וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"5 מיליון שקלים כבר לא מספיקים לדירה בת"א"

רז סמולסקי

5.9.2009 / 9:21

סיפורם של משפרי דיור בתל אביב: "אנחנו תל-אביבים וקשה לנו לעזוב את העיר אבל כיום אנחנו כבר לא פוסלים שום אפשרות"

"לפני יותר מחצי שנה התחלנו לחפש דירה בלב תל אביב - אבל ב-5 מיליון שקל לא הצלחנו למצוא את הדירה המבוקשת, שתהיה שדרוג של הדירה הקיימת שלנו", מספרת מ'. היא, בעלה ובנם גרים כיום בדירת שלושה חדרים בלב העיר - והם מבקשים לעבור לדירת ארבעה חדרים עם גג גדול. "יש לנו דירה באזור לב העיר שאנחנו מאוד אוהבים. בשנים האחרונות הערך שלה זינק, וכך נוצרה לנו הזדמנות לקנות דירה חדשה במחיר כה גבוה - 5 מיליון שקל. אבל אנחנו מחפשים שדרוג: דירת ארבעה חדרים בשטח 120 מ"ר לפחות עם יציאה לגג או עם מרפסת גדולה בשטח 40 מ"ר - או דירה עם גינה. צר לי לבשר, אבל בסכום שבידינו לא ניתן לקנות את מה שאנחנו מחפשים.

"יום אחד עברנו ליד בניין מהמם בנוה צדק. זו לא שכונה שחיפשנו בה דירה מלכתחילה, אבל אחרי מסע חיפושים לא מוצלח בלב תל אביב הבנו שצריך להרחיב את מעגל החיפושים. מדובר בפרויקט שתיכנן האדריכל גידי בר אוריין, שיש בו דירות גן ודירות גג. דיברנו עם המשווק של הפרויקט, והוא הציע לנו דירת דופלקס עם גג ב-5 מיליון שקל, לא כולל חניה ומחסן.

"ביקשנו להיפגש עם היזם והגענו אליו עם קרוב משפחה, עו"ד ותיק שניהל יותר ממשא ומתן אחד בחייו. חשבנו שאולי נצליח להוריד את המחיר או לקבל את החניה או המחסן באותו מחיר, אבל אחרי שעתיים היזם לא הסכים להתפשר על כלום. יצאנו מהפגישה ואחרי חצי שעה התקשר אלי המשווק והודיע לנו שהיזם מתכוון להעלות את המחירים של שאר הדירות בפרויקט, אבל לא את שלנו, מכיוון שכבר התחלנו את המשא ומתן.

"הבנו שהיזם לא לחוץ בכסף, על אף שמרבית הדירות בפרויקט לא מכורות. הסכמנו למחיר שהוא הציע - כמעט 5.2 מיליון שקל כולל החניה והמחסן - אף שלא הצלחנו להוריד אותו באגורה, ואפילו התחלנו לבדוק את עניין המשכנתא בבנקים.

"אלא שבמשך שבוע ניסינו לדבר עם היזם ועם המשווק, אבל לא היה ניתן להשיגם. בסוף התברר שהיזם הבין שזה לא לעניין להעלות לנו את המחיר באמצע משא ומתן - ולכן המשווק אמר לנו שהוא פשוט לא ימכור לנו את הדירה במחיר שהציע.

"המשווק אמר לנו שבכל פעם שדירה בפרויקט נמכרת במחיר מסוים, היזם רואה כי טוב ומבין שהוא יכול להעלות מחירים. ואכן, כעבור שבוע ראיתי פרסום של אותה דירה באינטרנט ב-5.35 מיליון שקל - בלי מחסן וחניה - ובמחיר הזה לא היינו מוכנים לחזור אליו.

"מאז אותו מקרה מסע החיפושים שלנו נעשה רק קשה יותר. מה שמצער אותי זה שמדובר בכל כך הרבה כסף - במקומות אחרים אפשר לקנות בסכום כזה נכסים יפים - אבל במרכז העיר הסכום הזה לא מספיק למה שאנחנו מחפשים. אנחנו תל-אביבים וקשה לנו לעזוב את העיר, אבל כיום אנחנו כבר לא פוסלים שום אפשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully