וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: ירידה של 31% ברכישת דירות בספטמבר

טל לוי

26.10.2009 / 15:28

בסקירה הכלכלית החודשית של המשרד, נכתב כי במהלך חודש ספטמבר נרשמה האטה בפעילות שוק הנדל"ן ומספר העסקות לרכישת דירה ירד ב-31%

גם במשרד האוצר מגלים אופטימיות רבה באשר להתאוששות המשק הישראלי מהמשבר: "חודש ספטמבר התאפיין בנתונים מקרו כלכליים חיוביים, המצביעים על שיפור בפעילות הכלכלית במשק" נכתב בסקירה הכלכלית החודשית שמנפיק המשרד.

עוד נכתב שם כי בתחום הפעילות הריאלית נרשמו עליות במדד הייצור התעשייתי ובמדד פדיון ענפי המסחר והשירותים. בגביית המסים מסתמנת התאוששות. סך הגבייה ממסים עלה במהלך חודש ספטמבר.

בשוק העבודה נרשמה ירידה בסך התביעות לדמי אבטלה ובסך התביעות החדשות, כמו גם בנתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים. מדד המחירים לצרכן ירד במהלך חודש ספטמבר בשיעור קל, וכעת האינפלציה השנתית מצויה בתוך יעד האינפלציה. קרן המטבע הבינלאומית עידכנה את תחזיות הצמיחה של המשקים המתפתחים והמפותחים כלפי מעלה. כמו כן, נרשמו אינדיקטורים חיוביים בפעילות הריאלית ובשוקי המניות בעולם.

הנקודה החלשה היחידה במסגרת המדדים שמנפיק האוצר היא בשוק הנדל"ן: במהלך חודש ספטמבר נרשמה האטה בפעילות שוק הנדל"ן ומספר העסקות לרכישת דירה ירד ב-31%. במשרד האוצר מסבירים כי הירידה החדה ברמת פעילות הענף עדיין לא מתבטאת במלואה ברמת המחירים, שירדו בשיעור מתון של כ-0.4% בחודש ספטמבר.

ולסיכום, סקרי חודש ספטמבר מצביעים על יציבות יחסית בהלכי הרוח של הציבור. מדד מנהלי הרכש רשם אומנם ירידה, אך נותר מעל לרמה של 50, כלומר נמשך הצפי להתרחבות הפעילות במגזר התעשייתי, אם כי בקצב איטי יותר מכפי שהוערך בחודש הקודם. מדד אמון הצרכנים, המשקף את הערכת הציבור באשר למצבם הכלכלי והתעסוקתי, שמר על יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully