וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים: הישראלי החדש דבק בפשטות - ביקור בית אצל איציק שמולי

יש לו פטיש לכרזות ישנות ומבחינתו מתקן מברשת השיניים הוא הפריט העיצובי ביותר בדירה. איציק שמולי בחר לגור בלוד ומקווה שהפשטות בה תגן עליו בכנסת - כתבה רביעית בסדרה

צילום: דייב שחר; עורך וידאו: אמיר קוטיגרו

איציק שמולי (32), פעיל חברתי מוכר שהצליח להתברג למספר 11 ברשימת מפלגת העבודה לבחירות 2013 עבר להתגורר בלוד לפני כשנה. הבחירה באזור טעון שיקום ושיפור נבעה מתוך הרצון של שמולי לחולל שינוי ולהוות דוגמה אישית בשטח עצמו. דירתו הקטנה בלוד שבקומה השלישית (מיותר לציין ללא מעלית) משמשת כחמ"ל עבור 300 הסטודנטים שהצטרפו לפרויקט השיקומי באזור, וכמשרדו האישי. בימים הגשומים היא מוצפת במים והתקרה בחדר שינה התפוררה לא מזמן עד למצב שבו שמולי ראה את הכוכבים, אך את הישראלי החדש זה לא מרגש.

את הקפה הראשון של הבוקר שמולי שותה תוך כדי עמידה פזיזה בלגימות, מול החלון הקטן שבמטבח שכמעט ולא בשימוש, כי הדייר לא מבשל ומקווה שהקפיטריה בכנסת תפתיע. הדירה הפשוטה שמייצגת נאמנה את אורך חייו כוללת פריטים שהוא אוהב במיוחד ואסף בשווקים (כשהיה לו זמן להסתובב) ביניהם, תמונות אותנטיות של הכרזת המדינה וכרזות קטנות וממוסגרות שמזכירות לו את ארץ ישראל הישנה והטובה.

מעל המיטה בחדר השינה של שמולי תלוי דיוקן אישי שנעשה בשיא המחאה החברתית (2011) על ידי המאייר של עיתון "ישראל היום". הדיוקן הקריקטוריסטי מציג אותו כמעיין חייל חברתי כשבמקום סמל הפלוגה מופיע אוהל קטן שהיווה לאייקון התקופה.

"אני לא אומר בקול רם שאני הולך לגור כאן כל החיים" מסכם שמולי. "אבל מצד שני לא באתי להרפתקה חולפת, אלא במטרה לחולל כאן שינוי ואולי הפשטות הזו תשמור עליי בכנסת וזה יהיה העוגן שלי. זה והמשפחה".

הצצות נוספות לבתים של הפוליטיקאים שלנו - בסדרת "בית הנבחרים":

השר יולי אדלשטיין חושף את אוסף הבובות שלו

הפנטהאוס הגבוה של זהבה גלאון בפתח תקווה

מירי רגב סידרה לעצמה סביבת מגורים אתנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully