וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצב מאונך: ניקוי ותחזוק יעיל של השטיח

כרמי צדוק

4.11.2012 / 8:28

בלי חבטות, גם ללא שאיבה בשואב מאסיבי וכמה שפחות שימוש במים. מסתבר שלנקות את השטיח הרבה יותר פשוט ממה שנהוג לחשוב - ככה תשמרו על השטיח שלכם לקראת החורף

הברשת השטיח בחומר ניקוי. Vladislav Gajic, ShutterStock
הרטבת השטיח עשויה לגרום לדהיית הצבעים זה על זה/ShutterStock, Vladislav Gajic

הגשם המרענן שצפוי לבקר אותנו במהלך התקופה הקרובה, מביא איתו בין היתר גם עודפי לכלוך, מים ובוץ שעלולים למצוא את עצמם על השטיחים שזה עתה נפרשו ברחבי הבית. רגע לפני שנכנסים להיסטריה וזועמים על הילדים ששוב הכתימו את השטיח בסלון, כדאי לאמץ כמה טיפים שווים לניקוי ותחזוק נכון של השטיחים גם בימים הרטובים.

שאיבת השטיח בשואב עדין. iofoto, ShutterStock
באופן מפתיע השואב נחשב לאחד האוייבים של שטיחים טבעיים ועלול להרוס חלקים ממנו/ShutterStock, iofoto

מזג האוויר בארץ הכולל חול, אבק ולכלוך חודר לתוך הביתה וכפועל יוצא מכך השטיחים לא רק מתלכלכים אלא גם עלולים להפוך לקשיחים. כמו כן, עם הזמן הצבע שלהם דוהה והפרנזים נקרעים אט אט ונפרמים. בנוסף לאלו, בעיית העש מהווה גורם שמזרז את התבלות האריג ומצטרף לרשימת המסכנים את חיי השטיח. הקפדה על כללים פשוטים תסייע לשמור על המרבדים במראה חדש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאחסון נכון - גלגלו אותו עם ניילון ושקית קטנה נגד עש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיתוס החבטות

מדי שישה שבועות מומלץ להפוך את השטיח ולהניחו במרפסת לאור שמש. יש להקפיד לא להשאיר אותו זמן רב בחוץ, כדי שהצבעים לא ידהו. הקפדה על הפיכת השטיח באופן קבוע תסייע לשמור על דריכה אחידה על כל פני השטיח ובנוסף, תייבש את הלחות שהצטברה בו מהרצפה, ותכין אותו לשאיבה אפקטיבית.

בניגוד לדעה הרווחת, יש להימנע מחבטות בשטיח שגורמות למתיחת החוטים ולשחיקת השטיח. מיתוס נוסף, מתייחס להברשת השטיח, יש להימנע לגמרי מהברשתו באופן ידני על ידי מברשות שונות. פעולה זאת עשויה לגרום לסיבי השטיח לשנות את כיוונם ולפגום במראה הכללי שלו.

"פעם-פעמיים בשבוע רצוי לשאוב את השטיח אך לא לבחור בעוצמה המקסימאלית של השואב. עוצמה חזקה מדיי עשויה לגרום נזק לסיבים ואף לגרום לשטיח 'להקריח' ולהיהרס", מסביר רוני עיני משטיחי "האחים עיני". כדאי לשאוב אבק מאורך לאורך השטיח בלי להשאיר את השואב זמן רב מידי על השטיח. בנוסף, יש להיזהר שלא לשאוב את הפרנזים העדינים.

כתם יין על השטיח. StockCube, ShutterStock
מלטית לחה בתנועות עדינות כדי שהכתם לא ישאיר עקבות/ShutterStock, StockCube

טלק על הכתמים העיקשים

כתמים עיקשים הם מכה של ממש בכל הקשור לשטיחים, אך מסתבר שיש דרכים להשתלט עליהם בפשטות. "הפעולה הראשונה אותה יש לבצע בעת ניקוי כתמים נוזליים כגון קפה או מיץ היא ספיגה. יש לקחת סמרטוט או נייר מגבת ולספוג את הנוזל במידת האפשר. לאחר מכן, בעזרת סמרטוט רטוב עוברים על המקום וזאת בכדי לדלל את הנוזל שנשפך ושוב, סופגים עם נייר מגבת" מוסיף עיני. ניתן להציל לבד כתמים שומניים שאין בהם צבע מאכל. "יש להעביר מטלית לחה ולפזר טלק נטול צבע כדי שיספוג את השומן. מדובר כמובן בעזרה ראשונה, על מנת שלא יגרם נזק בלתי הפיך לצבעי השטיח". בכתמים עם צבעי מאכל וכתמי בעלי חיים (שתן או קיא), רצוי לשלוח לניקוי מקצועי בהקדם האפשרי כיוון שהצבע שנשאר על האריג צובע אותו ולפעמים אף שורף אותו.

צרכים של חיות המחמד על השטיח. ARENA Creative, ShutterStock
אם ברח להם על השטיח שלחו אותו בהקדם לניקוי מקצועי כדי שהכתם לא ישאר לנצח/ShutterStock, ARENA Creative

עוד כלים שיכולים לסייע בתחזוק יום יומי של השטיח קשורים במפלס הרטיבות שלו. "הרטבת השטיח עלולה לגרום נזק גדול לצבע. כאשר הוא מוכתם או מתלכלך אסור בשום פנים ואופן להרטיבו או לנסות לנקותו באמבטיה" מציין תמיר כהן, מבעלי רשת "צמר שטיחים יפים".

למקרה שיש לכם שטיח משי, יש לנקות את הכתמים ממנו בעזרת מגבון ולטפוח עליו קלות, אך לא לשפשף חלילה בסיבובים. במידה ומדובר בכתם קשה, כדאי להזמין איש מקצועי מאחר ובשטיחים עדינים מסוג זה הכתם עלול להישאר לתמיד אם הטיפול לא מיידי. אפשר גם לשאוב את השטיח עם שואב עדין במיוחד. במידה והשטיח קטן, עדיף לנער ידנית ולא לשאוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאימים לניקוי שטיחים סינטטיים בלבד - שואבים רובוטיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצרים לניקוי שטיחים הנמכרים ברשתות השונות מומלצים לשטיחים סינטטיים בלבד. השימוש בהם על גבי שטיחים העשויים מחומרים טבעיים או עבודת יד עלול לפגוע בצבעי השטיח, ואף לטשטש את הגוונים.

בשנים האחרונות פופולאריות שואבי האבק הרובוטים עולה, אך יש לקחת בחשבון שהקטנים האלה מתאימים לשימוש על גבי שטיחים סינטטיים בלבד, שכן הם אינם עדינים מספיק ואין להם את היכולת לשמור בצורה אופטימאלית על סיב האריג של שטיחים טבעיים. בחנויות השונות ניתן להשיג משטחים מיוחדים נגד החלקה שאותם יש להניח מתחת לשטיח, דבר המונע החלקה וגם מבודד את השטיח מהרצפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים כבדים במיוחד עשויים לעשות נזק בלתי הפיך לשטיח שמתחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במידה ורוצים לאחסן שטיח לתקופה של מעל חצי שנה, יש לארוז את השטיח בבדי יוטה או סדין. חשוב לבחור בחומר נושם, ובמהלך גלגול השטיח להכניס לתוכו שקיות עש. גם שקיות העש צריכות להיות בתוך בד נושם כמו רשת או טול, כדי שלא לפגוע בצבעי השטיח. בזמן האחסון רצוי שהשטיח יהיה במצב שכיבה ולא עמידה על מנת שלא יתקמט ויירטב" מדגיש רוני עיני.

צעדים ראשונים בניקיון

איך ואיפה מוצאים את המנקה המושלמת?

לעבור דירה בלי לאבד את הראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully