וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובר סייז: בניין משרדים פאלי בסין

מגדל המשרדים החדש של מערכת העיתון הפופולארי בסין People's Daily הופך ללהיט ברשת בשל צורתו, ומצטרף לרפרטואר המבנים בעולם שמתהדרים במראה פאלוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת העיתון הסיני People's Daily בבייג'ינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים כתיקונם, מערכת עיתון התנועה הקומוניסטית בסין People's Daily, מייצרת כותרות חמות וחושפת סנסציות מעוררות שיח, הן בשפה הסינית בגרסה המודפסת, והן בשפות רבות באתר המקוון של העיתון. אך בימים אלו, המערכת עצמה היא שמושכת את תשומת הלב והופכת לנושא המבדר ביותר בקרב המקומיים. מדובר במשכנם החדש של משרדי העיתון שנבנה עתה בבייג'ינג וצורתו הפכה ללהיט התורן ברשת. המבנה מתנשא לגובה 150 מ' וצורת שלדו האדריכלי כצורת איבר מין גברי בגודל עצום. כל מי שחולף על פני המבנה ופיגומיו הבולטים בקודקודו, מקפיד לצלם אותו, להצטלם על ידו ולהפוך את העניין למטעמים ויזואליים ברחבי הרשתות החברתיות.

בלוגרים סיניים רבים לא התעלמו מהתופעה, השתעשעו עם התמונות והוסיפו באמצעות פוטושופ לתמונת המבנה המתהווה, תמונה של מערכת הטלוויזיה הסינית שתוכננה על ידי משרד האדריכלים OMA המזכיר זוג רגליים, והוסיפו את הכיתוב "יין-יאנג". הרשויות הקומוניסטיות של סין לא נשארו חייבות ועשו סוף לחגיגת ההומור הזו בפעולה אגרסיבית של חסימת האווירה ההיתולית ברשתות, דבר שגרם לתסכול רב בקרב הגולשים.

המגדל החדש טרם הושלם, אך מתוך ההדמיות הסופיות ניכר כי עובדי המערכת של People's Daily יכולים להיות רגועים. אף אחד לא מתכוון לשלוח אותם לעבוד יום יום בתוך צורה שכזו. וכשהמעטפת החיצונית תתווסף, התמונה תתבהר בהתאם. במקרה כזה אולי היה עדיף לאחד ממפרסמי הקונדומים בסין לנצל את המומנטום ולהציע כרזת פרסום ענק שתתלה על השלד, כמו שמקובל במקומות רבים. הרשויות בסין דווקא היו צריכות לעודד שלט מסוג זה במרכז בייג'ינג, בזמן שדיכוי הילודה בארצם, עדיין עומד בעינו. המבנה החדש שהבנייה עליו תושלם במהלך החודשים הקרובים אמנם לא ישאיר זכר לאנדרטה הגברית שבולטת למרחקים, אך יותיר באוויר את השאלה הפתוחה: האם כשזה מגיע לבניין משרדים הגודל כן קובע?

המבנה האמור מצטרף לרפרטואר מגדלים שזכו לתשומת לב מיוחדת בשל צורה שהתפרשה בעיני רבים בקונוטציה מינית. ביניהם, בניין סוויס רה בלונדון, שמתנשא לגובה 1.80 מ', ותוכנן על ידי האדריכל נורמן פוסטר. כמו הסינים, גם הבריטים לא יכלו להישאר אדישים לצורתו הדומיננטית, והמגדל זכה למגוון כינויים כגון, "מלפפון חמוץ" ו"מלפפון ארוטי", מה שלא מנע ממנו קבלת פרס סטירלינג לאדריכלות. גם במחוזותינו יש נציגות לתופעה, בבניין המגורים שעיצב האדריכל אילן פיבקו על נתיבי איילון. המגדל מתרומם ל-70 מ' ב-16 קומות, משלב זכוכית וברזל וגורף עד היום מטר של ביקורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
150 קומות של שלד המבנה הנראה למרחקים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך המבנה יראה בסופו של דבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא משאיר מקום לספק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מי שעובר על פניו מקפיד להצטלם ולהעלות לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה הטלוויזיה הסינית בתכנון משרד האדריכלים OMA/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully