולבים במיכל הדחה עשוי פלדת אל חלד שמצידיו שני משטחי חימום המותאמים לייבוש כלים. בנוסף, זכוכית מחוסמת שמסביב לקערת ההדחה, עשויה לשמש כמשטח עבודה.

* מחיר: 13,900 שקל.

כיריים

Teka: נקודת רתיחה קבועה

הכיריים של Teka יתאימו לאנשים שאוהבים לעשות דברים נוספים ואז מגלים שהסיר גלש. מדובר בכיריים-אינדוקציה, עם פונקציית רתיחה חכמה, השולטים באופן אוטומטי בנקודת הרתיחה המדויקת. איך זה עובד? ברגע שמונח סיר, מתחיל תהליך הרתיחה בעוצמת כוח מקסימלית. כשהמים מגיעים לנקודת הרתיחה, המערכת מודיעה על כך למשתמש באמצעות אות קולי במטרה להתחיל בבישול. באותו הזמן, מבלי שהמשתמש צריך לעשות זאת בעצמו באופן ידני, העוצמה יורדת באופן אוטומטי על מנת לשמור על נקודת רתיחה קבועה ויציבה. כדי לנצל ביעילות מרבית את פני שטח הכיריים לבישול, כוללים הכיריים את Synchro function המאפשרת לתפעל בו זמנית בלחיצת כפתור שני אזורי בישול הצמודים זה לזה שלכל אחד מהם טיימר עצמאי.

* מחיר: מ-4,800 שקל.

Gorenje: חיווי על הטמפרטורה

עוד בקטגוריית הכיריים, חברת Gorenje מציעה את ה-IQcook, כיריים בשיטת אינדוקציה, הכוללים גם חיישן חכם. את החיישן צריכים להצמיד למכסה הסיר וכך ניתן לקבל את הטמפרטורה המדויקת של האוכל המתבשל. עוד יכולת של הכיריים החכמים היא לפעול עם תוכנית בישול מוגדרת מראש היודעת לשנות את הטמפרטורה במהלך הבישול.

* מחיר: 9,600 שקל.

בעתיד הקרוב: שליטה אלחוטית

LG: הסמארטפון מתחבר

בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES שהתקיימה בינואר בלאס וגאס, הציגה LG את החזון שלה למטבח. מוצרים לבנים, כמו המקרר, מכונת הכביסה והתנור, יחוברו ל-WiFi, כך שתהיה שליטה קלה דרך הסמארטפון. הפעולה מתבצעת באמצעות טכנולוגיית האלחוט לטווח קצר - NFC, שכבר קיימת במספר סמארטפונים שונים בארץ. בעזרת החיבור בנגיעה, הסמארטפון ישדר אלחוטית סרט לטלוויזיה. חיבור בין הסמארטפון לרובוט השואב יאפשר לבדוק את מצב העבודה שלו מרחוק וגם להפעיל אותו כשנמצאים מחוץ לבית. המקרר יספק מידע על המוצרים שהוא מאחסן (דורש הזנה עצמאית של המשתמש לכל מוצר) ומכונת הכביסה תאפשר הפעלה וחיווי על מצב העבודה. כל המוצרים הלבנים החדשים יגיעו עם חיבור WiFi לביצוע הפעולות האלה.

פנסוניק: מתכונים בלחיצה

גם פנסוניק משתמשת ב-NFC לחיבור מוצרים כמו המיקרוגל והמקרר. באמצעות אפליקציית אנדרואיד בסמארטפון, המשתמש נוגע עם הטלפון במקרר ומתחיל לקבל פרטים נוספים על אותו מוצר. למשל, לחפש מתכונים, לקבוע תוכנות להפעלה או כיבוי או לקבל את רשימת הקניות מהמקרר. מלבד זה, האפליקציה תעדכן על תקלות במוצרים ועל צריכת החשמל שלהם.