וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע העיצוב בחולון: מבט מזווית של 360 מעלות על תערוכת הפתיחה

8.4.2012 / 13:05

את ארועי שבוע העיצוב של חולון, פותחת תערוכת "מעצבים פלוס עשר", הסוקרת עיצובים ישראלים מעניינים לאורך העשור האחרון - מבט ראשון על העבודות ב-360 מעלות

העיר חולון תקיים בחול המועד פסח, ב-8 עד ה-11 באפריל, את ארועי שבוע העיצוב לשנת 2012. במהלך החג יתקיים מפגש פסגה של 18 מנהלי שבועות עיצוב בינלאומיים עם מעצבים ישראליים; יוצגו תערוכות עיצוב בגלריות העירוניות ויוקם מתחם פעילויות עיצוב לקהל הרחב, ברחבת המדיטק ומוזיאון העיצוב.

תערוכת "מעצבים פלוס עשר" שתוצג במוזיאון העיצוב בחולון, מבקשת לבדוק מי הם המעצבים הישראליים שבגרו לפני כעשור ומהווים היום את אחת הקבוצות המשמעותיות במרחב העיצוב המקומי. תערוכה זו, פותחת סדרה של תערוכות במוזיאון, שיתקיימו אחת לשנה כשהן מפנות את תשומת לב אל המעצבים ולא אל המוצרים או החפצים אותם הם מציגים. גיבורי "מעמד הפועלים" של התחום, אלה שקמים מידי בוקר ויוצאים אל הסטודיו לעצבם למחייתם. יש מי שמעצב אופניים שוב ושוב במשך עשר שנים. יש מי שמלווה רשתות מסחריות בתהליך מיתוג מדויק ומתפתח, ויש מי שהתחיל בעיצוב צעצועים וסיים בעיצוב רכבי שטח למערכות הביטחון הישראליות.

הבחירה בעשור, נובעת מנקודת ההנחה, לפיה כי בוגר בית ספר לעיצוב, שעדיין מעצב למחייתו אחרי עשור, כנראה ימשיך להיות מעצב בהמשך חייו, אם יתאפשר לו, כמובן.

מי הם המעצבים? איך נראה הסטודיו שלהם? מה מניע אותם בבוקר? איפה טמונות הבעיות ביום יום? מהם הקשרים שלהם עם הלקוחות? איך הם נטענים מחדש? האם חשבו לפרוש? ומה, אם בכלל, הופך אותם ל?מעצבים ישראליים? חוץ מהעובדה שהם בעלי אזרחות ישראלית - בכל אלה תנסה התערוכה להתמקד ובכך היא מהווה הזדמנות לדיון בהותו של עולם העיצוב הישראלי.

42 מעצבים מציגים בתערוכה הפרושה על שתי קומות. בסרטון זה מבט מזווית של 360 מעלות על המיצגים בחלל התערוכה.

האוצרת הראשית של התערוכה, גלית גאון, ואוצרות המשנה ליאורה רוזין וניצן דבי, בחרו שתי עבודות ראשיות של כל מעצב. אחת מתחילת הדרך, (לעתים אף פרויקט הגמר), ואחת עכשווית - כעבור עשור. בין המעצבים בתערוכה: דניאל גסנר ואורי סעידי (ototo), איתמר בורשטיין, אלון שואבי, אסף חנוכה, דני מירב, נדב שלו, נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן (סטודיו reddish), ירון שיין, שלי סתת ואילון קומבור (couple of), סער פרידמן, סטודיו פראו בלאו ועוד.

זמני הצגת התערוכה:
התערוכה תינעל ב-19 במאי.

במהלך חול המועד הכניסה לתערוכה חינם. שעות פתיחת המוזיאון במהלך שבוע העיצוב חולון - חול המועד פסח 8-11 באפריל, ימים א'-ד' 10:00-20:00

עד ה-19 במאי הכניסה לתערוכה בתשלום 35 שקלים. שעות הפתיחה:
12 באפריל יום ה', ערב חג 10:00-14:00
13 באפריל יום ו' 10:00-14:00
14 באפריל יום שבת 10:00-18:00
מוזיאון העיצוב בחולון, פנחס אילון , חולון.



שבוע העיצוב בחולון - כל הפעילויות בחג הפסח

צילום: נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully