וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת בייג'ין: הסודות של צוות מעצבי לנובו

הם מכוונים לשוק האופנה, מתחזקים תחקירנים במדינות שונות, שואפים לייצר מוצר לילדים ומבוגרים כאחד וחולמים על מחשב גאון שיחליף את הדף והעיפרון - ראיון מיוחד עם צוות מעצבי לנובו, זוכי "רד דוט" לעיצוב 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות המעצבים של לנובו בקבלת פרס רד דוט אסן, גרמניה, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעצב זו לא עבודה שמסתיימת בשעה 5 אחר הצהריים או ב- 8 בערב" מציין יאו אינג גי'אה, סגן נשיא חברת הטכנולוגיה "לנובו" בראיון מיוחד לוואלה! בית ועיצוב. "להיות מעצב, זו דרך של חשיבה, זהו אורח חיים ויתרה מזו, מדובר במקצוע שמשפיע על האחרים." ואכן, השפעתם של צוות מעצבי "לנובו" המתמחה בבניית מחשבים אישיים ומכשירים חכמים מקבלת חותמת אישור "פורמאלית" ב-1 ביולי, עת קבלת פרס האוסקר של עולם העיצוב הנקרא "רד דוט". חלוקת הפרסים הנערכת תדיר באסן שבגרמניה מזה 58 שנים, מכתירה מאות עיצובים מובילים בכל שנה. מ-88' נוספה קטגוריה המכתירה גם צוות מעצבים אחד ומיוחד בכל שנה, כצוות הנבחר, המוביל והמבשר.

כדי לזכות בתואר הנחשק צוותים שונים של חברות מובילות בעולם מתמודדים זה מול זה בקריטריונים של חדשנות, טכנולוגיה, עבודת צוות וביצועים. מסורת קבלת הפרס למעשה מאתגרת את השוק הבינלאומי באמצעות הישגי עיצוב חדשניים באופן עקבי. רשימת הזוכים בשנים האחרונות כוללת את צוות המעצבים של נוקיה, אדידס, ב.מ.וו, גואה, אפל ופורשה. פרס נוסף שגרפה השנה חברת המחשבים האמורה בקטגוריית "המיטב שבמיטב - רד דוט" הינו מחשב נייד מדגם IdeaPad U430s. מדובר במכשיר המאפשר מגוון שימושים כגון טאבלט, לפטופ ומסך גמיש נוח, נעים וקל לשימוש בבית ובמשרד והכל, במוצר אחד. במסגרת קבלת התואר החדש לפני שבועיים, הקים צוות המעצבים של החברה בגלריה הקטנה של מוזיאון העיצוב רד דוט שבאסן, תצוגה מרהיבה של התפתחות אבולוציונית של המוצרים מהעשור האחרון, ועד התכניות לעתיד לבוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב נייד גימור כתום, דגם IdeaPad Yoga, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגלריה שהוקמה על ידי צוות מעצבי לנובו במוזיאון העיצוב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי הפעם הראשונה שחברה סינית זוכה בפרס צוות המעצבים המוביל של השנה. אם להודות באמת אפילו מפתיע לגלות זאת, לאור העובדה שהמילים "מייד אין צ'יינה" הפכו שם נרדף למוצרים בעלי איכות ירודה, זולים, פשוטים ובעיקר חיקויים. אך כמו בכל כלל יש גם כזה שיוצא ממנו, לנובו היא אחת מהם. נכון להיום, שוויה של החברה כ-30 מיליארד דולר. היא מדורגת כספקית ה-PC השנייה בגודלה בעולם תוך שהיא מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים ושירותים טכנולוגיים לרבות שרתים, תחנות עבודה, טאבלטים וסמארטפונים.

"אנחנו נגישים ב-160 מדינות בעולם ומכוונים בשנים האחרונות בעיקר לשימוש קל, לכל משתמש באשר הוא. אין הכוונה לאנשים ממדינות שונות בלבד, אם כי גם לילד קטן או לחילופין אדם מבוגר מאוד". כלשונו של אינג'יאה, סגן נשיא הקבוצה, שמאז כניסתו לתפקיד ב-2009 מעלה את פופולאריות המותג ברחבי העולם. "מרכזי הפיתוח שלנו אמנם ממוקמים בבייג'ין, שנחאי ושנזן כשהשפה העיצובית והמדויקת של המוצרים מבוססת על תרבות סינית. אך בצד זה, יש גם מרכז פיתוח השוכן בצפון קרוליינה שמשלים את עבודת המחקר איתה אנו מתמודדים יום יום. כל אחד מצוות המעצבים ער למתרחש סביבו בעולם העיצוב הגלובאלי. בנוסף, יש לחברה מעין תחקירנים בשטח הפזורים במדינות שונות, עם רקע שונה לחלוטין כמו למשל אדריכלות ואופנה, והם שאחראים להעלות על שולחננו את ההשראות המגיעות דווקא מהרחוב. המטרה שלנו היא להתרחק ממגדל שן אקסקלוסיבי של מותג מחשבים נעלה. להפך, עיצוב נגיש וידידותי לקשת רחבה של אוכלוסיה הוא האתגר האמיתי של כולנו. מכאן, החוויות השונות של המעצבים ועבודת ה"תחקירנים" הופכות משמעותיות. מיזוג התרבויות למטרת העיצוב המוקפד שמאפיין אותנו, דומה לדגה באוקיינוס שכוללת בתוכה סוגים שונים של דגים המגיעים אליו ממגוון מקורות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב נייד גימור כתום, דגם IdeaPad Yoga, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת המכשירים החכמים של לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיויד היל, סגן נשיא מחלקת העיצוב של לנובו מוסיף כי תהליכים והתפתחות של חברות מובילות בתחומים שונים מזכירים את הנעשה בלנובו. "נייק הספורטיבית שאבה לא מעט השראות בסוהו שבניו יורק. גם מכנסי הבאגי המרושלים שהפכו לאייקון אופנה הגיעו ממקורות השראה בלתי צפויים של בתי כלא אמריקאים. מדי האסירים כללו מכנסיים במידות גדולות שהפכו ללהיט מחוץ לסורגים. מכאן, אנחנו לא מגבילים את קשת ההשראות העיצוביות שלנו בגלל העיסוק במוצרים טכנולוגים. להפך, הרעיון הוא לפצח את הצורך הממשי שקיים ברחוב ולהביא אותו בצורה הנגישה ביותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב IdeaCenter, משתלב במרחב הביתי, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב IdeaCenter, משתלב במרחב הביתי, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פניו, קשה להשוואת בין עיצוב של כיסא פיסולי, נעל ספורטיבית או אפילו מכנסיים רחבים שאפשרויות המשחק והיצירתיות בהם ענפה במיוחד, לבין מחשב נייד או טלפון חכם. בכל זאת מדובר במוצר שאמור לדבר בראש ובראשונה בשפה סופר-פונקציונאלית ובמינימום קושי תחזוק ותפעול, בשעה שאולי הצבע והצורה זניחים במקרה זה. אך בוא בעת, בעידן הנוכחי מוטב לו למוצר שגם יראה אטרקטיבי, אחרת סופו להיכשל בשוק העכשווי הצורך עיצוב בצורה אבסולוטית. החלוץ בתחום שלא ויתר על שום פרט עיצובי בשדה הטכנולוגי היה סטיב ג'ובס, מייסד "אפל" שאחראי למהפכה האמורה. לא עוד מכשיר קובייתי שחור ומגושם אלא מוצר בסטייל, פיין ומושך. אביו של ג'ובס לימד אותו מגיל צעיר שהשאיפה לשלמות משמעה שימת לב לעיצוב המדויק של המרכיבים שאינם גלויים לעין, מה שהיווה לימים אתגר אמיתי לכל התעשייה המתפתחת בתחום, ב-20 השנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב IdeaCenter, מיועד למגוון שימושים בתעשייה, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם מחשב נייד ThinkPad S531 שהוצג בתצוגת האופנה בשבוע האופנה בלונדון, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"העיצוב המוצלח והאופנה שקובעת את הלך הרוח הנוכחי היא לא עוד בגד מגניב, תיק או צבע צעקני בשיער" אומרת מריסול מרסו קורטינה, מנהלת תחום עיצוב חומר, צבע וגימור (CMF) בלנובו. "המכשיר שיש לך ביד, אותו אחד שאת שולפת בפגישת עבודה, בפרזנטציה או אפילו בבית קפה הוא האקססוריז האופנתי של היום והוא סימן הסטאטוס לא פחות ממותג הנעל שלך או הרכב שאת נוהגת בו". מילים אלו באות לידי ביטוי בתצוגת האופנה של המעצב הסיני Xander Zhou, שנערכה בינואר האחרון בלונדון. על המסלול צעדו גברים צעירים במראה נשי, שערם משוך אחורנית בקפידה, ובידיהם אוחזים מחשב נייד של החברה מדגם ThinkPad S531. הוא מוגדר כמחשב אולטרה נייד ראשון בגודל 15 אינץ' ומעבר ליכולותיו הטכנולוגיות שכוללות בין היתר חיבור למעגן באמצעות כבל יחיד, ולקבלת וידאו ייעודי תוך אספקת חשמל למערכת, הוא מתהדר בעיצוב יוצא דופן. קצוות המכשיר קטומים המעניקים אשליה כי המחשב תלוי על שולחן העבודה והוא מעובד בהתזת חול עם ציפוי מגן מתכתי. פנים המחשב מופשט עם משטח מגע- 5 כפתורים, המגיע בציפוי זכוכית למניעת אבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאו אינג גי'אה, סגן נשיא חברת הטכנולוגיה לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פעם נאלצנו להשתמש בשולחן גדול כדי לעבוד על המחשב. היום אנחנו לא זקוקים לשולחן כלל. פעם לא יכולנו לחשוב על עבודה מחוץ לבית או למשרד והיום, קשת המקומות לעבודה על מחשב איננה מוגבלת. פעם כתבנו בדף ועיפרון – וגם היום, זה לא השתנה. אחת המטרות הבאות שלנו היא לייצר מוצר מעוצב, אותנטי, שיצליח להחליף או להגיע לאותו מקום, הבלתי מעורער של פתקים ומכשירי כתיבה מבלי לעייף את העין" מסכם יאו אינג גי'אה.

לסיקור המיוחד של טקס הרד דוט מגרמניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב נייד ThinkPad x1, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב נייד ThinkPad x1, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריזת טלפון LePhone, לנובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully