וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כל השיטות לתאורה נכונה בחדר הילדים

שני הררי

17.6.2013 / 9:11

ישנים בו, משחקים בו ואפילו נרגעים בו - חדר הילדים נחשב לאחר החדרים הדומיננטיים בבית ומכאן, בחירת גופי התאורה עבורו חשובה לא פחות מהסלון או המטבח - כך תעשו זאת נכון

מנורת תלייה כוכבים, לוצ'ה תאורה. יחצ, בנין ודיור
מנורת תלייה כוכבים/בנין ודיור, יחצ

מבין כל חדרי הבית, חדר הילדים הוא אולי התובעני והמורכב ביותר מבחינת דרישות התאורה שלו: בחלל אחד, שאינו קטן או גדול בצורה משמעותית, יש להתאים תאורה למגוון פעילויות - שינה (ולקטנים- גם זמן הרגעות לפני השינה), משחק, אירוח חברים, הכנת שיעורים ולימודים, ולכל סוג פעילות דרוש סוג אחר של תאורה.

עשה ולא תעשה בעיצוב חדר ילדים

ספר תאורה יצירתי ששווה להכיר

מנורת קיר, כוכב, איקאה. יחצ, בנין ודיור
מנורת קיר, כוכב - מתאימה במיוחד כתאורת לילה/בנין ודיור, יחצ

הכללים הבסיסיים של תאורה בחלל - אור "חם" וצהוב לעומת אור "קר" ולבן, גוף תאורה מרכזי לעומת גופי תאורה קטנים - חלים גם על חדרי ילדים. לפני שניגשים לתלות במרכז חדרו של התינוק החדש שלכם את הצעקה האחרונה מתערוכת העיצוב במילאנו או מנורת וינטג' מהממת ששיפצתם במו ידיכם על שולחן הכתיבה - יש לשים לב לכמה נקודות חשובות הנוגעות באופן ספציפי לחדר הילדים.

ירושלים באור אחר: פסטיבל האור שנערך בעיר העתיקה בבירה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תאורה שולחנית, פרח, קארה דזיין. פיטר יורגן, בנין ודיור
תאורה שולחנית גמישה בצורת פרח/בנין ודיור, פיטר יורגן

עוצמת התאורה

בחדר הילדים, כפי שכבר ציינו, מתקיימות כל מיני פעילויות שונות, ויש להתאים לכל אחת מהן את התאורה הנכונה. מדובר לא רק על חלוקה למנורת תקרה-מנורת לילה –מנורת שולחן, אלא גם על עוצמות שונות של אור. לתאורה המרכזית בחדר, התלויה מהתקרה, מומלץ מאד להתקין דימר, המאפשר שינוי עוצמות האור. חשוב, במיוחד בגילאים קטנים, שהאור המרכזי לא יהיה ישיר אלא מכוסה באהיל (עיניהם של תינוקות, למשל, יכולות ממש להיפגע מאור ישיר). רצוי גם להימנע מתאורת פלורסנט, משום שהריצוד שלה עלול אף הוא להזיק לעיני תינוקות וילדים, מעבר לעובדה שהאור הפלורסנטי ה"קר" יוצר אווירה מנוכרת –משהו בחדר.

הרחוב התל אביבי שבו תמצאו עשרות חנויות תאורה

בצמידות למיטה, תלויה על הקיר או עומדת על שידת לילה, כדאי למקם מנורת קריאה, שתאיר היטב את דפי הספר שנקרא לפני השינה.

ככה תעצבו בעצמכם מנורת בקבוק

על שולחן הכתיבה, רהיט שהופך הכרחי בחדר עם הכניסה לכיתה א', חשוב ביותר שתעמוד גם מנורה עוצמתית, שתאיר היטב את הכתוב במחברות, בספרים ואת מסך המחשב. כדאי לבחור במנורה עם זרוע מתכווננת שניתן להזיז ולמקד לאיזור הרצוי.

תאורת קיר, ג'ינס, קארה דזיין. פיטר יורגן, בנין ודיור
תאורת קיר כעיצוב מכנסי ג'ינס/בנין ודיור, פיטר יורגן

מנורת לילה

ילדים רבים, וגם לא מעט מבוגרים לא אוהבים חדרים חשוכים לגמרי, מנורת לילה, אם כן, היא פתרון מצוין לבעיה. וברוב המקרים תרוויחו ממנה פעמיים - גם חדר הילדים יואר באור רך ונעים במהלך הלילה וגם תזכו בפריט עיצובי חמוד וסימפטי. בדרך כלל מנורות הלילה מעוצבות בחמידות אין קץ - עוד אלמנט שאמור לעזור לקטנים להירדם ברוגע. נהוג להתקין את מנורת הלילה בקרבת המיטה אבל זה ממש לא הכרחי - תפקידה הרי לא לזרוק אור נקודתי, אלא להפיץ סביבה אור רך וחלש ביותר.

הלמפה של איימי ווינהאוס

מנורת תלייה עננים, איקאה. יחצ, בנין ודיור
מנורת תלייה עננים/בנין ודיור, יחצ

בטיחות

כמו בכל סעיף הקשור לעיצוב ואבזור חדר הילדים, גם בעניין גופי התאורה יש להקפיד הקפדה יתרה על נושא הבטיחות, מכיוון שכאן מעורבים לא רק הפריטים עצמם (מנורות ונורות), אלא גם שקעים חשמליים, כבלים ומפסקים. אז לפני שמתקינים גופי תאורה חדשים בחדר הילדים, חשוב לבדוק שכל השקעים תקינים ומכוסים היטב, שאין חוטי חשמל חשופים, ושמתגי הכיבוי וההפעלה מקובעים היטב לקיר.

ככה תעצבו בעצמכם אהיל טוטו בלרינה

כמובן שגם גופי התאורה עצמם צריכים להיות יציבים ובטיחותיים: מנורות תקרה מחוברות היטב לתקרה ובגובה כזה שלא יתקע לאף אחד בראש, מנורות עומדות צריכות להיות בעלות בסיס איתן, כמו גם המנורות השולחניות. מנורות קיר קטנות או מנורות לילה –מחוברות היטב לקיר, וכל סוגי המנורות ממוקמות באופן כזה שלא יפריעו לפעילות השוטפת בחדר. רצוי לבחור מנורות שבהן הנורה עצמה מכוסה באהיל או בכיסוי מחומר אחר ,שלא מאפשר מגע ישיר עם הנורה ומחומרים שאינם מתלהטים יתר על המידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה בחיתוך לייזר של חברת Karman בצורת שכונות קטנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאורה טבעית

אור שמש החודר מבעד לחלון, לא רק חוסך בהוצאות בחשמל, אלא גם תורם משמעותית לאווירה נעימה בחדר. במדינה קייצית ושטופת שמש כמו שלנו, אין שום סיבה שלא לנצל לטובתנו מקסימום זמן של אור טבעי, רק שצריך לעשות זאת בחוכמה.

כל גופי התאורה שנחשפו בשבוע העיצוב במילאנו

חלונות הפונים לצד מזרח יחדירו קרני שמש של בוקר, שגם בקיץ הן מבורכות. חלון הפונה מערבה, אמנם יאיר במהלך היום באור בלתי ישיר, אך לפנות ערב, עלול להכות בחדר עם קרניים ישירות וחמות במיוחד. על מנת להנות מהתאורה בחינם ועדיין לשמור על אקלים סביר בתוך החדר, כדאי לתלות וילונות או רפרפות על החלונות, שיאפשרו ויסות של האור, כמו גם סינון של הקרינה. עם זאת, חשוב לזכור שגם בקיץ, כששעות האור ארוכות, יש פעילויות שמצריכות תאורה ממוקדת, ובמקרים האלה התאורה הטבעית לא תספיק וצריך להדליק מנורה, כדי לא לעייף את העיניים הצעירות.

כמה אור: כל מה שתרצו לדעת על מנורות

לאינדקס חדרי ילדים; לאינדקס תאורה
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully