וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע העיצוב בחולון: תערוכת 2.5D של סטודיו "דביבו"

מבין תערוכות שבוע העיצוב של חולון שנפתח היום (א), תערוכת סטודיו "דביבו" של הזוג שי לניר ועדי ורבין הדוגלים באניגמאטיות, אך ההשראה פה היא מרשת חברתית שכולכם מכירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגלים בעבודות אניגמאטיות. בני הזוג שי לניר ועדי ורבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תנסו לחפש משמעות לשם "דביבו" כי זוג המעצבים שעומדים בראשו שי לניר ועדי ורבין (30) שומרים אותה לעצמם. אפילו הוריהם לא יודעים מה פשרו של השם המוזר והחברים הקרובים כבר מזמן התייאשו מלנסות לשכנע את השניים לגלות את סודם ולהבין במה מדובר. לניר וורבין הכירו במהלך הלימודים בבצלאל והפכו לזוג בחיים. לקראת סיום הלימודים לפני כשלוש שנים הקדימו להקים את הסטודיו שלהם המתמקד באפליקציות ועיצוב לרשת. הוא סיים במחלקה לעיצוב תעשייתי והיא במחלקה לתקשורת חזותית ולפיכך, הם מקפידים לעצב בין היתר גם מוצרים פיזיים כהגדרתם, כגון בובות וחפצים שימושיים, כדי לא להיתפס חלילה כיישות המתקיימת רק במרחב הווירטואלי.

במסגרת שבוע העיצוב שייערך בחול המועד בחולון, ירוצו שש תערוכות עיצוב שונות בגלריות שבעיר: רטרוספקטיבה למעצב -חתן פרס ישראל דן ריזינגר, "שפת רחוב" אשר תציג ריהוט ואלמנטים במרחב הציבורי של מעצבים צעירים וסטודנטים לעיצוב, תערוכת יחיד לרותי בנאי, תערוכת יחיד לידידיה ורדי ותערוכת יחיד נוספת גם לסטודיו "דביבו" הנקראת 2.5D ונערכת בגלריה "החווה". במסגרתה, מוצגת תפיסת עיצוב שכלתנית של לניר וורבין, שנעה על קו התפר בין דו ממד לתלת ממד. "באופן כללי אנחנו אוהבים ליצור דברים שהם לא חד משמעיים" מציין שי. "כאלו שהצופים צריכים לפענח אותם בעצמם, לתהות על קנקנם ולהתחבט במשמעותם. אנחנו נמנעים מלהאכיל את הצופים בעבודות שלנו בכפית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקור הפרצוף הזה היה וירטואלי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברים חדשים בפייסבוק של זוג האמנים יכולים למצוא עצמם בפורמט הזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה מחולקת לשלושה חלקים. בחדר אחד של הגלריה מוצגים פוסטרים בממדים גדולים ותמונות מחייהם האישיים של לניר וורבין, על קירות חדר אחר מתנוססות עבודות טיפוגרפיה שונות בלועזית הטומנות בחובן משמעויות נסתרות כגון "מוכנים להתמסחר" (בהסתמך על העובדה שהם כבר הספיקו להציג תערוכת יחיד לא ממוסחרת), ובחדר נוסף מוצגים 21 פרצופים שעשויים מלוחות עץ שנחתכו בלייזר. כל פרצוף נצבע בצבע אחיד כאשר חלקי הפנים השונים, אף, פה, גבות וכו' מודגשים בחתיכות בולטות. קבוצת הפרצופים היא למעשה קולאז' של דיוקנאות אמיתיים של חברים ומכרים של זוג המעצבים, שקיבלו אינטרפרטציה גראפית לתמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק. יש לציין כי צורתם הגראפית של אלו מזכירה במקצת מסכות אפריקאיות בעלות קווי מתאר כלליים וסכמאטיים ללא זהות מדויקת. הכותרת שמלווה את סדרת הפרופילים הצבעוניים הינה: "People we know, people we like" ובתוכה חבויות משמעויות רבות. "זו אמרה שמרמזת על העבודה והזמן הממושך שאנו (ורבים מאיתנו) מעבירים מול מסך המחשב, כמו גם החיים מול העולם הווירטואלי". מציין שי. "מה גם שהמשפט הזה קיבל משנה תוקף וטוויסט עדכני הודות לפייסבוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התערוכה צפויה לגדול ולהיות מסוג העבודות שלא נגמרות לעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצבים מוסיפים כי תערוכה זו צפויה לגדול ולהציג הרבה מהאנשים הקרובים אליהם וחבריהם מהרשת החברתית הפופולארית, והיא יכולה להיות מסוג העבודות שלא נגמרות לעולם. לכן, אם אתם חברים (אפילו מהסוג הווירטואלי) של בני הזוג, קחו בחשבון שתמונת הפרופיל שלכם יכולה להיות הבאה בתור בדרך לחיתוך הלייזר. על השאלה מה בין אמנות לעיצוב, כפי שהיא מוצגת בתערוכה עונים המעצבים כי צורת החשיבה שלהם והשפה שבה האובייקטים נעשים שונים מכפי שהם מוצגים בז'אנר האמנותי. "מדובר בדיזיין ארט", מסכם שי. "למרות שאלו כביכול שתי אסכולות שונות, דיזיין וארט מתפקדים בעבודה שלנו כאסכולה אחת של עיצוב. אנחנו חושבים עיצוב ועושים עיצוב ואין מענייננו להתיימר להיות אמנים".

התערוכה מוצגת בגלריה "החווה", רח' המלאכה 40 פינת הנחושת ,חולון עד-26 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully