וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות בהרכבה עצמית: איקאה - עכשיו המוזיאון

13.5.2014 / 10:35

אחרי 300 חנויות ברחבי העולם, 139 אלף עובדים ורווחים של 28 מיליארד אירו השנה - איקאה פותחת מוזיאון שיפאר את הרהיטים והקטלוגים הראשונים של החברה

איקאה. ShutterStock
הרהיטים שהופכים ליצירות אמנות - מוזיאון איקאה צפוי להפתח בסוף 2015/ShutterStock

בפעם הבאה שאתם חושבים לזרוק רהיט ישן של איקאה לפח, כדאי שתעצרו רגע לחשוב, אולי מדובר בפריט ארכיוני. אחרי שחגגה בשנה שעברה 70 שנה להקמתה, עתידה לפתוח מעצמת הרהיטים השבדית מוזיאון רשמי בחנות הראשונה שלה, בעיר הלמהולט שעל פי ההערכות צפוי למשוך אליו כ-200 אלף מבקרים בשנה.

קיץ 2014: איקאה בהשראת כפר דייגים
איקאה קריית אתא: מה יש שם שאין במרכז?

החנות שנפתחה בשנת 1958 נסגרה ב-2012 ומאז, משמשת כאולם תצוגה. כעת, לאחר פניות רבות של תיירים מרחבי אירופה מבקשים בחברה להפוך את החנות שמשתרעת על למעלה מ-3,000 מ"ר למוזיאון אינטראקטיבי, שלא יציג רק רהיטים, אלא יספר את הסיפור הכלכלי והחברתי מאחורי המותג החזק. על פי התחזית הקמת המוזיאון עתידה להסתיים בשנת 2015.

כילה למיטת תינוק יורדת מהמדפים
איקאה עוצרת מכירות של מנורת ילדים - סכנת חנק

אז מה תוכלו לראות במוזיאון איקאה? אם להסתמך על אולם התצוגה ההיסטורי של החברה הקיים כבר כמה שנים בבניין סמוך לחנות המדוברת, יחשפו קטלוגים ישנים, כרזות ורהיטים צבעונים שבוודאי היו יכולים להימכר היום כקו וינטג' של החברה. אם יפעילו שם את הדמיון (ואנחנו כבר יודעים שיש להם אחד בריא), יוכלו ליצור בחברה מוזיאון שישאב את ההשראה שלו ממפעל השוקולד של וילי וואנקה ויציע למבקרים הצצה אל מאחורי הקלעים של חברת הענק. אותה חברה המעסיקה למעלה מ-139 אלף עובדים בכל העולם, מייצרת רהיטים שלכל אחד יש בבית ועל הדרך גם מצליחה לעשות כסף מנקניקיות וכדורי בשר. אם לשוקולד, בירה ומכוניות יש מוזיאונים אין סיבה שלמדף ה"ביילי" המפורסם ולמחזיקי השקיות האלמותיים מהפלסטיק לא יהיה גם היכל משלהם.

לגור עם ילדים: קטלוג איקאה 2014

חברת איקאה הוקמה בשנת 1943 על ידי אינגוואר קמפראד שהיה אז רק בן 17 ופתח חנות שמכרה מוצרים זולים כמו שעונים, שקיות ניילון, עפרונות ומסגרות. החוש העסקי של הנער הצעיר הביא את העסק להתרחב וחמש שנים לאחר הקמתו הכניס גם קו של עיצוב רהיטים שמיוצרים על ידי יצרן מקומי ששבו את הקהל המקומי. בשנות ה-60 איקאה יצאה אל מחוץ גבולות שוודיה בפעם הראשונה, ובעשורים לאחר מכן היא הרחיבה את היצע הרהיטים שלה. לא חלף זמן רב והענקית פתה חנויות נוספות ואף השיקה מותג מוצרי מזון. כיום, קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם מחזיקה בלמעלה מ-300 חנויות ב-26 מדינות ורווחיה הממוצעים בשנה שעברה עמדו על 28.5 מיליארד יורו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקטלוג הראשון של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפו - הכיסאות הישנים שרלוונטיים גם להיום:

כורסאות שראינו בבית סבתא זוכים למקום של כבוד:

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully