וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחוט השערה: לא תאמינו איך נפטרים משערות שנשרו ברחבי הבית

כרמי צדוק

25.11.2012 / 7:44

במקום להלחם עם הפרווה של חיית המחמד שלכם והשערות המתנחלות על השטחים באמצעות שואב אבק, כדאי להכין מראש בלונים, כפפות גומי ואם יש בסביבה רולים ישנים - הסתדרתם

שאיבה של שיערות. ShutterStock
מרכך כביסה שהתייבש על הרצפה יסייע בשאיבה/ShutterStock

בין אם מדובר בשערות של בני אדם או בפרוות בעלי חיים, כשהן מסתובבות להן ברחבי הבית מדובר במטרד מעיק שקשה להיפטר ממנו. השילוב של רוח חזקה בימי החורף יחד עם בוץ וחול, עלולים ליצור סביבת מגורים מלוכלכת ואלרגנית.

את המיטות ניתן לנקות בעזרת אבקת סודה לשתייה על מנת להסיר מהן לכלוך ושיערות שהצטברו. יש לערבב את אבקת הסודה עם מים קרים בקערה גדולה ולטבול סמרטוט במעט מים. מומלץ לנקות ביסודיות את המזרן מכל צידיו. כעבור 30 דקות לעבור עם מטלית לחה הספוגה במים קרים בכדי לנקות את החומר. להשלמת הפעולה מומלץ להיעזר במגבת יבשה אשר תספוג את שאריות המים והלחות מהמזרן.

אילוסטרציה. ShutterStock
סודה ומים עם מטלית לחה יגרפו את השיערות מהמזרן/ShutterStock

סירוק משפחתי

תחזוק שיערם של בני הבית והפרווה של חיית המחמד הכרחית על מנת למגר את כמות השערות. יש נשירה שכיחה בכל ימות השנה, אך בעונות מעבר ובימי החורף התופעה גדלה אצל רבים. לכן, מומלץ להקפיד על סירוק יסודי פעם ביום לפחות, ומדי יומיים מומלץ לנקות את המברשת והמסרק האישי, ולזרוק את השיער שנשר לפח לפני שימצא את מקומו על הרהיטים בבית. בנוסף, כדאי להקפיד על איסוף שיער הראש בגומייה, במיוחד כאשר שוהים בחדרים המשמשים את כל בני הבית כמו המטבח והסלון. גם חיות המחמד זקוקות לסירוק, ויש להעביר על פרוותם מברשת ייעודית להן באופן יומיומי.

למקרה ששמרתם את הרולים של סבתא הישנים שסייעו לפריזורה להראות מתולתלת זה הזמן להוציאם מהבוידעם. אלו יסייעו להגיע לפינות הספה ולהסיר ממנה שערות בהברשה קלה. במידה והמסלסל עשוי מתכת, כדאי להיזהר ולא להפעיל לחץ רב, אלא לשפשף בעדינות על מנת שלא לפגום בפריט המוברש. אם השיערות עקשניות ולא נעלמות יש לעבור לשיטה אחרת על מנת שלא ליצור נזק לפריט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציה. ShutterStock
לא לשכוח להקות גם את המברשת/ShutterStock

לוקחים את העניינים לידיים

זוג כפפות לניקוי (לטקס או גומי) נמצאו כפתרון יעיל למכה. יש להרטיב את הכפפות עם מים, במיוחד את אזור האצבעות וברגע שאלו באות במגע עם השערות על המשטחים השונים הן נדבקות ברגע. כדי להגביר את אפקט המשיכה, אפשר להפעיל קצת לחץ ולשפשף. במידה ואין לכם כפפות גומי בסביבה, ישנה אפשרות להשתמש בכפפות בד, אך יש לקחת בחשבון שהן יעילות פחות וכמובן דורשות ניקוי לאחר השימוש.

כפפות גומי לניקוי יעיל של שיערות שנשרו. ShutterStock
כפפות גומי רטובות ימגנטו את השערות ברגע/ShutterStock

אנטי סטטי

שיטה נוספת שתסייע לכם במבצע מיגור השערות היא באמצעות בלונים פשוטים (לא הליום). אין צורך בכמות גדולה של בלונים, בלון אחד או שניים יעשו את העבודה (כל עוד הם לא מתפוצצים כמובן). לאחר ניפוח הבלון, יש להצמיד אותו לבגדים או לכל בד אחר, ולעבור עליו ביסודיות עד אשר השערות נעלמות. טכניקת הבלון נמצאה כיעילה במיוחד עבור שיערות ארוכות.

למרות המיתוס שימוש בסלוטייפ איננו אפקטיבי כאשר אתם קצרים בזמן וצריכים לנקות שטח גדול - כמו למשל רגע לפני שהאורחים דופקים בדלת. במקום להשתמש בדבק נייר, ניתן להיעזר במוצר הזמין ברוב הבתים, ספוג רחצה או ניקוי. כדאי לבחור בספוג חדש ונקי, להרטיבו במים, לסחוט ולהתחיל במלאכת שפשוף הבגדים תוך כדי תנועות איטיות ועדינות. יש לציין שפעולה זו מתאימה לבגדים מכותנה, ולא סריגים ובדים עדינים.

בלון גומי למיגור שיערות בבית. Aaron Amat, ShutterStock
בלון גומי למיגור שיערות בבית/ShutterStock, Aaron Amat

מעל השטיח

שטיחים הם מקור עיקרי להצטברות שיערות. רגע לפני ששואבים את השטיח, כדאי לטאטא אותו בצורה יסודית. פעולה זו עשויה לחסוך זמן יקר, ותהפוך את השאיבה למהירה ויעליה יותר. כמו כן, על ידי שימוש מקדים במטאטא, תמנעו ממצב של חסימת שואב האבק ומהצורך לרוקן אותו לעיתים קרובות. גם במקרים שבהם אין כוונה לשאוב את השטיח, מומלץ לטאטא אותו בתדירות גבוהה ולא להמתין עד שיצבור שערות רבות.

אמנם אי אפשר להעלים לצמיתות את השערות מהרפה בבית, אך תחזוקה וניקוי קבועים יבטיחו סביבת מגורים נקייה ונטולת שיערות. לפינל'ה ניתן לפזר מעט מרכך כביסה מדולל על הרצפה ולתת לו להתייבש לפני השאיבה - החומר יסייע להגביר את פעולת השאיבה והשערות ייקלטו טוב יותר בפיית השואב. לאחר שאיבת השיערות והאבק, אפשר להשתמש במטאטא גומי עם זיפים כדי לסחוף שיער מיותר במידת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully