וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה ישנה בת"א יותר יקרה מווילה בגליל

אלדד דור

25.3.2010 / 12:20

בחינה של מחירי הדיור העדכניים מעלה: זוג צעיר ייאלץ להיפרד מ-1.5 מיליון דולר שקל לטובת דירת 3 חדרים ישנה בת"א ללא מעלית וחניה. וילה סמוך לשמורת טבע בגליל תעלה 1.3 מיליון

כ-1.5 מיליון שקל - זה המחיר שייאלץ זוג צעיר לשלם היום על דירת 3 חדרים ישנה במרכז או בצפון תל אביב, ללא מעלית וללא חניה - כך עולה ממחקר חדש שערכה תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל. זוג מבוסס עם ילדים שירצה לגור בדירה מרווחת יותר, כמו דירת 5.5 חדרים בשיכון ל', 160 מ"ר עם מעלית וחניה, ייפרד מסכום של כ-2.5 מיליון שקל.

על פי המחקר, המחירים בירושלים דומים: דירת קטנה בת 3 חדרים ו-60 מ"ר בנוי בשכונת נחלאות עם גינה צמודה נמכרה לאחרונה ב-1.5 מיליון שקל. במחיר זהה ניתן לרכוש פנטהאוז מפואר בן 5 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי בחדרה, 160 מ"ר עם מעלית וחניה, או דופלקס משופץ בן 5.5 חדרים בשכונת נווה שאנן בחיפה, 140 מ"ר, ב-1.1 מיליון שקל בלבד.

אלא שבמחירים זהים לדירות הקטנות, הישנות והיקרות של תל אביב, ולעתים זולים באופן משמעותי, ניתן היום לרכוש וילות חדשות ומפוארות בנגב ובגליל.

בבאר שבע, וילה של 6 חדרים בשכונת נווה נוי הצמודה לפארק ולנחל באר שבע, 200 מ"ר בנוי, תעלה כ-1.3 מיליון שקל - 200 אלף שקל פחות ממחירה של דירה קטנה וישנה בתל אביב. בשכונת רמות היוקרתית המחיר דומה: 1.3 מיליון שקל לבית של 6 חדרים ו-170 מ"ר או כמיליון שקל לווילה קטנה יותר בת 5 חדרים ו-120 מ"ר.

המציאות שמחכות לכם בהרחבות הקיבוצים והמושבים

מי שמעדיף סביבה כפרית יותר, יוכל לרכוש או לבנות בית חדש במחיר זהה בהרחבות של מושבים וקיבוצים בנגב: מחירה של וילה חדשה בהרחבה של קיבוץ רוחמה בצפון הנגב, על גבולה של שמורת טבע, הוא כ-1.3 מיליון שקל לבית על מגרש של כחצי דונם. בהרחבה החדשה של קיבוץ טללים, דרומית לבאר שבע, תשלמו על מגרש כזה רק את עלויות הפיתוח - עשרות אלפי שקלים בודדים - כך שהבית כולו יעלה החל מכ-900 אלף שקל לדגם הבסיסי ועד ל-1.35 מיליון שקל לווילה מפוארת בת 7 חדרים הבנויים בשני מפלסים. גם בהרחבה החדשה של קיבוץ גבולות, ליד צאלים, המגרש נמסר בתמורה לעלויות הפיתוח בלבד, כך שבית חדש במקום יעלה רק כמיליון שקל.

בישוב החדש גבעות בר, שהוקם על ידי תנועת אור, החטיבה להתיישבות והמועצה האזורית בני שמעון בשנת 2004, שילמו תושבי המקום, המתגוררים במרחק 50 דקות נסיעה מתל אביב ובצמוד לכביש 6, כ-1.2 מיליון שקל על הבתים המרווחים שבנו בישוב על מגרשים של 800 מ"ר. בישוב המבוסס להבים המחירים כבר גבוהים משמעותית - לפחות 2 מיליון שקל לבית מושקע על מגרש של חצי דונם אך עדיין זולים יותר מדירת 5.5 חדרים ברמת אביב החדשה.

גם בגליל תוכלו למצוא וילות חדשות במחירים של כמיליון שקל בלבד: בכפר רופין תקבלו את הקרקע בגודל חצי דונם עד 800 מ"ר במחיר עלות הפיתוח, כך שבית חדש בשטח של 200 מ"ר יעלה פחות ממיליון שקל. במחיר דומה תרכשו בית חדש גם בקיבוץ מחניים, קיבוץ כפר הנשיא, וכן בתים בישובים הקהילתיים אבטליון ומכמנים, שבאיזור כרמיאל.

"אין ספק שהפריפריה היא האיזון השקול של שוק הנדל"ן בישראל", אומר מנכ"ל תנועת אור, רוני פלמר. "היום יש שווי שוק לנכסים בפריפריה, והמחיר נשאר בגבולות הסביר ומתאים ליכולת של המשפחה הממוצעת בישראל, שיכולה לקבל הרבה יותר בהרבה פחות. בעודף שנשאר מ-1.5 מיליון שקל שעולה דירה ישנה בתל אביב, אפשר לקנות וילה בנגב, לרהט אותה מחדש, לקנות את כל מוצרי החשמל הדרושים, רכב חדש מהיבואן ועוד לקחת את כל המשפחה לטיול בחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully