וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרם דה לה קארים: מלון היוקרה של קארים ראשיד

חדווה אלמוז

1.10.2011 / 12:26

המעצב, קארים ראשיד, הפך את מלון nhow שבברלין ללונה פארק ורוד עם ספות חושניות ופסלים דיגיטליים. אם נמאס לכם מתקופת החגים, זהו המקום אליו כדאי לכם לברוח

מלון nhow, הממוקם על גדת נהר שפרה שבברלין, מסמל את החיבור בין חלקה המזרחי של העיר לבין חלקה המערבי ואף מצליח לגשר בין עידן המידע הדיגיטלי לבין צורכיהם הפיזיים של המבקרים במקום. מהו סוד הקסם? לדבריו של המעצב קארים ראשיד, שעיצב את המלון יחד עם משרד האדריכלים NPS Tchoban Voss, הכל מתחיל ברעיון. "החזון שלי עוסק בטכנולוגיה, בעזרים חזותיים, במרקמים ובצבעים, וכן בכל הצרכים המהותיים והחיוניים לחיים בסביבה פשוטה אך חושנית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן פיסולי עשוי מפיברגלס מואר, עמדת הקבלה במלון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל מתחיל ברעיון, קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדעתו של ראשיד, למראה המלון חלק חשוב ביצירת חווית אירוח נוחה ומוצלחת "העיצוב נוגע בנו בכל הרמות, מגדיר את ממדי הסביבה הפנימית שלנו ויוצר התנהגות אנושית מתקדמת ושפה חדשה. אני תמיד חוקר האם העולם הפיזי הוא ניסיוני, מפתה, מחובר, מעורר השראה וניתן להתאמה אישית כמו העולם הדיגיטלי. זה בדיוק מה שניסיתי להשיג במלון nhow".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחבר בין חלקה המזרחי של העיר לבין חלקה המערבי, מלון nhow/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך נראה החזון כשהוא הופך למציאות? ההפתעה מתחילה כבר בכניסה כשאת פני האורחים מקבל שולחן קבלה מרתק. השולחן הפיסולי עשוי מפיברגלס מואר, ואילו על הקיר שממולו זוהרת מראה חד כיוונית, ממנה ניבט שעון דיגיטלי המורה את השעה במקומות שונים בעולם. על הרצפה שבפינת הישיבה במבואה מודפסים אריחי קרמיקה בעלי מימד ומרקם דיגיטלי, המייצגים את העברת הנתונים בעולם הווירטואלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווירה חושנית ואינטימית, מלון nhow/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלאונג' המלון נוצרת אווירה חושנית באמצעות גווני דמדומים ועיקולים רכים. הקו המעוגל ממשיך גם בריהוט, שאף אותו עיצב ראשיד. הוא בחר להעניק לספות העור מראה מסיבי, ולהדומים אופי עליז וצבעוני. מאחוריהם ניצב פסל עשוי מנורות לד, המרכיבות את המילה "חופש". לאונג' נוסף במלון, אינטימי יותר, מואר באמצעות גופי תאורה שקועים, המקנים לו זוהר דינמי. את המתחם האקסקלוסיבי מפרידים מהמבואה הראשית קירות זכוכית, עליהם מוקרנות יצירות אמנות. מעל לכל אלה, על התקרה, מוצג מיצב יוצא דופן עשוי מפלסטיק אדום שנראה כאילו הוא נמס בחום ומושך לא מעט תשומת לב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדומים עליזים ותקרה שנמסה מהחום, הלובי במלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזור המבואה ממשיך גם לתוך הבר. מעליו מוצב ראש עשוי פיברגלס מצופה לכה מוזהבת, שפונה לכל עבר ומוסיף פאר לאווירה. באזורי הישיבה ניצבות ספות בצורות אורגניות וכיסאות נוחים המקיפים את הבר. בחלל החדר פזורים גם ספסלים בעלי צורה גלית, דרכם משתקף הפסל הקבוע בתקרה שמעליהם. את המתחם משלימים וילונות גדולים שמשמשים כיצירות אמנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספות בצורות אורגניות, עיצוב הפנים במלון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופך לאלמנט אמנותי בחלל, דלפק ההגשה במסעדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת המלון, שופעת האור, צבועה גוונים פסטליים ירוקים המסייעים לעיכול מרגיע. במרכז האולם ממוקמים דלפקי הגשה שמהווים אלמנט אמנותי בחלל, אבל גם פונקציונאלי. אלמנט שימושי נוסף הוא מחיצה ניידת, המאפשרת לחלק את אולם המסעדה המרווח לחללים קטנים. גדלי השולחנות במקום, משתנים אף הם ומשמשים למפגשים מקריים בין מקומיים לתיירים, או לכאלו המעדיפים ארוחות אינטימיות יותר.

פורטל BVD לעיצוב - מבית המגזין בניין ודיור

גם האחים קמפנה עיצבו מלון בוטיק מאוד לא שגרתי ביוון

והמעצבת הפריזאית, מטאלי קראסה, עיצבה מלון אקולוגי מדברי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלל הגלריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully