וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים דורשת: להפסיק את השיפוצים בהבימה

אייל דץ

10.5.2010 / 17:24

ועדת הפנים דנה בליקויים בבניית תיאטרון הבימה . יו"ר הוועדה הודיע כי יפעל לעצור את השיפוצים מחשש לחיי אדם בעקבות אסון במתחם. מהנדס עיריית ת"א: לא נשקפת כל סכנה

נמשכת המחלוקת סביב בניית המשכן החדש של תיאטרון הבימה: ועדת הפנים התכנסה היום (שני) לדון בליקויים לכאורה בבניית תיאטרון הבימה המחודש. הדיון התכנס ביוזמתה של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), חברת הועדה. על פי טענותיה של קירשנבאום, השיפוצים בהבימה כוללים ליקויים רבים.

קירשנבאום טוענת כי ניתנו היתרי בנייה רטרואקטיביים ללא בדיקה בשטח של השינויים שנעשו, שהיציע של התיאטרון נבנה שלא על פי התקן ועלול לקרוס, ולמבנה אין כלל תוכניות בטיחות, כיבוי אש או הג"א.

קירשנבאום גם תקפה את ההחלטה של עיריית תל אביב להקים וועדת בדיקה פנימית לחקירת הליקויים ולא להפסיק את הבנייה באתר עד שייבדקו הטענות לליקויים. היא דרשה למנות וועדה חיצונית לבדיקת הליקויים שכן לטענתה, "הוועדה שמונתה מורכבת מאישים אשר עובדים עבור העירייה בפרויקטים אחרים ולא ייתנו דו"ח אובייקטיבי, שקוף ומלא".

יו"ר הוועדה, דוד אזולאי, ביקש ממהנדס עיריית תל אביב חזי ברקוביץ להפסיק את הבנייה עד שוועדת הבדיקה של העירייה תפרסם את מסקנותיה. ברקוביץ סירב ובסיכום הוועדה, קבע אזולאי כי ייפנה מיידית לוועדת התכנון המחוזית וידרוש צו הפסקת בנייה לתיאטרון הבימה. בנוסף, ציין אזולאי כי יפנה לשר הפנים, אלי ישי, בבקשה למנות וועדת בדיקה לטענות לליקויים אשר תגיש מסקנותיה תוך 30 יום וכי ייפנה למבקר המדינה שיבדוק את אופן הוצאת ההיתרים.

בתגובה לטענות לפיהם יש לעצור את הליכי הבנייה אמר ברקוביץ כי "לאחר שבדקתי את אופן עריכת החישובים הסטטיים בעזרת מומחים מהשורה הראשונה- הריני סומך ידי ומאשר כי הם בוצעו ע"פ החוק וע"פ התקנים הרלוונטיים ולא נשקפת כל סכנה למשתמשי הבניין, גם בזמן רעידת אדמה. יחד עם זאת, ולשם הסרת כל חשש, אני שוקל פניה לגורמים מקצועיים נוספים"

בתום הדיון אמרה קירשנבאום כי "תיאטרון הבימה הינו התיאטרון הלאומי של מדינת ישראל ושייך לכולנו, האזרחים. כאזרחית וכחברת כנסת, אני דורשת לבדוק לעומק את התנהלותה השערורייתית של עיריית תל אביב. מעבר לאינטרסים של הצדדים השונים, מדובר כאן קודם כל בחיי אדם שנראה כי נמצאים כאן בסכנה אמיתית. אם לא תיבדק הבנייה לעומק, עלול לקרות אסון. אני מברכת את יו"ר הוועדה על הטיפול האמיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully