וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב חדר רחצה: המדריך המלא

ליעונה מנקלי

7.5.2011 / 10:55

איפה ממקמים את הכיור? מה אסור לשים מול המראה? ועוד כמה שאלות שחדר הרחצה החדש שלכם חייב לעצמו

השינוי בעיצוב ותכנון חדרי רחצה בעשור האחרון הוא ברור ובולט. אם בעבר שימש חדר זה כנקודה פונקציונלית בבית, שנועדה לשמירה על ניקיון, הרי שהיום יותר ויותר מדובר על הפיכה של החדר למעין ספא פרטי שבו יכולים דיירי הבית לשטוף מעליהם את תלאות היום ולהירגע. חדרי הרחצה שנבנים כיום מרווחים בהרבה לעומת הסטנדרט הקודם, ומשופעים באביזרי נוחות ופינוק. השינוי התפיסתי של תפקיד חדר הרחצה הופך את מלאכת עיצובו לכזו שמצריכה מחשבה מעמיקה ותשומת לב לפרטים הקטנים. אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בבקבוקי השמפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הימנעו מדחיקה של כל הכלים הסניטריים לפינה אחת של החדר. הגרסה של פיליפ סטארק, אלוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הולך לאן?

הכי חשובים - הכלים הסניטריים. הפריטים העיקריים בחדר הרחצה הם האסלה, הכיור והאמבטיה, והבחירה בהם מסייעת לא מעט בגיבוש הקו העיצובי של החדר. הצבע הלבן כבר לא חולש על על הכלים הסניטריים כבעבר, והיום ניתן למצוא אותם במגוון דגמים וצבעים. השינוי באופי העיצובי של הכלים הסניטריים והחשיבות שלהם בחדר מאפשרים למקם אותם לא רק בצמוד לקיר ולקווי הצנרת אלא בכל רחבי החלל. פופולריות במיוחד אמבטיות ה-Free Standing, שניתן למקם גם במרכז החדר בסגנון אירופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמבטיית "פרי סטנדינג" של חרש. הפסיקה להתבייש ועברה למרכז החדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקפידו על העמדה נכונה של הפריטים - מכיוון מדובר בחלל רטוב עם סכנת החלקה יש צורך לתכנן מראש את מיקום הפריטים העיקריים כדי שיציעו זרימה נכונה בחדר וימנעו היתקלויות מיותרות. לדוגמה, כדאי להשקיע מחשבה מוקדמת ולהימנע מלמקם את האסלה מול הדלת מטעמי אסתטיקה וצניעות. במקום זה, אפשר לנעוץ שם את הכיור. ככלל, שמרו על מרווח בין הפונקציות השונות בחדר והימנעו מדחיקה של כל הכלים הסניטריים לפינה אחת של החדר. כדאי לתלות מראה גדולה שתגדיל את החלל ויזואלית, ויש לשים לב שמולה יופיעו הפריטים היפים בחדר האמבטיה כך שלא תשקף את האסלה, לדוגמה.

שימו לב לפתרונות האחסון - חדר הרחצה הוא חדר שנוטה להתבלגן בקלות, לכן חשוב למצוא פתרונות אחסון יעילים למגבות (שימו לב גם לצורך בייבוש מגבות), סבונים וכלי רחצה, אביזרי איפור וגילוח, כביסה ואשפה. בחללים קטנים מומלץ להעדיף ארונות וכלים סניטריים תלויים ולא רצפתיים. הם מאפשרים גישה קלה ונוחה לחפצים ומקלים על הספונג'ה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונות וכלים סניטריים תלויים יקלו על הספונג'ה. חרש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הולכים על מקלחון? העדיפו כבסיס אגנית מחרס עם גבשושיות למניעת החלקה ובנוסף כזו בעלת שפה גבוהה שתהדוף את המים. אם החלטתם לוותר על אגנית, הבטיחו שיהיה שיפוע מספיק לניקוז המים שיבטיח חדר יבש גם לאחר מקלחת ארוכה במיוחד.

וכדי שלא תיחתכו בגילוח - התאורה המומלצת היא תאורה חזקה וסגורה, בדרגת טימות מספקת מפני מים, כמו תאורה השקועה בתקרה ומחופה בזכוכית, אשר תפזר את האור בצורה אחידה. מנורת ה-LED פופולרית בחדרי האמבטיה כיוון שהיא מפיקה אור נעים ורך ואינה מחממת או צורכת חשמל רב. הקפידו על תאורה מספקת באזורים בהם אתם נוהגים לבצע פעולות שונות כמו מעל הכיור, או מעל האסלה, עבור חובבי הקריאה. התאורה שמעל המראה צריכה להיות ישירה כך שתתקבל בה השתקפות ברורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תשכחו את המגבות. ויה ארקדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה הטרנד: סגנונות עיצוב

מינימליזם נקי - בשונה מבעשורים הקודמים בה הכבירו בגוונים ובמרקמים בתוך החלל הצפוף, בולטים כיום בתחום פריטי עיצוב גדולים ועצמאיים (Free standing) שמאדירים ומעשירים את החלל וכן פריטים במראה הצף. לאמבטיות העצמאיות נוכחות דומיננטית בחלל כיוון שניתן למקמן גם באזורים לא שגרתיים, והן היחידות התופסות מקום על הרצפה (לעומת הכיור וארונות האחסון שבדרך כלל תלויים על הקירות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מינימליזם עתידני מבית קארים ראשיד. נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הולכים על ירוק - בהשראת הטבע והמודעות האקולוגית הגוברת נכנסים לחדר הרחצה חומרים חדשים כמו כמו במבוק, עץ, בד ואפילו ראטן. שילוב חומרים וצבעים מהטבע מוסיפים לחדר הרחצה נעימות וחמימות במראה מודרני ואלגנטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני טרנדים במכה - אמבטיה מצופה עץ על רקע שילובי צבעים עזים. חרש/מערכת וואלה!, צילום מסך

רטרו במקלחת - כמו בחדרי הבית האחרים, גם בחדרי הרחצה הרטרו מככב. שימוש בצבעים דרמטיים ונקיים, אריחים בהדפסים שונים ומעניינים, פסיפסים בצבעים ססגוניים, כיורים ואריחים שמעוטרים בצורות גיאומטריות ואביזרים מעוצבים בסגנון של פעם מסייעים בשבירת הבנאליות ויוצרים יחד תמונה מרהיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלאשבק לאירופה הקלאסית. אלוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריחים: השטיחים של הקירות

האריחים המשמשים לחיפויי הקירות השתדרגו פלאים ומציעים כיום חומרים מפתיעים כמו זכוכית ועץ שמשולבים עם תרכובת הקרמיקה הבסיסית, וכן גוונים נועזים וססגוניים ועיטורים מיוחדים. אריחים דמויי טקסטיל, אריחים בעיטור קריסטלים וחרוזים, אריחי תלת מימד, אריחים במרקם קרוקודיל ואריחי פסיפס הם רק חלק מההיצע הרחב שמסייע לשדרג את חדר הרחצה מן הקצה אל הקצה ולהבליט את חלקו המרכזי.

תפקידם של האריחים המשמשים לחיפוי ולריצוף הוא מניעת חלחול מים ולכן מומלץ לבחור משטח בעל רמת עמידות גבוהה בפני שחיקה וחומרי ניקוי. המומלצים הם אריחי הקרמיקה או הגרניט פורצלן, לעומת חיפויי השיש היוקרתיים, שחסרונם הוא בכושר הספיגה המוגבל שלהם, או אריחי העץ שדורשים טיפול ותחזוקה אינטנסיביים. העדיפו גוונים בהירים, שישרו תחושת ניקיון ורוגע ויצרו אשלייה של חדר גדול ומרווח יותר, ולרצפה בחרו אריחים בעלי חספוס קל המונע החלקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשים טיפול אינטנסיבי. אריחי העץ של רשת מודי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיפוי פסיפס. לכו על גוונים בהירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רוצים אריחים? לא חייבים. שנים של מחקר ופיתוח הפכו גם את צבעי הקיר לידידיו של החדר הרטוב בבית. טייחים דקורטיביים מינרלייים יכולים גם הם להוות חלופה לקרמיקה המסורתית כי אינם זקוקים לחומר נוסף שיגן עליהם מפני רטיבות, ושימוש בהם מאפשר שדרוג של מראה החדר בדרך קלה וזולה יחסית ללא צורך בתכנון מיוחד.

אם אינכם מרוצים מהקרמיקה בחדר האמבטיה אך לא יכולים להרשות לעצמכם להחליף אותה, תוכלו להדביק פס דקורטיבי על הקרמיקה הקיימת, או לעטר את השטח שמעל לקו החיפוי בעזרת שבלונות דקורטיביות (אם משתמשים בצבעי קירות סטנדרטיים יש למשוח על הצבע שכבת לכה בגמר העבודה, להגנה מפני תנאי רטיבות ולחות). אפשרות נוספת היא להחליף את הקרמיקה בקיר אחד בלבד וליצור מראה מודרני באמצעות הוספת קרמיקה בגוון עז. עוד טיפ לחיסכון - מומלץ לחפות את קירות חדר האמבטיה עד לשני שלישים או שלשה רבעים מגובהם. את המשטח שנשאר, כמו גם את התקרה, צובעים בצבע אקרילי המונע עובש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully