וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: עברת לאזור התחנה המרכזית? קבל מילגה

רז סמולסקי

23.12.2009 / 7:46

עיריית תל אביב מנסה לגרום לסטודנטים לעבור לאזור התחנה המרכזית הישנה בדרום העיר: תציע מלגה של 3,000-4,000 ש"ח בשנה לכל דייר בניסיון לשנות הדמוגרפיה באזור

עיריית תל אביב מתכננת מהפך בתחנה המרכזית הישנה, במטרה לחדש את פני האזור. מועצת העיר תל אביב קיבלה את העקרונות שהציע חבר המועצה ארנון גלעדי לתוכנית לעידוד מעבר סטודנטים לאזור התחנה. לפי התוכנית, סטודנטים שגרים בשכונה הדרומית יהיו זכאים למלגה בגובה של 3,000 - 4,000 שקל בשנה.

התחנה המרכזית בתל אביב. אורי לנץ
"לא מדובר רק במתן פתרונות לסטודנטים, זה גם שינוי האופי והמרקם הבעייתי של התחנה"/אורי לנץ

התוכנית המוצעת אמורה לעלות לדיון בישיבת הנהלת העיר בשלושת החודשים הקרובים וצריכה לקבל את אישורה. כדי לממש אותה נדרשת הקמה של קרן מלגות חדשה שתנוהל על ידי קרן תל אביב לפיתוח. לפי גלעדי, השאיפה היא להגיע לכ-300 סטודנטים ומכאן שהסכום הנדרש לקרן נע סביב כמיליון שקל. "זה סכום שאפשר להשיג אותו בקלות" הוא מוסיף. כדי לעמוד בתנאים לקבלת המלגה יידרשו הסטודנטים, תושבי תל אביב, לגור במתחם שגבולותיו הם: לוינסקי בדרום, הרכבת בצפון, צ'לנוב במערב ולבנדה במזרח. בנוסף הם יידרשו לתרום שעות התנדבות כשירות למען הקהילה.

התחנה המרכזית בתל אביב. אורי לנץ
מחירי הדירות באזור הכפילו את עצמן פי 6 בתוך עשור. מתחם התחנה המרכזית/אורי לנץ

המהלך של הבאת סטודנטים לתחנה המרכזית הישנה נועד כדי לספק פתרונות דיור זולים, שכן באזור התחנה דמי השכירות נמוכים מבשאר העיר ויש בו גישה נוחה לתחבורה ציבורית. "זה ניסיון לשנות את הדמוגרפיה של העיר. אני קורא לזה הציונות המתחדשת", אומר גלעדי. "לא מדובר רק במתן פתרונות לסטודנטים, זה גם שינוי האופי והמרקם הבעייתי של התחנה". אזור התחנה המרכזית הישנה נחשב לבעייתי בגלל ההזנחה, הדירות הישנות, העובדים הזרים והפשיעה.

בשנים האחרונות נקטה העירייה במהלכים כדי לקדם את השכונה. היא פינתה מתחם שיישאר בבעלותה שישמש לצורכי ציבור, לדוגמה הוקצה מגרש להקמת מכללת מנשר לאומנויות.

בשטח עדיין אי אפשר לראות את החזון של העירייה, אך מחירי הדירות נסקו שם בשנים האחרונות בעיקר בגלל נהירה של משקיעים, שחיפשו דירות זולות ותשואות גבוהות. בתחילת העשור מחיר דירות בגודל 2-3 חדרים היה כ-120-130 אלף שקל, כיום מחירן נע בין 700-800 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully