וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי יבש

ארז בן ארי

23.3.2007 / 12:55

כשמחשבים מתלכלכים, מתחילות הבעיות. אבל איך מנקים אותם? הנה סקירה של החלקים שצריך לנקות

כל דבר צובר לכלוך ואבק, והמחשב האישי אינו פטור מזה, אך לפעמים זה נראה שהוא צובר יותר מאשר כל דבר אחר. למעשה, זה אכן כך ולא בדימיון שלנו – המסך טעון בחשמל סטטי ומושך הרבה אבק ואילו מארז המחשב כולל מאווררים הגורמים לתנועת אוויר דרכו, וכך מצטברות במהירות שכבות עבות של אבק גם מבחוץ, אך בעיקר מבפנים. הבעיה היא שלנקות את המחשב זה לא כל כך פשוט כמו לנקות את המדפים בסלון, אך זה חשוב לא פחות ואולי אף יותר. הצטברות אבק בתוך המחשב עלולה להוביל להתחממות יתר, ובמקרים קיצוניים אפילו לגרום נזק.

***לא לשכוח – חובה לכבות את המוצר שאותו אנו מנקים בטרם הניקוי, כדי שלא נסיים את היום בבית החולים.

המסך

הצטברות האבק על המסך היא החלק המפריע, ויש, כמובן, גם את נושא טביעות האצבע. לפעמים אנו לא שמים לב עד שמופיע מסך שחור או תמונה כהה, ופתאום אנו רואים את הזוועה. הבעיה עם מסכים היא רגישותם הגבוהה לחמרי ניקוי ואביזרי ניקוי. כמובן שסקוץ' ברייט הוא מחוץ לתחום, אבל הנטייה של אנשים לנקות כל דבר עם הנוזל הכחול שנועד לחלונות זכוכית בהחלט עלולה להיות הרסנית. המומחים ממליצים להשתמש בתמיסה המבוססת על מים ואלכוהול, ולהשתמש בבד עדין מכותנה כגון מטפחת לניקוי אף. הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לקנות חומר מיוחד לכך, ובקבוק כזה עולה בסביבות 30 ש"ח, ואמור להספיק להרבה מאוד זמן. בחנויות ציוד משרדי רבות יש אף קיטים מיוחדים הכוללים מטלית עדינה המתאימה בדיוק למשימה.

המקלדת

המקלדת נוטה לצבור לא רק אבק אלא גם שומן-אצבעות, פירורי סנדביצ'ים ולפעמים קצת קפה טוב לארוחת בוקר. אפשר להוציא לא מעט לכלוך פשוט על ידי הפיכת המקלדת וטפיחה עדינה על חלקה התחתון, אך האמת היא שהדרך הטובה ביותר היא פשוט להחליף את המקלדת. מקלדות בסיסיות עולות כיום שקלים בודדים וזה יותר כדאי מאשר לנקות את כל הג'יפה מהמקשים. אם ברשותכם מקלדת יקרה, אז את המקשים עצמם אפשר לנקות באותה שיטה שהזכרנו קודם, וכדאי מאוד לעבור על שטח המקלדת עם שואב אבק בעל ראש שעיר. במקלדות היקרות אפשר פשוט "לעקור" את המקשים ולנקות מתחתיהם, אך יש להיזהר, והכי חשוב – לא לשכוח איפה היה כל מקש.

מארז המחשב

רוב המארזים עשויים מפלסטיק רגיל שאותו אפשר לנקות עם כל דבר סביר שאינו חומצה קטלנית. את החלקים הבעייתיים יותר כגון חלקו האחורי של המחשב אפשר לנקות עם שואב אבק, או לרכוש מברשת לצביעה ולהשתמש בה לגירוש האבק מהחרירים העדינים. יש לשים לב במיוחד למאווררים, שנוטים לצבור גושי אבק גדולים עד שהם מגיעים לעצירה מוחלטת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

תוך המארז.

תוכו של המארז קשה מאוד לניקוי, עקב ריבוי הכבלים והחלקים העדינים. ההמלצה שלנו? לפנות לטכנאי מחשבים שיודע בדיוק במה אפשר לגעת ואיך לתקן כבל שהתפרק – הרי לא מדובר בעבודה ארוכה והשקט הנפשי עשוי להיות שווה את מאה השקלים שיעלה ניקוי סביר. לעצמאים שבינינו אנו ממליצים להשתמש בשואב אבק, אך מסוג יותר ג'נטלמני מהשואב הביתי הממוצע שעלול לגרום נזק למעגל או לשאוב לתוכו את אחד הכבלים בטעות. חשוב במיוחד לשים לב למאווררים.

המאווררים

מאווררים הם החלק הבעייתי ביותר. לא רק שהם שואבים לתוכם המון דרעק, הם גם נוטים להתחיל לשרוק או לזמזם אחרי כמה חודשים של אכילה בלתי פוסקת. אם הגענו למצב כזה, כמעט אין מה לעשות מלבד להחליף את המאוורר (לא, חבר'ה, זה לא יקר במיוחד) אבל אפשר לדחות את הקץ על ידי ניקוי חודשי שאותו כדאי לבצע בעזרת מברשת עדינה ושואב אבק עדין.

המדפסת.

כמעט כל המדפסות בעולם בנויות כאילו שהמחשבה הייתה בפירוש כיצד להקשות את חייה של העוזרת. אכן, עם המדפסת צריך להיות זהירים במיוחד כדי לא לפגוע במנגנונים העדינים שמסיעים את הראש לרוחב הדף. יש לשים לב במיוחד לאזורים שבהם יש נטייה לדיו קרוש להצטבר – ניקוי לא זהיר של מקום כזה עלול להפוך את המדפסת למלכלכת-דפים סדרתית. דיו קרוש אפשר לנקות עם אלכוהול, וחשוב לזכור כי זה עלול לחייב כמה "נאגלות" עד לניקיון טוב.

ארז בן ארי
erez_ben_ari@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully