וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שיטות יעילות לייבוש הכביסה מבלי להרוס את הבגד

יעל חן

20.2.2013 / 7:58

הוא נחשב לזללן חשמל ומכווץ בגדים בלי רחם, אך אם תדעו להשתמש לתחזק אותו כהלכה אין סיבה שהמייבש הכביסה שלכם לא יהיה אחד המוצרים היעילים בבית - ככה תעשו זאת נכון

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
זה לא נגמר בהשלכת הבגדים למייבש והוצאתם אחרי שעה/ShutterStock

מייבש כביסה נחשב בעבר כמוצר לא הכרחי מתוקף העובדה שישראל נהנית מימים רבים שטופי שמש. עם זאת, בעשורים האחרונים ההנחה הזו התאדתה בשמש. הורים לתינוקות שמתלכלכים כמה פעמים בשעה נהנים במיוחד מההמצאה המייבשת; כל הורה לילדים המגיעים בשישי מהצבא, וצריכים לצאת במוצאי שבת במדים מגוהצים ומעומלנים. בימי החורף, מן הסתם עובדות המכונות הללו שעות נוספות. יחד עם זאת יש להן עדיין כמה חסרונות שלא עושים לבגדים את החיים קלים. איך שומרים על כביסה שנכנסה למייבש יבשה, לא לחה או מקומטת, איך משתמשים במכשיר הנחשב כזולל חשמל בתבונה, והאם מותר לייבש במייבש את כל סוגי הבגדים?

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
ייבוש חלקי במייבש והשאר בבית או בשמש בימים המאפשרים זאת/ShutterStock

בכל מייבש כביסה מותקן טיימר, והיצרן ממליץ על הפעלה אופטימאלית בהתאם לייבוש סוגי בדים שונים. בכדי לעלות על הזמן הנכון במייבש יש לעבור כמה פעמים של ניסוי וטעייה. מומלץ להעביר מחזור של קצת יותר משעה, לפתוח את המייבש, לבדוק, ולהמשיך בייבוש אם צריך. רצוי לזכור שעדיף כביסה יבשה לחלוטין מכביסה לחה. הכביסה הלחה עלולה להעלות עובש שלא לדבר על הריח החמצמץ המתלווה אליה לאורך זמן.

עדיף להפעיל את המייבש כשהוא מלא. מומלץ בדרך כלל למלא אותו בשישה קילוגרם של כביסה (כמובן בהתאם למכונה), ולבחור בתוכנית הפשוטה שאמורה לייבש את הכביסה הכי טוב. יש לקחת בחשבון שהכל תלוי בסוג הבד: מגבות למשל, דורשות זמן ייבוש ממושך יותר. כאן מגיע השיקול הכלכלי - חשוב לדעת שהמייבש צורך הרבה חשמל, ולכן דווקא את המגבות אפשר לייבש עד מצב של לחות, ואחר כך להניח על חבל בבית במידה ויורד גשם, או בחוץ, בשמש. למרות העובדה שמגבות היוצאות מהמייבש רכות ונעימות יותר מאלה שמתייבשות בחוץ. כמו כן, יש להחליט אילו מהבגדים חייבים ייבוש מהיר, ואילו סובלים דחייה למזג אוויר נוח יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
בדקו מה מצבו של הפילטר בתדירות גבוהה/ShutterStock

חשוב לנקות את הפילטר של המייבש לאחר כל הפעלה. אותו פילטר שאוסף אליו את ערימות המוך. מומלץ לנקות אותו מתחת לברז מים זורמים, לייבש ולהחזיר למקום.

יש בגדים שיוצרים הרבה "פסולת" בד, כמו בגדי פליז, מגבות, שמיכות, וסריגים שממלאים את המסנן בכדורונים מעצבנים. לכן, מומלץ לייבש כל מיני סוגי בגדים בצוותא ולא את הבעייתיים ביחד, וכמובן לבדוק היטב על כל תווית המוצמדת לבגד אם מותר לייבש אותו במייבש, כדי לא להגיע למצב שהסריג של האבא יתאים אחרי הייבוש לילדה בת השלוש.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
המנעו מהכנסה של פריטים המועדים לפורענות למייבש/ShutterStock

בגדים עם כפתורים גדולים או כפתורי מתכת, בגדים מאובזרים באבזמים או באקססוריז מתכתיים שונים, גם מרעישים בעת הייבוש וגם עלולים ליצור נזק מצטבר ולהזיק לתוף. לכן בגדים כאלה כדאי לייבש כשהם הפוכים.

מומלץ להקפיד תמיד על ריקון הכיסים. לא תאמינו איזה נזק עלול לגרום מטבע שיכנס למקום לא נכון במייבש, או ממחטת נייר שנשארה בכיס ומתפזרת לכל עבר.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
יש ימים שפשוט אין ברירה וכל הבית נארז לתוך המכונה/ShutterStock

את המצעים כדאי להכניס למייבש ללא בגדים אחרים נלווים, ודווקא אז לא מומלץ למלא את המייבש עד הסוף, כדי למנוע התקמטות יתר. בכדי שהם באמת לא יתקמטו, פתחו את המייבש כעשר דקות לפני תום הפעולה, הוסיפו מגבת מטבח קטנה דקה או כל בד מטריקו אחר, סחוטים היטב, והפעילו את המייבש לעשר דקות נוספות. טיפ זה מתייחס להפעלה למקרים שבהם חשים שיש בגדים שעלולים להתקמט.

יש להכניס למייבש כביסה סחוטה היטב. כביסה שנסחטה בעדינות תאלץ אתכם להפעיל את המייבש זמן רב יותר.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
הכנת תרסיסי ריחני לכביסה בכמה פעולות פשוטות/ShutterStock

מומלץ להוסיף דפים ריחניים למייבש, הריח נדבק לבגדים. נכון שלא לאורך זמן, אבל רגע פתיחת התוף יהיה נעים יותר. את הדפים בהם השתמשתם אפשר להניח בתוך הארונות בין הבגדים, הם יעניקו משב מריח מרענן לכמה ימים.

לקבלת מגבות רכות במיוחד (אם נכנעתם לפינוק) ובגדים ריחניים, פתחו את המייבש כעשר דקות לפני תום הייבוש רססו את התכולה במרכך כביסה ריחני. איך מכינים את התרסיס? הקדישו אחד מבקבוקי התרסיסים בבית (לריסוס חלונות, למשל) נקו אותו היטב משאריות כל חומר אחר, הכניסו למיכל רבע כוס מרכך או שני פקקים של מרכך מבקבוק גדול, מלאו מים כמעט עד הסוף, ורססו.

לסיום, טיפ נעים לחורף - לפני שנכנסים להתקלח, הכניסו את המגבת הגדולה שלכם ושל הילדים למייבש למשך עשר דקות. אין כמו מגבת חמה ועוטפת את הגוף, כשהגשם דופק על החלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully