וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט פשתן: קולקציה חדשה בהביטאט

מצעי פשתן זה הדבר הבא? בהביטאט מאמינים שכן, ומשיקים קולקציה בעיצובה של מאירה סיטון. הציפיות בשמיים, המחיר גם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתבחים עם השנים. מצעי פשתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצבת הטקסטיל מאירה סיטון משיקה ברשת "הביטאט" ליין מוצרי טקסטיל חדש הקרוי על שמה. סדרת המוצרים עשויה על טהרת הפשתן וכוללת מצעים, שמיכות ומגבות אמבטיה בצבעי לבן, אפור, תכלכל וחום. הפשתן מסתבר, אינו משמש רק כסיב בריאותי או כבד לחליפות חתנים, אלא אידיאלי גם כמצע נעים ומפנק לישון ולהתכרבל איתו. אפילו הכדור שלנו יכול להיות רגוע, מאחר שמדובר בצמח ידידותי וסימפטי שמסתדר יפה מאוד ללא צורך בכמויות גדולות של מים, דישון והדברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד עם סיום לימודיה כבוגרת המסלול לעיצוב טקסטיל ב"שנקר", החלה מאירה סיטון (50) לעבוד בחברת "דלתא טקסטיל". שבע שנים כמעצבת ראשית בחברה המקומית הספיקו לה, והיא עברה לניו יורק שם עבדה כמעצבת בכירה האחראית על השקת קו בגדי בית ופנאי לצעירות, בחברה האמריקאית Nutica. בתחנה הבאה שלה כיהנה סיטון כסגנית נשיא לעיצוב ופיתוח מוצר ב"קלווין קליין", שם אישרה בין היתר את העיצובים, בחרה את החומרים, הצבעים והטקסטורות, כשהיא מנצחת על מערך שלם של מעצבים. אחרי עשור של עבודה אינטנסיבית בחברות אופנה גדולות בתפוח הגדול, החליטה סיטון לקחת פסק זמן, שבמהלכו עבדה על הפרויקט הראשון שלה כסטייליסטית לבית, אותו עשתה כ"ג'סטה" לחבר שקנה בית קיץ בעיר החוף היוקרתית המפטונס. לאחרונה, חזרה ארצה והמשיכה לעסוק בסטיילינג והלבשת בתים עם מיטב האדריכלים בארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה היה הטריגר לעצב לראשונה אחרי 20 שנה בתחום קולקציה משלך?

"מצעים זה חלום ישן שלי. מעבר לזה, במסגרת העבודה שלי כסטייליסטית לבית בשנים האחרונות, חשתי את הצורך שקיים בשוק. ניתן למצוא היום מותגים טובים בחנויות הבוטיק, אבל הסגנון הרומנטי שמאפיין את רובם די חוזר על עצמו. התקשיתי למצוא ללקוחות שלי מוצרי טקסטיל במראה אורבני ובאיכות גבוהה. כזה שהוא נונשלנט, לא רשמי אך יוקרתי. כשגיליתי את החסך הזה בשוק, החלטתי שזה בדיוק הרגע להרים את הכפפה".

למה דווקא פשתן?

"רשימת היתרונות שלו ארוכה. בראש ובראשונה פשתן נעים למגע וזה הדבר הראשון שכל אחד מחפש לעצמו כשהוא רוכש מצעים ושאר מוצרי טקסטיל. בנוסף, הוא נחשב לצמח ידידותי לסביבה, תהליך הגידול שלו איננו צורך כמויות גדולות של מים בניגוד לכותנה, והסיב שלו חזק פי חמישה מסיב הכותנה. יש לו יתרונות נוספים כמו היותו אנטי בקטריאלי, הוא מתייבש מהר ואיננו מהווה מצע לחיידקים, וכשמדובר במגבות זה הכרחי. הוא מתאים כמצעים לכל עונות השנה מאחר שהוא אוורירי בקיץ ומבודד בחורף. ההיבט הוויזואלי והאסתטי שלו לא פחות חשוב והוא כמו יין טוב, משתבח עם השנים. הוא נעשה רך ככל שמכבסים אותו ואיננו מתבלה עם הזמן, ומי שפחות אוהב את המראה המקומט שלו יכול לגהץ ועל הדרך גם הבד מתרכך".

כרגע מדובר בליין מצומצם של מוצרים, זה עשה לך חשק לעצב דברים נוספים?

"בהחלט כן. אני מתכננת להוציא בעתיד דגמים ומוצרים נוספים למטבח כגון מפות, מפיות, סינרים ומגבות. הם לא בהכרח יהיו עשויים פשתן. אני נמשכת לסיבים טבעיים באופן כללי וסביר להניח שהבמבוק יהיה החומר הבא שאעשה בו שימוש".

הביטאט ממעטים לשתף פעולה עם מעצבים ישראלים. איך נוצר הקשר ביניכם?

"ראשית, אני מאוד מתחברת לסגנון העיצובי של הביטאט. שנית, כשהעליתי בפני הבעלים את הרעיון שלי הם הסכימו שיש מה להוסיף לשוק הטקסטיל המקומי. בשלב הבא הצגתי להם את החזון שלי שבמהלכו גילינו שאנו חולקים טעם עיצובי דומה. משם הדרך לעיצוב וייצור הייתה אך טבעית".

המחירים של המוצרים שלך לא מתאימים לכל כיס. למה לא לייצר מוצר שכולם יוכלו ליהנות ממנו?

"הכל מתחיל ונגמר בתהליכי גידול הפשתן וייצור הבד שנחשבים כיקרים בשוק הטקסטיל. סיבי הפשתן נלקחים מתוך הגבעול וכדי לשמור על איכותם, הגבעולים נאספים באופן ידני. ייצור הסיב גם דורש הקפדה והשגחה מיוחדת, כדי להגיע לרמת איכות בד גבוהה. כל אלה מייקרים בסופו של תהליך את מחירו הסופי של המוצר".

מחירים לדוגמה: מגבות פיקה – 72–209 שקלים; ציפיות לכריות - החל מ-413 לזוג; שמיכות טלוויזיה – 1,125 שקלים; סדינים זוגיים - החל מ-950 שקלים; ציפות זוגיות - החל מ– 1,580 שקלים.

MEIRA SITTON. להשיג בהביטאט - המדע 10, הרצליה פיתוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully