וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך מיוחד: 5 בתי ספר מעוצבים בעולם

בית ספר צהוב בצורת כליה או גן ילדים שנראה כמו דשא גבוה? לכבוד החופש הגדול קבלו את מצעד בתי הספר והגנים המעוצבים. ההרשמה בעיצומה

לא ברור עד כמה בית ספר מעוצב ומתוקתק יגרום לילדים לזנק מהמיטה בבוקר ולרוץ בהתרגשות לדלת, אבל ברחבי העולם ניכר כי אדריכלים שמים גז על הנושא ובהחלט עושים כל שביכולתם כדי שהתרחיש הזה יתמשש. במדינות רבות הספיקו להבין כי בניגוד למלונות מעוצבים ומושקעים שמטרת העל שלהם כלכלית, ההשקעה במרכזי הלימוד היא חינוכית, ונתפסת כהשקעה לטווח ארוך באוכלוסיה. כך, לאחרונה ניכרת התעוררות אדריכלית ועיצובית בקרב היכלי חינוך הדור הצעיר. בתי ספר וגנים בנקודות שונות בעולם זוכים ליחס אסתטי התורם להתפתחותם האינטלקטואלית של הקטנטנים שסופגים וחווים את הסביבה שבה הם מבלים מדי יום. לרגל תחילתו של החופש הגדול, הנה חמישה מהבולטים שבהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Tellus Nursery בשטוקהולם, שבדיה. עוצב בהשראת צמד כליות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה אומר שאם באחד מהם יש הפסקת חשמל, כולם עוברים לשני?/מערכת וואלה!, צילום מסך

Tellus Nursery - שטוקהולם, שבדיה
אדריכלים: Tham & Videgard

כנראה שעם לא מעט הומור חולני, תוכנן בית הספר המשונה הזה בצורת כליה ונצבע כולו בצבע צהוב (האבחון שלנו – הפיטיטיס בי). בחלקה הפנימי של הכליה נמצאות החצר והכניסה הראשית, שם ההורים יכולים להיפרד מילדיהם בצורה מסודרת ואינטימית. חצר המשחקים מרווחת וכיפית, וכוללת ארגז חול שנבנה כהעתק מוקטן של המבנה. החלונות נחצבו בכמה גדלים, וממוקמים בגבהים שונים על גבי הקירות, בעוד החזיתיים שבהם מוגנים באמצעות רצועות עץ מפני כניסתן של קרני שמש מסנוורות לתוך הכיתות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Josephine Baker בסמוך לפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיהיה להם יום כתום/מערכת וואלה!, צילום מסך

Josephine Baker - פריז, צרפת
אדריכלים: Dominique Coulon & Associés

הצבע הכתום הוא האלמנט הדומיננטי בקבוצת בתי הספר והגנים הזו, שממוקמת בפרבר קטן על יד פריז. הצבע מדגיש את האדריכלות החיצונית וחולש גם על עיצוב הפנים - בתקרה, בריהוט ואפילו בחלק ממתקני המשחק שבחצר. המבנה משתרע על 4500 מ"ר וכולל 16 כיתות ו-6 משחקיות. האזור שבו הילדים נפרדים מהוריהם עוצב כקיר שכולו חריצים ארוכים בניסיון למזער את גודל הדרמה היומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
kindergarten Sighartstein, גן ילדים באוסטריה. עיצוב ירוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבנה עוצב בהשראת דשא, ומעביר מסרים של צמיחה ועשייה שקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

kindergarten Sighartstein - אוסטריה
אדריכלים: Kadawittfeld

הגן טובל בחלקה ירוקה ולפיכך האדריכלים בחרו לעצב אותו בהשראתה, ולהעביר דרך העיצוב מסרים של צמיחה, סקרנות ועשייה טבעית ושקטה. לחלל המרכזי נבחר הצבע הירוק, בעוד שאר כיתות המשחק נצבעו לבן. הקומה העליונה של המבנה מחופה ברצועות אלומיניום המעוצבות כמו דשא גבוה ובקומה התחתונה, חלונות מסך שמתחילים ברצפה ונגמרים בתקרה, וגישה נוחה לחצר המקיפה את הגן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Kekec בלובליאנה, סלובניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחק שמחלטר כתריס, או להפך/מערכת וואלה!, צילום מסך

Kekec - לובליאנה, סלובניה
אדריכלים: Jure Kotnik

הרעיון העיצובי של גן הילדים הזה נבע בראש ובראשונה כתוצאה ממחסור בציוד למשחקים והפעלות. האדריכלים עיצבו את ארבעת הקירות החיצוניים כחלונות מסך שקופים ועליהם הרכיבו לוחות עץ דינמיים המסתובבים בציר אנכי. הלוחות צבועים בעשרה צבעים שונים כאשר צדם השני נותר בגוון עץ טבעי. הקטנטנים משחקים בשילובי צבעים, בגילוי והסתרה של הקוביות, ועל הדרך הן משמשות גם להצללת החלל הפנימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Menjarosa ב-Torrevieja, ספרד. אייקון שנראה למרחקים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Menjarosa - Torrevieja, ספרד
אדריכלים: Dooa

שיפוץ ורענון בית הספר הספרדי הזה, שנראה כחורבה במתכונתו הקודמת, קיבל טוויסט מעניין דווקא בשל תקציב מוגבל, שהפך את המבנה להכלאה הרמונית בין ישן וחדש. גדר מתכתית בצבע ורוד פוקסיה מקיפה חלקים מבית הספר ובשל צבעה הדומיננטי, הופכת אותו לאייקון שנראה למרחקים. את חדר האוכל הישן האדריכלים הפכו למקום אטרקטיבי ומשעשע, כשקירותיו החיצוניים הוסבו ללוחות עצומים עליהם הילדים יכולים לצייר ולקשקש עם גירים במהלך ההפסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully