וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרעי חורף: כך תשארו נקיים אחרי הגשם

יעל חן

11.11.2012 / 8:02

לצד מטריות, מגפיים וצעיפים כדאי שתכינו גם סודה, מברשת ניקוי וחומץ, שיסייעו לכם להפטר בקלות מהכתמים העיקשים שמביא איתו החורף

הגשם הראשון כבר פקד אותנו ואת החורף אפשר להריח באוויר. מלבד בשורה לחקלאים, הרטיבות, הקור והשלוליות, החורף מביא בכנפיו גם כתמים שכדאי להיפטר מהם כמו שעווה של נר בעת הפסקת חשמל, שוקו וגם פירות הדר. עשר עצות פשוטות להעלמת הכתמים שמביאה איתה העונה הקרה.

כתמי תה על כוסות. M.E. Mulder, ShutterStock
קמח ולימון מוסיפים המון להורדת כתמי תה מספלי קרמיקה/ShutterStock, M.E. Mulder

משקה החורף האולטימטיבי (ולא משנה אם אתם חולים ומושבתים במיטה) הוא תה. צמחים או רגיל, בתוספת לימון או חלב. אין כמו כוס תה מהביל כדי להפיג את הקור אך הכתמים שהוא מותיר על הספל עלולים להישאר זמן רב. בכדי להסיר כתמי תה מספל קרמיקה יש לשפשף את הכתם בחתיכת לימון טבול בקמח ולאחר מכן לשטוף אותה בסבון ובמים חמים.

חלודה מופיעה לעתים קרובות בצורת מתכת אדומה -חומה, פריכה ואבקתית, על גבי משטחים וחפצים מברזל החשופים למים וחמצן שנמצאים באוויר. לא פעם כשעוברים לידה אם בגדרות או שערים, היא נדבקת לבגד וקשה מאוד להורדה. בכדי להסיר כתם חלודה, כדאי לשפשף אותו במשחת שיניים לבנה שיש בה פלואור. במידה והכתם לא ירד, מומלץ להשרות את הבגד בתמיסה המכילה מיץ מלימון וכף גדושה של מלח. אחר כך לכבס כרגיל.

כתמי חלודה. ShutterStock
משחת שיניים עם פואור טובה לשניים שלכם וגם להורדת כתם של חלודה שנדבר לבגד/ShutterStock

אם המשקה של המבוגרים בחורף הוא תה, הרי הילדים יפתחו את הבוקר בשוקו חמים. לא פעם הם מפספסים את הפה והמשקה החום מוצא עצמו ברגעים על הבגדים של הקטנטנים. להסרת כתם שוקו מבגדים יש להשתמש במי סודה - לנער היטב את בקבוק הסודה על מנת להמריץ את פעילות הגזים, ולאחר מכן לשפשף את הכתם במים המוגזים. לאחר מספר דקות מומלץ לכבס כרגיל.

האבוקדו שרבים מאיתנו מחכים לו שנה שלמה עושה חיים קשים כשהוא בא במגע עם בדים. כאשר הוא נפגש בחולצה או כיסא בריפוד לבן, הוא יוצר כתם ירקרק שמשחיר ולא יורד בקלות. השיטה לטיפול במקרה זה היא למרוח על הכתם מעט סינטבון, לתת לבד להתייבש ולאחר מכן לכבס ללא מרכך, עם רבע כוס חומץ.

מברשת שערות קשות. trainman32, ShutterStock
שפשפו עם מברשת שערות קשה את רהיטי הגינה מפלסטיק/ShutterStock, trainman32

שמיכת פליז עובדת בחורף שעות נוספות. מתכרבלים בה מול הטלוויזיה, היא מלווה אותנו בנסיעות ארוכות במכונית, וכמובן מונחת ברישול על שמיכת הפוך, בכדי להוסיף עוד מכת חום לשינה. הנוכחות שלה בהרבה מקומות כשקר לנו עלול להביא לכך שהיא תתלכלך - וכשזה קורה מומלץ שיהיו בבית כמה תפוחי אדמה. יש לשפשף את הכתם במים שבושלו בהם תפוח אדמה שאמורים להוריד את השאריות מהטקסטורה של הבד הייחודי. גם תקבלו תפוחי אדמה מבושלים - ללא מלח הפעם, וגם שמיכה נקייה.

לפני החורף מומלץ לאחסן את רהיטי הגינה העשויים פלסטיק, על מנת שלא יצמיחו פטריות ועובש. לפני הפרידה מומלץ לנקות אותם בעזרת רבע כוס של אבקת סודה לשתיה מהולה בכוס מים חמים. ניתן לשפשף את הרהיטים במברשת קשה, טבולה בתמיסה, ואם יש כתם עקשן במיוחד, שפכו עליו מעט מהתמיסה, ושפשפו עם כרית לניקוי כלים.

לכלוך של בוץ. Birute Vijeikiene, ShutterStock
לחכות שיתייבש ורק אחר כך לטפל בו - כתמי בוץ/ShutterStock, Birute Vijeikiene

אין סממן מזוהה יותר עם החורף מאשר בוץ שנדבק לנעלים, לבגדים, לשטיח הכניסה, ולרצפה. במקרים שהוא מגיע איתכם הביתה על הנעליים, רצוי לא לחכות עד שיתייבש. כדאי להכין קערית עם מים חמים ושתי כפות של אבקת כביסה, לחפש מברשת שיניים ישנה או כל מברשת שעירה שאיננה בשימוש, לטבול את המברשת ולהסיר בעדינות את הבוץ. אם דבק הבוץ על הבגד, יש להמנע מלהסיר אותו, כי אז הכתם עשוי לגדול. מומלץ להמתין עד שיתייבש, לאחר מכן, להבריש אותו עד שהוא הופך למרקם חולי ואז יש לכבס כרגיל.

פירות הדר שנמצאים בשווקים במלוא תפארתם, גם עלולים להשאיר סימני דרך אחריהם. כתמים אלו ניתן להוריד בהשריה של הבגד בקערה ובתוכה רבע ליטר מים חמים, וכפית של אבקת כביסה. אם הבגד שהוכתם עדין במיוחד, כדאי לנסות להבריש את הכתם במברשת עדינה – כזו שמסרקים בה תינוק - טבולה בחומץ, ואז לכבס כרגיל.

כתמי שעווה של נר. Darja Vorontsova, ShutterStock
קצת קרח והרבה סבלנות - כתמי שעווה במקרים של הפסקת חשמל/ShutterStock, Darja Vorontsova

נרות הם מצרך מבוקש בחורף וכדאי שיהיו בהישג יד למקרים של הפסקת חשמל לא צפויות. לא פעם הנרות מטפטפים שעווה על הבגד או על הריפוד. ההתמודדות הטובה ביותר במקרה זה היא לשפשף את השעווה בקובית קרח, השעוה קופאת, ומוסרת בקלות באמצעות להב של סכין קהה, בזהירות ובעדינות.

אחרי שחיכו בסבלנות כל הקיץ מגיע לנעלי הזמש להיות נקיות גם בחורף. בשל עובדת החומר רגיש במיוחד לכתמים יש להצטייד במחק ולנסות למחוק באמצעותו כל כתם שנדבק לנעל. במקרים שהשטיה לא עובדת יש לשפשף את הכתם בנייר זכוכית עדין במיוחד. הניסיון האחרון להשאיר את הנעל נקייה הוא להחזיק אותה מעל אדים של סיר מים רותחים, ולשפשף בעדינות עם נייר זכוכית. המים מרככים את העור, והוא מתמסר בקלות לניקוי.



כל השיטות לניקוי כתמי דג, דבש, רימונים ושוקולד

איך מעלימים שאריות של זפת, גלידה וכתמי זיעה?

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully