וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פג'ו משיקה אופניים בעיצוב פיליפ סטארק. המחיר? חינם

העיר בורדו שבצרפת החליטה לפרגן לאזרחיה ומבקריה באופניים עירוניים לניוד מהיר ובעיקר לא מזהם. על מלאכת העיצוב הופקד פיליפ סטארק שביקש לקרוא לדגם "תינוק של צלופח"

אופניים בעיצובו של של פיליפ סטארק "פייבל". GettyImages
אלומיניום עם גלגלים זוהרים לטובת שעות חשוכות - סטארק עם האופניים החדשים/GettyImages

כמעט שאי אפשר לעמוד בקצב העיצובים לבית היוצר של המעצב הצרפתי פיליפ סטארק. בסטודיו הפעיל שלו עובדים במרץ במהלך כל השנה על מספר פרויקטים גדולים במקביל. כל אחד מהם זוכה בסיומו לתשומת לבד רבה, מסע פרסום והכרה עולמית. לאחרונה, היתה זו היאכטה המפוארת שעיצב סטארק עבור "אפל" יחד עם מייסדה המנוח סטיב ג'ובס ועתה, מדובר בעיצוב אופניים היברידיות לחברת הרכב הצרפתית פג'ו.

האופניים הממותגים עוצבו בעקבות מכרז שהוציאה לאחרונה העיר בורדו כחלק ממאמציה לשלב אופניים במערכת התחבורה הציבורית. עיר הנמל הדרומית בצרפת ביקשה לייצר לציבור אפשרויות ניוד נוחות, שאינן מזהמות את האוויר ובדומה לערים גדולות בעולם, בכללן תל אביב, הוחלט ללכת על אופניים עירוניים. סטארק שמיומן בעיצוב מגוון עצום של פריטים ומוצרים, החל מרהיטים, כלי אוכל, רהיטים וכלה בחללים מסחריים, הוזמן על ידי פג'ו לבצע המשימה. לשם כך, בחר סטארק בקונספט הכלאתי המשלב בין אופניים וקורקינט. הרעיון שעומד בבסיסם הוא אפשרות לדווש עליהם בצורה המוכרת והרגילה ובמקרים של תנועה כבדה, להשתמש בפלטפורמה הנמוכה ולהיעזר עם רגל לדחיפת האופנוע קדימה.

שלד האופניים עשוי אלומיניום. הכיסא, הידיות ושרשרת הגלגלים בצבע שחור כאשר צמיגי הגומי בצבע צהוב, צעקני וזוהר לטובת נראות בשעות החשיכה. העיצוב הפשוט לכאורה של כלי התחבורה הקטן הזה מאפשר תלייה של תיק או שקית בחלק הקדמי והאחורי לנוחות המרבית של הרוכב. הדגם זכה לכינוי Pibal שמשמעותו תינוק של צלופח. כוונתו של סטארק בכינוי הייחודי הזה נבעה מצורך ההשוואה שכשם שהיצור הימי והקטן משחק ומשתלב בזרם המים, כך גם "פיבל" החדשים יהוו תשובה ופתרון לארגונומיה העירונית החדשה. הודות לעיצוב הרחב (יחסית) של האופניים אפשר לדווש עליו למרחקים ארוכים בנוחות, ללכת על ידם באזורים המוגדרים להולכי רגל ואף לשאת על הפלטפורמה ילד קטן או כל מסע אחר שנדרש.

בסוף פברואר הושקו האופניים במעמד חגיגי בבית העירייה של בורדו בו נכח כמובן ראש העיר אלן ג'ופ. בספטמבר 2013 צפויים להגיע לעיר זוגות אופניים ראשונים במשלוח מיוחד מפג'ו. הבשורה המשמחת נכון לעתה היא שאזרחי העיר הדרומית ומבקריה יוכלו ליהנות מרכיבה על מעצב על, בלי לשלם אף לא אירו אחד.

אופניים בעיצובו של של פיליפ סטארק "פייבל". GettyImages
להשתלב בתנועת העיר כמו שתינוק הצלופח משתלב בזרם המים/GettyImages
אופניים בעיצובו של של פיליפ סטארק "פייבל". GettyImages
מתנה שווה לתושבי העיר - ראש עריית בורדו אלן ג'ופ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully