וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני: לחצתי להפציץ הכור בסוריה - בוש סירב

באוטוביוגרפיה שלו, מבקר סגן נשיא ארה"ב לשעבר את כל חבריו לצמרת המדינית האמריקאית ומספר כי ב-2007 דרש להפציץ את הכור בדיר א-זור - אך לשווא. על כלא גואנטנמו: "שמח שלא נסגר"

דיק צ'ייני, עד לפני שלוש שנים סגן נשיא ארצות הברית, כותב בספר אוטוביוגרפי חדש כי ביוני 2007 הוא דחק בנשיא ג'ורג' בוש להפציץ את הכור גרעיני בדיר א-זור שבסוריה – אותו כור שהופצץ - על פי פרסומים זרים - על ידי חיל האוויר הישראלי שלושה חודשים לאחר מכן. צ'ייני מספר כי בוש, אותו הוא מתאר כ"מנהיג יוצא מן הכלל", העדיף שלא לעשות כן ולהפעיל לחץ דיפלומטי על הסורים.

"העליתי שוב את האפשרות לפעילות של צבא ארצות הברית נגד הכור", מספר צ'ייני, "אבל הייתי קול בודד. אחרי שסיימתי, בוש שאל האם מישהו מסכים להצעה, אך אף לא יד אחת הורמה בחדר".

לקריאה נוספת:
"הכור שהופצץ בסוריה פעל עם עוד 3 מתקני גרעין"
זכרונות בוש: "שקלתי להדיח את צ'ייני"
סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני אושפז

בספר, שצפוי לצאת בשבוע הבא, חולק צ'ייני סיפורים רבים מימיו בממשל בוש ושופך אור על אירועים סביב פרשיות שנויות במחלוקת. בין היתר, הוא מאשר כי הפעיל לחצים להדיח את מזכיר המדינה לשעבר, קולין פאוול, אחרי הבחירות לנשיאות ב-2004, והוא מסביר כי "זה היה משום שפאוול חשב שהדרך הטובה ביותר להביע את עמדותיו הייתה לבקר את הממשל בפני אנשים מחוצה לו". "זה היה לטובה", כותב צ'ייני. כמו כן, הוא מבקר את מזכירת המדינה שבאה אחרי פאוול, קונדוליזה רייס, ומאשים אותה בנאיביות בשל מאמציה להגיע להסכמות עם צפון קוריאה על הפסקת ייצור נשק גרעיני.

נושא שנוי במחלוקת נוסף שסגן הנשיא לשעבר מתייחס אליו הוא יחסה של ארה"ב לעצורים החשודים בטרור. צ'ייני כותב כי ב"חקירות קשות", כפי שהוא מכנה את דרכי החקירה השנויים במחלוקת במתקני העצורים, מושג מידע המציל חיי אדם. צ'ייני מוסיף כי הוא שמח לציין שמתקן העצירים הידוע לשמצה במפרץ גואנטנמו שבקובה לא נסגר עד כה, כפי שהבטיח הנשיא הנוכחי, ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully