וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי כסאות ברשתות הרהיטים הזרות בישראל

עדי דברת-מזריץ

20.6.2010 / 9:40

קיקה, רשת הרהיטים האוסטרית תגיע לשוק הישראלי בעוד כשמונה חודשים, אך מנהליה כבר החלו לגייס עובדים בכירים של מתחרתה הגדולה איקאה ולהציע להם לערוק לשורותיה

קיקה, רשת הרהיטים האוסטרית העממית הנערכת לקראת כניסתה לשוק הישראלי בעוד כשמונה חודשים, כבר החלה לנקוט במהלכים אסטרטגיים לקראת מלחמתה הצפויה מול רשת הרהיטים הפופולרית איקאה. ל-TheMarker נודע כי מנהלי קיקה בישראל פנו לפחות לשלושה עובדים בכירים של מתחרתה הגדולה והציעו להם לערוק לשורותיהם.

מדובר בעובדים מהחנות הוותיקה של איקאה בנתניה, ולפחות בשני מקרים ניסיונות השענוע הצליחו. העובדים, שכבר הודיעו על התפטרותם מהרשת השוודית, אמורים להתחיל בעבודתם בקיקה בקרוב. בין הבכירים שעזבו את איקאה נמצא גם מנהל תחום המכירות בסניף נתניה, עמית גבורה.

"קיקה מנסה לפתות אנשים מאיקאה כדי לקצר תהליכים וזמן למידה", אמר גורם באיקאה, "זוהי תופעה ידועה, אבל זהו דבר לגיטימי בשוק חופשי".

הרשת האוסטרית תפתח סניף ראשון בישראל בעוד כשמונה חודשים בנתניה. את הזיכיון לקיקה בישראל קיבל איש הנדל"ן סלומון בטיטו, ולמנכ"ל החברה בישראל מונה צחי פישביין, יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט ולשעבר מנכ"ל אופיס דיפו. בהנהלת קיקה בישראל הודו כי חלק מעובדי איקאה יעברו לשורות החברה, אך טענו כי אלה פנו אליהם מיוזמתם. "בהתאם למדיניות שלנו, איננו פונים לאיש מאיקאה. אם כבר, אז הם פונים אלינו", אמר פישביין. "למי שעבד באיקאה יש אוריינטציה בינלאומית וזה יתרון, אבל אנחנו לאו דווקא מעדיפים אנשים מאיקאה כי לעתים הם רואים דברים אחרת".

הסניף בנתניה צפוי להשתרע על פני 18 אלף מ"ר, מתוכם 12 אלף מ"ר שטח מסחרי. ייתכן כי בסופו של דבר גודלו של הסניף יהיה קטן יותר, והוא לא יכלול מסעדה מכיוון שחלק משטחו לא מאושר לבנייה.

לדברי פישביין, בימים אלה מתנהל מו"מ לפתיחת סניף נוסף בשטח הסמוך למתחם חוצות המפרץ בחיפה, והחברה בוחנת גם פתיחת סניף בצומת קסם. לדבריו, החברה מתכננת לפתוח בישראל חמש-שש חנויות בתוך שלוש עד חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully