וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הבית

רז סמולסקי

24.11.2007 / 13:13

סקרים מגלים כי בבחירת דירה האישה היא שמחליטה על המיקום הגודל והעיצוב. הגבר אחראי על התחום התקציבי והמשפטי של העסקה

אז מי באמת לובש את המכנסיים בבית? מי מבני הזוג משפיע יותר על ההחלטה לעבור דירה ולאן? באיזה מחיר? מתברר שבתוך הדינמיקה הזוגית יש מי שמוביל את ההחלטה על הרכישה הגדולה ביותר בחיי המשפחה - האישה. היא זו שמובילה את ההחלטות הנוגעות למיקום הדירה, לגודל ולעיצוב. הגבר אחראי לרוב על התחום התקציבי והמשפטי של העסקה.

שני סקרים שנערכו באחרונה, האחד על ידי פרויקט רובע לב העיר והשני על ידי עורך מחירון הדירות לוי יצחק, מצאו שהאישה היא הכוח המניע מאחורי מעבר הדירה והמשפיע על בחירת הדירה.

הסקר של פרויקט רובע לב העיר בדק בקרב 30 מתווכים את התנהגות הרוכשים, ו-100% מהם השיבו כי האישה היא המחליטה העיקרית ברכישת דירת יוקרה. האישה מעניקה את עיקר החשיבות לגודל הסלון, למטבח ולפינת האוכל. בנוגע לגברים, הפרמטר החשוב ביותר שנקבע הוא "אושרה של רעייתו", ואחריו באו נגישות וחנייה.

בסקר שערך לוי יצחק בקרב 514 משתתפים, ענו 81% מהמשיבים כי האישה היא זו שדחפה למעבר הדירה בעוד הגבר לא היה מוטרד כלל ממצב הדירה בה הוא גר. מבחינתו הדירה הנוכחית, גם אם היא צפופה, זקוקה לשיפוץ, לא נוחה, מיושנת ואינה מתאימה לצרכים של המשפחה - היא עדיין ראויה ואפילו עדיפה על פני כל דירה חדשה הכרוכה בטרחת מעבר מיותרת.

הגורם שמעורר את הגבר לרצות לעבור דירה לפי הסקר של לוי יצחק הוא הנושא הכואב של החנייה. על חנייה גברים אינם מוכנים להתפשר, הם מוכנים לגור בדירה ללא מעלית או בדירה לא צבועה, אבל בלי חנייה הם לא מסוגלים לחיות.

למען שלום בית

עמיר שאלתיאל, מנכ"ל אלדר שיווק פרויקטים, מכיר את התופעה מקרוב: "הנשים מתחלקות לשני סוגים, אלה שמובילות את השיחה, שואלות את השאלות, מביעות את דעתן באופן נחרץ ומיד רואים שהיא מובילה את ההחלטה. הסוג השני של נשים נותנות לבעליהן לבוא ליותר ביטוי בתהליך, אבל מאחורי הקלעים הן מושכות אותם לאן שהן רוצות".

משקלה של האישה בקבלת ההחלטה בא לידי ביטוי בצורה מעט קיצונית בסיפור של שאלתיאל על אישה שמצאה דירה לטעמה והביאה את אביה ואף את מעצבת הפנים לבדוק את הדירה לפני הקנייה. "אחרי שכולם ראו, אהבו ונתנו את ברכת הדרך התעכבה חתימת החוזה כדי שבעלה של הגברת יוכל גם הוא לראות ולאשר את הדירה, שבחרה עבורם אשתו. למעשה כמעט שלא נשארה לו הרבה ברירה מלבד לאהוב את הדירה החדשה שלו".

שאלתיאל מבחין בין זוגות שרוכשים דירה בפעם ראשונה לבין זוגות שרוכשים דירה שנייה. "משפרי דיור, שיודעים מה חסר להם, שמים את הדגש על זה. בדירה ראשונה, ההורים יותר דומיננטים, הם מובילים את השיחה ושואלים הרבה יותר שאלות".

לעיתים, כאשר ההורים גם משלמים על תענוג רכישת הדירה, ההתערבות שלהם נהפכת להשתלטות עוינת. "היה לי זוג שקנה דירה במתחם צמרת", נזכר שאלתיאל. "הבעל, האישה והאימא של הבעל הגיעו לחברת מטבחים יוקרתית. האימא של הגבר החליטה על הכל - אפילו בלי להתייעץ באישה. האישה פשוט לא הוציאה מלה".

הגבר, כאמור, רוצה בעיקר שהאישה תהיה מאושרת. האישה מתעניינת יותר בכיווני האוויר, בגודל הסלון ובמטבח, בארונות ובשטחי האחסון. האם הגבר כלל אינו שותף להחלטה כל כך חשובה? "לפעמים גבר מגיע לבד לקנות דירה, בעיקר אם היא עבור המאהבת. יש גברים, בעיקר מבוגרים, שאין להם בעיית תקציב, שרוכשים את הדירה בהפתעה לאישה שלהם", צוחק שאלתיאל.

"מה שנכון נכון". מסכימה אורנה בילר, זכיינית ויועצת נדל"ן ממשרד רימקס פלטיניום בתל אביב. "האישה היא זו שקובעת. ההחלטה על מיקום הדירה, באיזו עיר, באיזו שכונה ובאיזה בניין היא בדרך כלל החלטה של האישה. הבעל מנהל את המשא ומתן, הוא זה שמטפל בצד הפיננסי".

"היה לי בני זוג שראו כמה דירות, ושתי דירות ענו על כל הצרכים שלהם - אבל הדירה שהבעל העדיף ענתה לצרכים היותר משמעותיים שלהם. אשתו, לעומת זאת, התאהבה בדירה אחרת שמכל הבחינות היתה פחות טובה, לטעמי. זו היתה החלטה לא נכונה שלה ואין לי הסבר הגיוני לכך", מספרת בילר. "בסופו של דבר הם הגישו הצעה רק לדירה שרצתה האישה, אבל העסקה לא בוצעה בגלל שהמו"מ על המחיר נכשל. אני כמעט בטוחה שהבעל נתן הצעת מחיר נמוכה מדי וזו היתה דרכו לפוצץ את העסקה. במקום להגיד שהוא לא רוצה את הדירה, היה לו יותר קל להתייחס למחיר".

בדינמיקה הזוגית האישה היא זו שבדרך כלל שואלת את רוב השאלות. "מעניינים אותה השכנים, הגודל של הדירה, מאוד חשוב לה סלון גדול לאירוח. הבעל יותר מקשיב. עבור הבעלים, אם לאישה יש את מה שהיא רוצה בדירה, אז הכל בסדר. אם האישה מאושרת ומרוצה - הוא יודע שהוא קונה שקט. הגבר רוצה פינת עבודה מסוימת ומעבר לכך הוא כמעט לא מתערב. הוא כן מתערב בצד הכלכלי, בחוסן הפיננסי של החברה ממנה הוא רוכש את הדירה ובאיכות המוצרים והמפרט הטכני של הדירה", אומרת בילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully