וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקלחת מרעננת" לחדר האמבטיה ב-5 צעדים פשוטים

שרון אדיר

1.3.2012 / 0:01

בין אם אתם גרים בדירה שכורה או בדירה משלכם, ניתן לעצב ולשדרג את חלל האמבטיה מהותית - להלן 5 צעדים פשוטים שיובילו אתכם בכל הדרך עד לחדר הרחצה המושלם

מדבקות לחדר אמבטיה. בנין ודיור
פתרון פופולרי, יפה ונוח. מדבקות קיר לחדר האמבטיה./בנין ודיור

בין האזור הציבורי של הבית לאזור הכי אינטימי ופרטי, ממוקם בדרך כלל חדר האמבטיה. אותו מקום מפלט מרגיע ומרענן שדורש תחזוקה רבה ושמירה על רמת אסתטיקה, זקוק גם הוא ל"מקלחת" מרעננת פעם בכמה שנים, כך שיהיה נעים לשהות בו. שדרוג ורענון חדר האמבטיה ב-5 צעדים קלילים שיעשו את כל השינוי.

צעד 1 - מעטפת החדר

כשניגשים לטיפול בחלל האמבטיה רצוי להתחיל מהקירות והרצפות העוטפים את החלל. בדרך כלל החלפה של אריחי הקרמיקה שעל קירות החדר יכולה להסתיים בעלות לא נמוכה, ולכן אחד הפתרונות הפופולאריים היום הוא הדבקה של אריחים חדשים על אלה הקיימים, מה שניתן לעשות בקלות לבד ולא דורש להזמין איש מקצוע. את בחירת המדבקות לאריחים רצוי למקד לגוונים בהירים, ואם ממש רוצים להעז אפשר לסיים בשורה העליונה או התחתונה במדבקה בגוון נועז. הגוון הבהיר בחלל יוצר את תחושת הגודל והמרחב ומאפשר תחושת רגיעה נעימה.

ריהוט עץ מחודש במקלחת. בנין ודיור
צביעה מחודשת של פריטי הנגרות/בנין ודיור

צעד 2 - פרטי נגרות ואחסון

בדרך כלל ארונות האחסון שממוקמים ליד אזור הכיור זקוקים פעם בתקופה מסוימת לטיפול קוסמטי. פריטי הנגרות השונים כגון דלתות הארונות, הידיות, מסגרת המראה והמדפים יקבלו חיים חדשים בעזרת צביעה מחודשת ולפעמים כשהמצב הוא יותר בעייתי, וכבר עבר זמנו של העץ ואין ברירה אלא להחליפו, או שהידיות הישנות לא מתאימות לעיצוב החדש, רצוי להחליפם. גם כאן גוון כל אזור הכיור ושטיפת הידיים רצוי שיהיה בגוונים בהירים ורגועים שתורמים לתחושת השקט והמנוחה שנרצה בחדר הרחצה בסופו או בתחילתו של יום אינטנסיבי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נורות עמידות ללחות. בנין ודיור
נורות עמידות ללחות ובגוון חם/בנין ודיור

צעד 3 - תאורה נכונה

בחלל מסוג זה שמטרתו העליונה היא יצירת אווירה נעימה ואינטימית המאפשרת לנו שהייה ארוכה ונוחה בתוך החלל, יש לשים דגש רב בבחירת גופי התאורה וסוגי הנורות. בסופו של יום, אנחנו לא רוצים אור חזק מידי או לבן מידי, כזה שיזכיר לנו התאורה בקופת חולים, אך כן נרצה אור מספיק אפקטיבי, שיאיר דרך וילון האמבטיה. חשוב לבחור בנורות בגוון אור חם עם מקדמי צבע גבוהים ועמידות בפני לחות ומים. חשוב למקם את גופי התאורה באזור המראה, ולהוסיף לפחות עוד גוף תאורה אחד מרכזי לחלל.

אמבטיה וכיור בחדר רחצה עם רצפת פרקט. בנין ודיור
טיפול באמבטיה עצמה. חשוב והכרחי./בנין ודיור

צעד 4 - פנים האמבטיה

החלפת האמבטיה עצמה יכולה להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים. בשביל לעקוף את האופציה הזו, יש להקפיד על שימור הקיים על ידי ניקוי של השכבה העליונה בחומרים מתאימים. לאחר ניקוי האמבטיה וטיפול וניקיון באריחי הקרמיקה על גבי קיר האמבטיה, רצוי להכניס לאותו חלל קטן ואינטימי אלמנטים טבעיים כגון מדפי עץ שנשענים על שני צידי האמבטיה. בעזרתם תוכלו לקבל תחושה חמימה ולוק מודרני לצד פתרון פרקטי. גם לסוג הווילון ישנה חשיבות גבוהה - ככל שתבחרו בווילון בהיר על גבול השקוף, כך תתרמו יותר לתחושת הגודל ובהירות החדר.

שטיח עץ לחדר האמבטיה. בנין ודיור
שטיח עץ לחדר האמבטיה. מתנהג יפה ליד מים/בנין ודיור

צעד 5 - חוץ האמבטיה ופריטים נלווים

לא צריך להעמיס באמבטיה יותר מידי פריטים וחפצים שתופסים מקום בשטח שהוא יחסית קטן. רצוי למקם פריט אחד או שניים שמעבירים את התחושה הרצויה ואת הקו העיצובי שבחרתם בו. למשל פרטי זכוכית כמו צנצנת מקורית, כד קטן וכדומה. מחוץ לתחום האמבטיה חשוב למקם שטיח מחומר טבעי שיודע "להתנהג" בצורה טובה לצד המים. היום אפשר למצוא שטיחי עץ מקוריים ומודרניים בצורות שונות ומגוונות לרצפת האמבטיה.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"

אינדקס מקלחות; אינדקס הום סטיילינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully