וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ברברה ברזין עושה בית ספר לאדריכלים

נועה רוזין

4.3.2013 / 8:03

"האדריכלים שתכננו את הערים החדשות הם פושעים חברתיים" מציינת אושיית העיצוב, השופטת מסדרת "הבלוק" והיחידה שמלמדת בארץ עיצוב פנים בשיטת הגילדות העתיקות

צלם: אבי כהן; עורך וידאו: אמיר קוטיגו

מזה 17 שנה שברברה ברזין מנהלת בית ספר לעיצוב עם שותפתה רקפת שהם. בין לבין היא כיהנה כשופטת בסדרת הריאליטי לשיפוצים "הבלוק", בערוץ 10 והנחתה סדרת קוגריות באותו הערוץ. מי שנחשבת לאושיית עיצוב ואחראית לגידול דורות של מעצבי פנים, החליטה כי בתום תקופה ממושכת עם שותפתה היא לא סוגרת את הבאסטה והולכת הביתה אלא ממשיכה לטפח ולהוביל את הסטודיו הוותיק בגפה.

שיטת הלימוד בסטודיו "ברזין-שהם" מתנהלת בדומה לזו שהונהגה באירופה של ימי הביניים, המבוססת על מאסטרו שלימד והעביר לשוליות את רזי המקצוע, על ידי חניכה אישית. שיטה זו תמשיך גם בבית הספר החדש של ברברה שיקרא על שמה, וימשיך לפעול נכון לעתה בכתובתו הנוכחית (מונטיפיורי 36, תל אביב). שיטה זו הינה מעין סטאז' מעשי בזמן הלימודים, המעניק לסטודנטים ביטחון ופרקטיקה. "מה שנלמד בסטודיו הוא 100% מזוקק" כלשונה של ברברה. "כמו או דה פרפיום. זה קטן, מזוקק ומתומצת".

מה ההבדל בין מעצב, אדריכל פנים ואדריכל?
"מעצב פנים היום משנה קירות, שובר חלונות, מבין במערכות מכאניות כמו חשמל, תקשורת מיזוג אוויר ואינסטלציה, בזמן שאדריכל שסיים לימודים בטכניון לא מבין בזה מאומה, כי לא לימדו אותו" מציינת ברברה. התעודה האקדמית שניתנת לאדריכלים כדבריה, היא עלה תאנה בזמן שהמעצבים היום בונים בית מתחילתו ועד סופו ו"גונבים" לאדריכלים את הפרנסה לטענתה, כי מישהו יודע טוב יותר את העבודה. עוד הוסיפה ברברה כי האדריכלים שאחראים לבניית הערים החדשות הם פושעים חברתיים שלא חשבו מספיק על תכנון נכון, חנייה ואוויר. "צריך לתלות אותם בכיכר העיר, באיזה איבר שעוד לא חשבתי, אולי אשקול את זה בפעם הבאה."

לימודי עיצוב פנים בסטודיו החדש "ברברה ברזין" ימשיכו במסלול של שנתיים בעלות כוללת של 64,800 שקלים.

(טקסט: אפרת בראשי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully